Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار روزانه مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در پاکستان همچنان بالای ۵ هزار نفر ثبت می‌شود، این درحالی است که مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در این‌ کشور هم با ۲۰۱ قربانی رکورد زد.

به گزارش برنا، طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۲۰۱ بیمار کرونایی در شهرهای مختلف این کشور جان‌خود را از دست دادند. این بالاترین آمار تلفات کرونا در پاکستان از زمان آغاز این بحران همه‌گیر ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا در پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد: طی یک روز گذشته ابتلای بیش از ۵ هزار نفر به ویروس کرونا ثبت شد.

تلفات روزانه کرونا در پاکستان درحالی رکورد زد که دولت این کشور موج فعلی (سوم) شیوع بیماری کووید-۱۹ را بسیار خطرناک دانسته و نسبت به تشدید وضعیت عمیقا نگران است.

مقامات پاکستانی گفتند: نرخ ابتلا به بیماری کرونا در سراسر پاکستان همچنان بالا است با این حال اگر دولت این کشور سال گذشته دست به اقدامات فوری پیشگیرانه و مقررات جدی برای غلبه بر کرونا نمی‌زند امروز پاکستان نیز به وضعیتی مانند هند دچار می‌شد.

ستاد ملی مدیریت کرونا در پاکستان محدودیت‌ها و مقررات بهداشتی را در این کشور افزایش داده و دولت اسلام‌آباد نیز درحال بررسی طرح تعطیلی کامل ۲۰ شهر است که دارای بیشترین آمار ابتلا به کرونا است.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان گفت: احتمال اعمال تعطیلی در برخی شهرها وجود دارد و به همین منظور نخست وزیر پاکستان دستور گسترش توزیع کالاهای اساسی مردم از جمله‌ مواد غذایی را صادر کرده است.

رسانه‌های پاکستانی امروز به نقل از منابع آگاه گفتند: اگر میزان ابتلا به کرونا از ۱۴ درصد افزایش یابد دولت هیچ چاره‌ای جز تعطیلی کامل شهرها ندارد.

پاکستانی‌ها هفتم اسفند ۹۹ یکسالگی شیوع بیماری کووید-۱۹ در این کشور را سپری کردند. از آن زمان تا امروز ۸۱۰ هزار و ۲۳۱ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۱۷ هزار و ۵۳۰ نفر از بیماران کرونایی نیز جان باخته‌اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاکستان ویروس دولت ابتلا به بیماری کالاهای اساسی مواد غذایی کرونا در پاکستان کرونا در پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جدید زندانیان در فرانسه

بر اساس آمار وزارت دادگستری فرانسه، ازدحام بیش از حد زندان‌ها در فرانسه همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد و تا اول آوریل ۲۰۲۴، ۴۳۷۰ زندانی بیشتر از سال قبل است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت دادگستری فرانسه، تعداد زندانیان در فرانسه در اول آوریل به رکورد جدیدی رسید و به ۷۷۴۵۰ نفر رسید؛ بدین معنی که ۴۳۷۰ نفر بیشتر از سال قبل زندانی شدند.

به نقل از فیگارو، طبق آمار اداره زندان، با افزایش بسیار شدید افرادی که به دلیل کمبود جا مجبور به خوابیدن بر روی تشک روی زمین شده‌اند، بالاترین تعداد زندانیان ثبت شد.

در یک سال جمعیت زندانیان در فرانسه ۶ درصد افزایش یافت. از اول آوریل، زندان‌های فرانسه تنها ۶۱۵۷۰ مکان عملیاتی داشتند. تراکم کلی زندان‌ها ۱۲۵.۸ درصد است، اما در مراکز بازداشت که در آن بازداشت‌شدگان در انتظار محاکمه هستند و بنابراین بی‌گناه فرض می‌شوند و کسانی که به مجازات‌های کوتاه محکوم می‌شوند، این عدد به ۱۵۰.۴ درصد می‌رسد.

در مواجهه با این شلوغی مزمن زندان، شورای اروپا نگرانی عمیق خود را در اواسط ماه مارس ابراز کرد. مقامات فرانسه برای رفع این شلوغی زندان اقداماتی را انجام داده‌اند؛ ممنوعیت حبس کمتر از یک ماه و حبس خانگی تحت نظارت الکترونیکی.

شورای اروپا از مقامات فرانسوی دعوت کرد تا به‌طورجدی و سریع ایده معرفی مکانیسمی الزام‌آور مقررات ملی زندان را بررسی کنند. دولت فرانسه همچنان روی ساخت ۱۵۰۰۰ سلول نگهداری جدید تا سال ۲۰۲۷ حساب بازکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب