Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@03:07:18 GMT

رادیو از شنونده الهام می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۳۸۴۷

رادیو از شنونده الهام می‌گیرد

زمانی که رادیو در ایران آغاز به کار کرد در حقیقت کمک کرد تا مدرنیسمی که در ایران مطرح شده بود و تازه پا گرفته بود، نضج بگیرد و جدی‌تر شود. اساساً رسانه در هر جای دنیا این خاصیت را دارد. و در هر مقطعی از تاریخ که کارش را آغاز کرده در کنار مدرنیسم بوده است.

رادیو رسانه‌ای با طراوت و گرم است. به این معنا که تبادل نظر با شنونده می‌کند، از شنونده الهام می‌گیرد و با او تعامل دارد، طبیعتاً صمیمی‌تر و دلچسب‌تر است و بخصوص اینکه آسان یاب هم هست برای مخاطب و دسترسی به آن زحمتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخاطبان همان گونه که کار می‌کنند می‌توانند به رادیو هم گوش دهند و مانع کار نمی‌شود، به‌همین دلیل معمولاً همه جا رادیو روشن است. رادیو با مخاطب همراه است؛ چه بانوانی که در خانه مشغول آشپزی هستند و چه افرادی که با ماشین تردد می‌کنند، بدون هیچ زحمتی رادیو گوش می‌کنند. به همین خاطر فراگیری گسترده و آسان بودن و حتی بدون هزینه بودن بین مردم همه‌ گیر شد. البته اوایل که رادیو آمد به خاطر اینکه رادیو دستگاه بسیار بزرگی بود دسترسی به آن آسان نبود. نه تنها بزرگ بود بلکه با باتری کار می‌کرد و از سوی دیگر حمل‌ونقل آن آسان نبود. مردم پای رادیو می‌نشستند. حتی آنهایی که رادیو نداشتند به خانه همسایگان رادیو دار می‌رفتند و به رادیو گوش می‌کردند. وقتی تلویزیون آمد و آغاز به کار کرد، در ابتدا مردم فکر کردند که رادیو آخر وسایل ارتباط جمعی است اما وقتی تلویزیون به میان مردم آمد، رادیو همچنان به قوت خود باقی ماند و از محبوبیتش کم نشد، چراکه از طریق رادیو هم به اخبار، مسائل روز دسترسی داشتند و هم به مقدار کافی موسیقی در اختیارشان بود. موسیقی ایرانی و انواع موسیقی‌های دیگر و این خود جذابیت بسیاری است که رادیو به‌خوبی از آن استفاده می‌کند و در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. رادیو در طی این سال‌ها به کار خود ادامه داده است، اغراق‌ نیست اگر بگویم که ارتباط مردم با رادیو بسیار نزدیک‌تر از تلویزیون است. گویی که مردم با تلویزیون کمی رودربایستی داشتند اما با رادیو بسیار خوب ارتباط برقرار کردند. در این سال‌ها رادیو برقرار بوده و همچنان هم خواهد بود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است.

به گزارش تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی تلفنی کلاهت را برمی‌دارند! انهدام دومین باند کلاهبرداری از همراهان بیمار در بیمارستان‌ های تهران

دیگر خبرها

  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • سرمربی تایلند: ایران مثل قبل، رقبا را آسان نمی‌برد
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم
  • مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست
  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست