Web Analytics Made Easy - Statcounter

درباره نامزدی رئیسی برای انتخابات 1400 اتفاق جدیدی رخ نداده است گروه سیاسی/ با وجود ادامه گمانه‌زنی‌ها در مورد حضور سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، مسئولان قوه قضائیه همچنان بر عدم حضور او تأکید دارند. غلامحسین اسماعیلی دیروز در نشست خبری خود بار دیگر در برابر سؤالی در خصوص احتمال کاندیداتوری رئیس قوه قضائیه در انتخابات ریاست جمهوری که 28 خردادماه برگزار می‌شود، قرار گرفت و همان پاسخ سه ماه پیش خود را تکرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بهمن ماه پارسال با افزایش سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه گفته بود:‌ انجام خدمات موفقیت‌آمیز در قوه و تحول در دستگاه قضا از آغازین روزهای مسئولیت آقای رئیسی در این قوه آغاز شده و ارتباطی به این ایام و این سفرها که مقارن با ایام انتخابات است ندارد. ایشان با برنامه تحول و جامع مسئولیت قوه را قبول کردند و روند اقدامات ایشان از آغاز تا الان روند منطقی و به دور از کار فعالیت‌های تبلیغاتی است. آنچه من اطلاع دارم ایشان در دیدار با دانشجویان در مقام پاسخ گفت که من به جز قوه قضائیه به مسأله و موضوع دیگری فکر نمی‌کنم. شاهد هستیم که شبانه‌روزی تمام وقت و توان و انرژی خودشان را مصروف برنامه‌های قوه قضائیه می‌کنند و تا امروز نه ایشان نظر دیگری داشتند و نه ما رویکرد دیگری از آنها مشاهده نکرده‌ایم. اسماعیلی دیروز هم در این خصوص گفت: قبلاً اعلام شده و پاسخ همان قبلی است و فعلاً اتفاق جدیدی رخ نداده است.
به گزارش ایسنا، اسماعیلی در ادامه این نشست خبری در خصوص اولویت‌های دستگاه قضا گفت: در سال ۱۴۰۰ براساس ابلاغیه رئیس قوه قضائیه ۵ اولویت اصلی قوه قضائیه عبارت است از مبارزه با مفاسد و توسعه امنیت اقتصادی برای حمایت از تولید و هوشمندسازی و ایجاد شفافیت و ارتقای کمیت و کیفیت آرای قضایی و مشارکت‌های حداکثری مردم و ارتقای کرامت مردم و همکاران و اشتغال فراگیر زندانیان.
اسماعیلی درباره عملکرد قوه قضائیه در بحث زمین‌خواری هم گفت: بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی مانند اراضی هفت سنگان قزوین و تپه سرخه لواسان و اراضی فشم و اراضی کلاک و شهرک صنعتی قم و بخشی از اراضی قزوین و... به بیت‌المال بازگشت و مشخص است که قوه قضائیه در مبارزه با زمین‌خواری تنها هدفش تشکیل پرونده نبوده بلکه خروجی خوبی داشته است.
کرونا در زندان‌ها شیوع نیافته است
وی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت زندانیان و اقدامات مقابله با کرونا در زندان‌ها گفت: سلامت شهروندان و زندانیان باید مورد توجه قرار گیرد و سازمان زندان‌ها اقدامات مؤثری انجام داده است. البته کمک‌ها و حمایت‌های وزارت بهداشت در این حوزه مؤثر بوده است. تمامی زندانیان ورودی به زندان در بدو ورود مورد تست قرار می‌گیرند و اگر تستشان مثبت باشد به قرنطینه و اگر شرایط آزادی آنها فراهم باشد سعی می‌شود آزاد شوند. در درون زندان‌های ما این ویروس شیوع نیافته است. در این زمینه دادرسی‌های الکترونیکی را دایر کردیم‌. اخیراً هم به برخی از زندانیان مرخصی داده شد. مرخصی ۲۰ روزه برای زندانیان در نظر گرفته شد و بیش از ۴۰ هزار نفر از زندانیان از اعطای مرخصی جدید بهره‌مند شدند.‌ او ادامه داد: ما مدعی هستیم در بین تمامی زندان‌های دنیا موفق‌ترین عملکرد را در زندان‌ها در حوزه مقابله با کرونا در دوره عفو و مرخصی و... داشتیم.
بابک زنجانی از کشور خارج نشده است
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره ادعای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در زمینه خروج بابک زنجانی از کشور گفت: ادعای مطرح شده صحت ندارد. تعجب می‌کنیم از کسانی که خود آگاه و سیاستمدار و مدعی رسیدن به مقامات عالی هستند بر اساس شنیده غیرواقعی اخبار کذب را مطرح می‌کنند. خروج از کشور نامبرده صحت ندارد.
وی درباره آخرین وضعیت بازگشت اموال بابک زنجانی به کشور هم گفت: بخشی از اموال و دارایی او به وزارت نفت ارسال شده و تیم قوی تلاش می‌کند تا تعیین تکلیف اموال او را در خارج از کشور انجام دهند و شرایط عمومی حاکم بر کشورها در حوزه کرونا و برخی محدودیت‌های دیگر باعث طولانی شدن این فرایند شده است‌ و انتخاب تیم منتخب برای شناسایی اموال نامبرده همچنان ادامه دارد.
ادعای عمدی بودن حادثه هواپیمای اوکراینی صحت ندارد
سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: با صدور کیفرخواست این پرونده به دادگاه ارسال شده است. در مسیر انجام تحقیقات دادسرای نظامی با به‌کارگیری تیم‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف و با بهره‌گیری از کارشناسان ذی‌ربط و با استفاده از جعبه سیاه هواپیما که خوانش آن انجام شد، دقیق‌ترین و فنی‌ترین بررسی‌ها انجام شده و در قالب قرار نهایی و صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است. بخش قابل توجهی از این ادله و مستندات در اختیار کشورهای ذینفع و اوکراین قرار گرفته است. او گفت: نحوه بررسی‌های دقیق قضایی مورد تأیید کشورهای دیگر که در جریان این پرونده بودند قرار گرفته است. وی تأکید کرد: بررسی‌ها در این زمینه نشان از غیرعمدی بودن این حادثه دارد و ادعاها در خصوص عمدی بودن آن صحت ندارد.
گذشت دولت از شکایت از برخی رسانه‌ها
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره گذشت دولت از شکایت از برخی رسانه‌ها گفت: بعد از جلسه قبلی نامه‌های متعددی از نهاد ریاست جمهوری در خصوص شکایت و گذشت از برخی رسانه‌ها واصل شده است و بر اساس اعلام نهاد ریاست جمهوری در برخی از پرونده‌ها از شکایت علیه رسانه‌ها گذشت شده است. البته اعلام گذشت صد درصدی هنوز نشده است و نمونه‌هایی از پرونده‌های اصحاب رسانه و پرونده‌هایی که هنوز اعلام گذشت نشده است در دستگاه قضایی همچنان موجود است.
رسیدگی مجدد به واگذاری اراضی از ناحیه بنیاد مستضعفان به افراد
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره رسیدگی مجدد به واگذاری اراضی از ناحیه بنیاد مستضعفان به برخی افراد گفت: واگذاری اراضی که از ناحیه بنیاد مستضعفان به برخی افراد در استان البرز انجام شد موضوعی قدیمی است و قوه قضائیه حساسیت لازم را دارد و این پرونده با دستور رئیس قوه قضائیه مجدداً رسیدگی خواهد شد. او گفت: با پیگیری‌های قضایی در استان البرز تغییر کاربری این اراضی انجام نخواهد شد. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت بررسی‌ پرونده‌های ارسالی مجلس به قوه قضائیه درباره پرونده عاملان بحران و گرانی مرغ و استنکاف رئیس‌جمهوری از ابلاغ ۱۳ قانون مصوب نمایندگان گفت: نامه‌هایی از ناحیه نمایندگان مجلس و برخی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس به قوه‌ قضائیه واصل شده است و حتماً به این موضوعات در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی بدون ملاحظه این و آن رسیدگی می‌کنیم. البته از آنجایی که این اعلامات توأم با اسناد و مدارک نیست، کار همکاران ما را زیاد کرده است و آنها باید کارشناسی‌های لازم را انجام دهند و سپس تصمیم بگیرند که اعلامات قضایی و مکاتبات موجب تعقیب قضایی شود یا خیر. در حال حاضر این برنامه در دستور کار است و هم دادسرای تهران و هم سازمان بازرسی کشور مکلف شده‌اند که موضوعات را بررسی کنند.



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه ریاست جمهوری صحت ندارد پرونده ها رسانه ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه با شماری از شهروندان بندرعباسی دیدار و مشکلات حقوقی آنان را پیگیری کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سیدعلی اصغر رفاهی درباره دیدار مردمی که در مسجد کوفه بندرعباس برگزار شد گفت: هدف از این دیدارها، پیگیری مشکلات و درخواست‌های قضایی مردم است.

وی گفت: امروز حدود چهل درخواست و پرونده قضایی مردم از نزدیک بررسی شد.

رفاهی افزود: درخواست‌های دریافت شده تا دو روز آینده ثبت و پیامک آن برای افراد فرستاده می‌شود.

وی گفت: نتیجه بررسی و پیگیری این درخواست‌ها نیز تا دو هفته آینده به متقاضیان اعلام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه افزود: دیدار مردمی در سفر‌های استانی بویژه با محوریت مساجد و بقاع متبرکه، از تاکیدات رئیس قوه قضائیه است.

رفاهی افزود: در صورت نیاز، پرونده افراد متقاضی با حضور اعضای شورای عالی قضایی، معاونان قوه و یا حتی در دیدار با خود رئیس قوه قضائیه بررسی می‌شود.

انتهای پیام /864

دیگر خبرها

  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • آخرین جزئیات پرونده بابک زنجانی
  • خبرگزاری قوه قضاییه جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی منتشر کرد
  • بازگشت بیش از یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو به خزانه
  • جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی