Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@03:30:44 GMT

یادداشت | تلاش برای جبران کمبودهای بهداشتی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۳۸۴۵

یادداشت | تلاش برای جبران کمبودهای بهداشتی

فریبا فتحی/ معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۸ : میزان امکانات بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف و محله‌های منطقه ۱۸ یکسان نیست و مثلاَ در نواحی مرکزی امکانات بهتری دیده می‌شود.قطعه هجدهم پایتخت با ۱۸ محله به هم تنیده و متراکم و همچنین دارا بودن بافت چند وجهی شامل مسکونی، تجاری، صنعتی، زراعی و آموزشی از امکانات درمانی و دارویی متفاوتی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی سرانه‌های منطقه در حوزه دارو و درمان ما را به این پرسش می‌رساند که آیا این امکانات جوابگوی جمعیت کنونی منطقه است یا خیر. در میان محله‌های ۱۸ گانه و شهرک‌های حاشیه‌ای منطقه تنها ۳ بیمارستان با تخصص‌های مختلف فعالیت دارند و البته با کمبودهایی هم مواجه‌اند. تعداد ۱۴۰ درمانگاه و ۹ ساختمان پزشکان در منطقه ۱۸ نیز وجود دارد. با این حال با توجه به موقعیت و امکانات دارویی و درمانی منطقه و همچنین بحران کرونا لازم است که مسئولان و متولیان امر چاره‌ای بیندیشند تا کمبودهای مرتبط با سلامت شهروندان کاهش یابد؛ چراکه شهر سالم نیازمند شهروندان سالم است.

درچند سال اخیر اتفاقات خوبی در منطقه ۱۸ افتاده که می‌تواند به نوبه خود سرانه سلامت و درمان شهروندان را افزایش دهد؛ یکی ساخت مجهزترین بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان حکیم است در خیابان شهید منصور عمرانی و همچنین ساختمان «همراه سرا» خانواده‌هایی است که برای درمان فرزندان خود به این محل می‌آیند.

در سالی که گذشت، شهرداری منطقه ۱۸ با درک کمبودهایی که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد و از همه مهم‌تر حفظ جان شهروندان و کاهش مرگ و میر و همکاری با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا برای مهار و کنترل ویروس کرونا از همه امکانات خود بهره‌برده و در موج‌های اول تا چهارم دوشادوش کادر درمانی تلاش کرده است. شهرداری منطقه ۱۸ با همکاری دیگر نهادها در طرح ملی شهید سلیمانی حضور پررنگی داشته است. راه‌اندازی کارگاه‌های مشاوره کرونا و تست رایگان بیماری کووید ۱۹ با همکاری و مشارکت مرکز بهداشت جنوب غرب تهران و پایگاه‌های بسیج محله‌ها نمونه‌ای از این فعالیت‌هاست.

شاید برای شهروندان جالب باشد که بدانند از ابتدای شروع موج چهارم کرونا تاکنون بیش از ۵ هزار نفر از اهالی با مراجعه به خانه‌های سلامت و مراکز بهداشت در محله‌ها از خدمات رایگان تست پی‌سی‌آر و آزمایش دقیق بیماری کووید ۱۹ بهره‌مند شده‌اند. این اقدامات نشان می‌دهد که شهرداری منطقه به نوبه خود برای جبران کمبود سرانه‌های سلامت و درمان در تلاش است.

کد خبر 597656 برچسب‌ها محله همشهری محله شهرداری منطقه ۱۸

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله همشهری محله شهرداری منطقه ۱۸ شهرداری منطقه منطقه ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد

خانم عظیمی پور معاون تربیتی و پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اشاره به کمبود مربی‌های بهداشت در مدارس این شهرستان گفت:ارائه آموزش‌های لازم بهداشتی و مراقبت‌های بهداشتی دانش آموزان مهم‌ترین وظیفه مربیان بهداشت و سفیران سلامت است.
در این مراسم از ۵ مربی بهداشت و ۱۰ دانش آموز سفیر سلامت نمونه با اهدای هدایای قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد