Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@17:13:58 GMT

کنایه آفتاب یزد به یک بام و دو هوای مرغی روحانی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۳۴۵۴

کنایه آفتاب یزد به یک بام و دو هوای مرغی روحانی

آفتاب یزد طی تحلیلی نوشت: «حسن روحانی» حالا مشکل مرغ را مرتبط با تحریم‌ها می‌داند، اما وی زمانی که سکاندار دولت نبود گرانی مرغ را نتیجه سوء مدیریت دانسته بود.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسن روحانی» حالا مشکل مرغ را مرتبط با تحریم‌ها می‌داند، اما وی زمانی که سکاندار دولت نبود گرانی مرغ را نتیجه سوء مدیریت دانسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سال ۹۱ گفته بود: «وقتی در مقطعی قیمت مرغ ناگهان از ۳ هزار تومان به ۷ هزار تومان افزایش می‌یابد، می‌توان عدم برنامه‌ریزی مناسب را مشاهد کرد.»!

این تحلیل کنایه‌آمیز را روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد منتشر کرده و نوشت: در تازه‌ترین اظهارات، حسن روحانی خواستار مصرف گوشت ماهی به‌جای مرغ و گوشت قرمز شد و همین امر تیتر نخست بیشتر رسانه‌ها شد؛ آنچه مورد نقد قرار گرفت «گرانی گوشت ماهی» در مقایسه با مرغ بود. اما بعد روحانی در سخنانی که کوشید گرانی گوشت مرغ را به تحریم مرتبط کند نیز باب تازه‌ای را به مباحث مرغی در کشور گشود. وقتی به سخنان حسن روحانی در سال ۱۳۹۱ در واکنش به گران شدن مرغ نگاهی می‌کنیم که گفته بود: «وقتی در مقطعی قیمت مرغ ناگهان از ۳ هزار تومان به ۷ هزار تومان افزایش می‌یابد، می‌توان عدم برنامه‌ریزی مناسب را مشاهده کرد.» یا وقتی در سال ۱۳۸۷ در یک سخنرانی گفته بود: «نیاز کشور در سال آینده نسبت به گوشت مرغ ۱.۶ میلیون تن است که به راحتی مرغداری‌ها قادر به تولید ۲ میلیون تن هستند. همچنین نیاز به تخم‌مرغ حدود ۸۰۰ هزار تن و گوشت قرمز حدود ۹۰۰ هزار تن است که در کشور، امکان تولید یک میلیون تن برای هریک از آن‌ها وجود دارد و...»

گویای این است که مسئولان در مقاطعی که سکان مجریه را در دست ندارند توپ مشکلات را به گردن تحریم نمی‌اندازند. اگرچه در دیده انصاف، قطعا تشدید تحریم در سال‌های اخیر قابل مقایسه با گذشته نیست، اما در کل مسئله برنامه‌ریزی و همچنین اصرار به مداخله در بازار هم یکی از مسائل بغرنج صنعت طیور کشور بوده که تا کنون راه علاجی نیافته است! کما اینکه در بازار گرم گرانی‌ها که برای مردم ایران از آفتاب تابستان هم داغ‌تر شده است.

فرهاد مرادی کارشناس اقتصاد کشاورزی در گفتگو با آفتاب یزد درخصوص اظهارات رئیس‌جمهوری مبنی بر تحریم مرغ ایران از جمله مرغ اجداد و... می‌گوید: در این رابطه هیچ تحریم رسمی صورت نگرفته است، کما اینکه به نظر نمی‌رسد هیچ کشور صادرکننده جوجه تمایل داشته باشد بازار ایران یا کشور دیگری را از دست بدهد.

این کارشناس اقتصاد کشاورزی با بیان اینکه موضوع پشت پرده صنعت طیور ایران در قالب تحلیل‌های دیگری باید واکاوی و حتی افشاگری شود درخصوص اظهارات روحانی رئیس‌جمهوری مبنی بر تحریم مرغ می‌افزاید: به هر حال مواضع چهره‌های سیاسی بعضا تحت‌تاثیر ملاحظات رقابت‌های سیاسی است و الزاما برپایه شرایط واقعی یا مدنظر کارشناسان اقتصادی چه در حوزه کشاورزی یا غیر از آن نیست.

کما اینکه شاید اگر هنوز حافظه جمعی مردم ما به خاطر آورد در بهمن سال ۹۷ هنگامی که محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی بود و در مقطعی قیمت مرغ رشد کرده بود، وی در یک برنامه تلویزیونی در واکنش به گران شدن مرغ و گوشت، وفور این محصولات در شرایط سخت تحریم را نیز گوشزد کرد، اما جامعه وقعی برای آن ننهاد و حتی به تمسخر آن پرداختند. اما واقع امر این است که تحریم به دلیل محدود کردن مناسبات مالی بین شرکت‌ها و همچنین تاثیر محسوس بر نرخ دلار در افزایش بیشتر نرخ تمام شده موثر بوده است، اما این دلیل نمی‌شود تا ضعف متولیان معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی در تامین نهاده با ارز ۴۲۰۰ تومان از طریق سامانه «بازارگاه» را نادیده بگیریم.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن روحانی بحران اقتصادی بحران در دولت روحانی بحران اقتصادی بحران اقتصادی در دولت روحانی حسن روحانی هزار تومان آفتاب یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

وضعیت بارش و دمای هوای کشور تا اواخر خرداد توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، از هفدهم اردیبهشت تا بیست و هفتم خرداد بارش در نیمه شمالی کشور تا پایان اردیبهشت بیش از نرمال و در سایر مناطق کمتر از نرمال است. پس از آن تا اواخر خرداد برای مرکز، شرق، جنوب و جنوب غرب کمتر از نرمال برآورد می‌شود. دمای هوا نیز طی هفته اول کمتر از نرمال است. در هفته دوم تنها در نوار غربی کشور کمتر از نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال است. تا پایان خرداد در سطح کشور بیش از نرمال خواهد بود.

بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۱۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد ماه سال، بارش طی هفته اول (۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت) در استان‌های همسایه کوه‌های البرز، زاگرس و شمال غرب بیش از نرمال و در سایر مناطق کمتر از نرمال است. هسته‌های بیشینه بارش انباشته به مقدار ۲۰ تا ۶۰ میلیمتر روی شمال غرب، زاگرس شمالی، نیمه غربی البرز و به مقدار کمتر در شمال شرق کشور قرار دارند.

طی هفته دوم بارش در نیمه شمالی کشور در محدوده نرمال تا بیش از آن و برای سایر مناطق کمتر از نرمال پیش بینی شده است. بارش کشور در هفته‌های سوم و چهارم در محدوده نرمال خواهد بود. در هفته‌های پنجم و ششم در شمال غرب، نیمه غربی خزر و مناطقی از جنوب شرق کشور بارش رخ می‌دهد اما میانگین بارش کشور کمتر از نرمال برآورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی میانگین دمای هوای هفته اول (۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت) در سواحل خزر و دریای عمان نرمال و در سایر مناطق بین ۱ تا ۴ درجه سلسیوس کمتر از نرمال خواهد بود و بیشترین کاهش (۳ تا ۴ درجه) برای استان‌های واقع در شمال خلیج فارس، نوار غرب و شرق کشور پیش‌بینی شده است.

نابهنجاری منفی دمای هوا طی هفته دوم در نیمه غربی و سواحل جنوبی کشور بین صفر تا ۲ درجه خواهد بود و در سایر مناطق از ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال است. دمای هوای هفته سوم در دو سوی کوه‌های البرز، غرب و شمال غرب ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق نرمال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای کشور در هفته‌های چهارم تا ششم بین ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

کد خبر 751465

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • موفقیت‌ها در دل تحریم به دست آمده است
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • فیلم کنایه شورای نگهبان به گفته‌های حسن روحانی
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل