Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@01:31:28 GMT

روستاهای برتر قرآنی استان زنجان معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۳۹۰۲

روستاهای برتر قرآنی استان زنجان معرفی شدند

در طرح ملی انتخاب روستای قرآنی، از استان زنجان روستای اژدهاتو زنجان به عنوان روستای اول، روستای توزلو از شهرستان خدابنده روستای دوم و روستای دیزج آباد زنجان به عنوان روستای سوم انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در فراخوان طرح ملی انتخاب روستای قرآنی عنوان شده بود این طرح با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معیار سنجش در دو بخش عمومی و تخصصی انجام و اولویت با روستاهایی بود که در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر بودند.

 

شاخص‌های تخصصی سه دسته و شامل شاخص آموزشی و پژوهشی، شاخص تبلیغی و ترویجی و شاخص‌های کیفی بودند.

 

در شاخص آموزشی و پژوهشی، برخورداری از مؤسسه و مرکز فرهنگی و قرآنی فعال، جلسه خانگی و هیأت قرآنی فعال، دوره و کارگاه آموزشی قرآن‏، قرآن‌آموز(دوره‌های آموزش قرآن)، حافظ و قاری قرآن، معلم و مربی قرآنی فعال، نشست و کرسی پژوهشی و آثار علمی و آموزشی قرآنی منتشر شده توسط اهالی روستا مورد نظر قرار گرفت.

 

در شاخص تبلیغی و ترویجی، مواردی چون برگزاری محفل و کرسی تلاوت قرآن‏، محصول قرآنی تولید شده توسط اهالی روستا، برگزیده در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی(شهرستانی، استانی و ملی)، گروه فعال تواشیح، همخوانی و سرود، خادم، پیشکسوت و فعال قرآنی مورد نظر بود.

 

همچنین در این طرح رویداد قرآنی، موقوفه قرآنی، مسجد مجری طرح تلاوت نور، ضریب اثربخشی فعالیت‌های قرآنی در روستا) سبک زندگی، کاهش جرائم اجتماعی و بزهکاری) و برنامه‌های قرآنی روستا در سال ۱۴۰۰(مصوب شورای اسلامی روستا) بررسی شد.

 

شاخص‌های کیفی نیز شامل ضریب اثربخشی مفاهیم و آموزه‌های قرآن در فضای عمومی روستا(سبک زندگی اسلامی، کاهش جرائم اجتماعی، بزهکاری و ...)، برنامه‌های قرآنی روستا در سال ۱۴۰۰ و فضاسازی قرآنی روستا و استقرار المان‌های محیطی مرتبط است و در تمامی این موارد امتیاز شاخص‌ها به نسبت جمعیت روستا محاسبه شد.

 

این شاخص‌ها شامل شهدا و ایثارگران روستا‏، علما و نخبگان فرهنگی و دینی، مساجد و حسینیه فعال، کتابخانه فعال و آثار علمی منتشر شده توسط اهالی روستا بود.

 

از استان زنجان 10 روستا در سامانه ثبت‌نام کرده بودند، از بین آنها سه روستا به عنوان روستاهای برتر قرآنی شناخته و انتخاب شدند.

 

در همین راستا روستای اژدهاتو از زنجان به عنوان روستای اول، روستای توزلو از شهرستان خدابنده روستای دوم و روستای دیزج آباد زنجان به عنوان روستای سوم انتخاب شد.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: روستای توزلو روستای دیزج آباد روستای اژدهاتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، او در ادامه افزود: در حال حاضر راه روستایی ۷۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان مسدود است .

کد خبر 847244 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان روستا

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد