Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدی با بیان اینکه سال زراعی سختی را پیش رو داریم گفت: مدیران استانی به تعهدات خود در خصوص کمک به رفع مشکل کم آبی شهرستان عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدجلال سیدمحمدی» امروز(سه‌شنبه، ۷ اردیبهشت) در جلسه تخصیص آب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه پر خیر و برکت رمضان، اظهار کرد: صومعه سرا شهرستانی است که غالب مردم در آن به کشاورزی مشغولند و با توجه به اهمیت این موضوع از ابتدای سال جلساتی در راستای رفع مشکلات آب زراعی کشاورزان در سال زراعی جدید با حضور مسئولین شهرستانی و استانی در شهرستان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه مدیران استانی به تعهدات خود در خصوص کمک به رفع مشکل کم آبی شهرستان عمل کنند افزود: در جلسات اولیه اعلام شد دهیاران با مشارکت کشاورزان نسبت به تامین و خرید موتور پمپ و لایروبی انهار، زهکش‌ها در روستای خود ورود کنند.

 

وی با دست مریزاد به دهیاران که جهت لایروبی انهار،تامین ملزومات ایستگاههای پمپاژ و... به موقع ورود کردند گفت: خرید موتور پمپ های۲-۳ اینچ توسط دهیاران و استفاده در نقاط مختلف روستا در صورت نیاز و بحران یکی از مصوبات جلسات گذشته بوده است،‌باتوجه به اینکه سال زراعی بحرانی را خواهیم داشت نیاز به همت و حرکت همگانی دستگاههای متولی و مردم است تا وضعیت را مدیریت کنیم.

 

سیدمحمدی با یادآوری این موضوع که سال گذشته علی رغم بارش باران میزان آب زراعی کم بود این در حالیست که امسال بارندگی ها مطلوب نبوده است تصریح کرد: لازم است برای مدیریت شرایط موجود، شوراها و دهیاران به صورت میدانی حضور داشته باشند.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه مدیریت میراب ها و مدیریت آب جاری در کانال ها حائز اهمیت است تصریح کرد:طبق آمارها ۱۰ درصد کشاورزان صومعه سرایی تاکنون نتوانسته‌اند خزانه گیری کنند که نگران کننده و حاوی پیام خوبی نیست.

 

وی با بیان اینکه برخی از خزانه ها به دلیل نبود آب از بین رفته اند و در صورتی که اگر مجدد نسبت به خزانه گیری اقدام کنند با مشکل کم آبی مواجه خواهند شد که باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود، گفت: نیاز است خود کشاورزان با درک شرایط نیز ورود کنند.باید قبول کنیم که در شرایط سختی قرار داریم و با مشکل کم آبی روبه رو خواهیم شد.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که شاهد کمترین میزان خسارت و مشکلات برای کشاورزان باشیم، افزود: سه چاه نوخاله اکبری، شیخ محله و سیاه دوریشان تا یک ماه آینده باید راه اندازی شود.

 

فرماندار صومعه سرا  با ابزار رضایت از لایروبی ها در بخش تولمات اظهار کرد: برای ادامه لایروبی ها در بخش مرکزی بیل های زنجیری نیاز است.

 

وی بر تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان تاکید کرد و گفت: با توجه به قرارگیری در وضعیت بحرانی نباید کشاورزان از نظر سوخت با مشکل رو به رو باشند. بنابراین همکاری لازم بین دستگاه های متولی نظیر شرکت نفت، اداره برق وجود داشته باشد.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه توسعه بانک نشاء، کشاورزی را در شهرستان بهینه کرده است تصریح کرد: کاهش هزینه تولید برنج، افزایش تولید نشاء برنج، فراهم شدن زمینه های توسعه کشت ماشینی از مزایای بانک نشاء است.

 

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره بر اینکه توسعه بانک نشاء از اقدامات خوب جهاد کشاورزی در شهرستان است، بیان کرد: ضروری است تسهیلاتی در راستای تعمیر موتور پمپ های ۲-۳ اینچ به کشاورزی پرداخت شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت چاههای راکد در مناطق روستایی در این وضعیت می تواند کمک حال باشد خاطرنشان کرد:همه باید نسبت به مساله آب حساس باشیم؛چرا که سال زراعی سختی را پیش رو داریم.
 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمبود آب زراعی لایروبی انهار آب زراعی فرماندار صومعه سرا مشکل کم آبی سال زراعی رفع مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: میانگین بارش بلند مدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلیمتر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلند مدت سال زراعی مشابه افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محسن حیدری اظهار داشت: میزان بارش استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال زراعی تاکنون 121.8 میلیمتر بوده که 49.4 درصد بیشتر از میانگین بلند مدت این دوره محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین میانگین بارش بلند مدت سال زراعی استان 100.7 میلیمتر است که تاکنون 21 درصد نسبت به بلند مدت سال زراعی مشابه افزایش یافته است.

وی درباره بارش‌های مونسون عنوان کرد: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب شرق کشور و استان پیش‌بینی می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه  استان سیستان و بلوچستان 20 سال درگیر خشکسالی بوده، گفت: این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش دهد. همچنین با توجه به ادامه‌دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان 10 ساله 99.3 درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: میانگین دمای استان تا خرداد ماه 0.5 تا 1درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه خرداد تا شهریور در نیمه شمالی استان 1 تا 2 درجه بیشتر از نرمال و در نیمه جنوبی 0.5 درجه بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

وی درباره میانگین دمای استان گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون، 19.5 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و از افزایش 1.3 درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلند مدت مشابه خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳