Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره خلیلیان دانشجوی دکترای تفسیر تطبیقی حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و ایام ماه رمضان گفت: پانزدهمین روز از ماه مهمانی خدا مصادف با میلاد امام حسن (ع) است، روزی که به احترام کرامت بخشش وجود آن بزرگوار، روز اکرام نامیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جود، بخشش و انفاق از خصلت‌های والای انسانی است که مطلوب همه انسان‌ها و موجب ایجاد الفت و همدلی در میان آن‌ها می‌شود.

خلیلیان بیان داشت: امامان معصوم (ع) جملگی در کنار سایر خصلت‌های اخلاقی و انسانی که داشتند به بخشندگی معروف بودند که امام حسن (ع) در میان آن بزرگواران از حیث برجستگی و عظمت خاصی برخوردار است.

این دانشجوی دکترا تصریح کرد: کمک به محرومان از ویژگی‌های بارز امام حسن مجتبی (ع) بود، چرا که هیچ نیازمندی را از پناهگاه خود محروم نمی‌کرد و مانند پدر و مادر بزرگوارشان ضعفا و فقرا را تکریم می‌کردند و همواره به فکر محرومین و مستضعفین جامعه بودند؛ بنابراین بخشندگی و کرامت آن حضرت باعث شد تا به آن لقب کریم اهل بیت داده شود.

همچنین در نیمه ماه رمضان، سنتی میان مردم عرب زبان خوزستان با نام «گرگیعان» رایج است که در آن کودکان با پوشیدن لباس‌های نو بر تن خویش به کوچه پس کوچه‌ها رفته و در خانه‌ها کیسه‌هایی آویزان می‌کنند و از همسایه‌ها طلب شیرینی ماه رمضان می‌کنند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولادت امام حسن مجتبی کرامت انسانی امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرهنگ عباس صفرپور درآیین تکریم و معارفه فرمانده جدید بسیج اسلام آباد سنگربا اعلام این خبر گفت: ۴۶ واحد مسکن محرومان در بخش‌های سنگر و کوچصفهان در حال احداث است که این واحد‌ها حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان رشت ، مساحت هریک از این واحد‌های مسکونی را ۵۰مترمربع اعلام کرد و افزود: این واحد‌های مسکونی با ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار به همت بسیج سازندگی، خیران و اعطای تسهیلات بانکی ساخته می‌شود. 

وی تصریح کرد: این واحد‌های مسکونی در حال واگذاری به مددجویان است.

در ادامه این مراسم با قدردانی از تلاش‌های آقای سجودی ، حامد تقی زاده بعنوان فرمانده جدید بسیج اسلام آباد سنگر معرفی شد.

دیگر خبرها

  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • بردباری ویژگی مکتب امام صادق(ع) است
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • قطعی برق در برخی مناطق شهرکرد
  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان