Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سال آبی امسال و کاهش تولید گندم باید کمیته مبارزه با قاچاق گندم به مدیریت سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل غله و با حضور فرمانداران در همه شهرهای استان ایجاد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نخستین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال 1400 عصر امروز با حضور استانداری قزوین به عنوان رئیس کمیسیون، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در محوطه باز استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به تنش آبی امسال و کاهش احتمالی تولید گندم در استان قزوین اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی در سال آبی امسال و کاهش تولید گندم باید کمیته مبارزه با قاچاق گندم به مدیریت سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل غله و با حضور پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی و فرمانداران در همه شهرهای استان ایجاد شود.

هدایت‌الله جمالی‌پور اضافه کرد: در سالیان گذشته شاهد بودیم که برخی کارخانجات تولید ماکارونی در استان البرز با قیمت‌های اغواکننده‌ای گندم را از کشاورزان آبیکی می‌خریدند که همین موضوع سبب خروج بی‌ضابطه گندم از استان قزوین شده و سیلوهای گندم ما در فصول با تولید کم گندم خالی می‌کند.

وی ادامه داد: در ضمن در سال‌های گذشته شاهد قاچاق گندم قزوین به مرزهای کردستان و خروج بی‌ضابطه آن از کشور برای فروش به کارخانجات مختلف تولید آرد در کشورهای عراق و ترکیه بودیم که باید جلوی این پدیده نه در فصل برداشت گندم در تابستان بلکه از همین امروز گرفته شود.

لزوم راه‌اندازی کمیسیون مصادیق مجرمانه قاچاق ارز

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همچنین بر لزوم راه‌اندازی کمیسیون مصادیق مجرمانه قاچاق ارز در استان قزوین تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های تولیدی و صنعتی ما که متهم به قاچاق ارز هستند، اسناد محکمی برای تامین مواد اولیه با استفاده از ارز داشته‌اند که به دلیل تشکیل نشدن همین کمیسیون تولید آنها لنگ مانده است.

جمالی‌پور افزود: بنابراین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در معاونت سیاسی و امنیتی استاندار باید ظرف یک هفته این کمیسیون را راه‌اندازی کند تا تولیدکنندگان ما آواره تهران برای رفع مشکلات خود نشوند؛ چرا که در پایتخت به کار آنها اهمیت داده نمی‌شود و در عمل کار آنها برای استفاده از مواد اولیه خود معطل می‌ماند.

وی در ادامه به نقص فرهنگی موجود در استفاده از کالای قاچاق و ضربه آن به تولید ملی اشاره کرد و گفت: متاسفه گاهی اوقات نخبگان ما هم اسیر تبلیغات قاچاقچیان کالا می‌شوند و کالای مورد نظر خود را از جاهایی مانند بانه تهیه می‌کنند و با خرید کالایی که صاحب آن هیچ عوارضی نداده و منافعی را برای کشور ایجاد نکرده، به تولیدکننده هم‌استانی و هموطن خود ضربه‌ می‌زنند.

قزوین استان پنجم در کشف کالای قاچاق است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم با بیان اینکه در کل سال 1399 و فروردین 1400 در مجموع 988 مورد بازرسی از سطح انبارهای استان قزوین داشتیم، گفت: استان قزوین از نظر میزان کشف کالای قاچاق رتبه ششم در کشور را دارد و در سال گذشته 52 مورد پرونده قاچاق کالا برای انبارهای کالا در استان قزوین تشکیل شد.

تعداد پرونده‌های قاچاق کالا در قزوین 13 درصد افزایش یافتکشف کالای قاچاق در استان قزوین 62 درصد افزایش یافترشد 133 درصدی قاچاق کالا در قزوین/ میزان قاچاق کلان کالا ‌2 برابر شد‌

عزیزالله افضلی برنج، لاستیک، روغن خوراکی و ماست را بیشترین کالاهای مکشوفه در حوزه قاچاق استان بیان کرد و افزود: در سال 1399 در مجموع 6 میلیارد تومان کالای قاچاق در این 4 کالا کشف کردیم. همچنین در سال قبل 7 هزار و 188 قلم لوازم آرایشی قاچاق به ارزش یک میلیارد تومان توسط پلیس اقتصادی استان قزوین کشف شد.

وی همچنین با اشاره به کشف 287 هزار و 181 قلم کالای مکشوفه در حوزه تجهیزات پزشکی ادامه داد: ارزش این کالاهای مشکوفه در مجموع 3 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین قاچاق کالا قاچاق استانداری قزوین قاچاق کالا قاچاق کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشف کالای قاچاق استان قزوین قاچاق گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای قاچاق در مروست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ عباس رضایی گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی مروست حین کنترل محور مواصلاتی مروست به یزد به یکد ستگاه پراید سفید مشکوک و به راننده دستور ایست دادند و آن را متوقف کردند. 
 
سرهنگ رضایی افزود: در بازرسی از خودرو مقادیری نوشابه انرژی زا، انواع شکلات، انواع آبمیوه، آدامس و؛ که به صورت قاچاق حمل می‌شد، قاچاق کشف شد.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان مروست تصریح کرد: در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید