Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد گروه " فارماکوگنوزی" دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این دارو از صمغ گیاه " کمای بیابانی" (Ferula foetida)  تولید شده است.
دکتر مهرداد ایرانشاهی افزود: مراحل استانداردسازی این دارو بر اساس مواد موثره به طور دقیق انجام شده است و با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو برای کمک به تسکین علایم ریوی بیماران کووید ۱۹ مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اثر بخشی این دارو پس از یک سال مطالعه بالینی با مجوز کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر روی بیش از ۵۰۰ بیمار سرپایی و بستری کرونا به اثبات رسیده است.
این پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دارو سرشار از ترکیبات " پلی سولفید" است و منطبق با مقالات معتبر بین المللی داروهای آزاد کننده سولفید هیدروژن باعث کاهش التهاب ریه و مانع از تکثیر و ورود ویروس به سلول های ریه می شوند.
ایرانشاهی افزود: اثر بخشی داروی کووکسیر پارس که به شکل کپسول تولید شده است در کاهش سرفه، تنگی نفس و افزایش اکسیژن اشباع خون به اثبات رسیده است.
وی ادامه داد: در طی مطالعه، عوارض حادی پس از مصرف دارو مشاهده نشده است و فقط در معدودی از بیماران ممکن است حالت تهوع، نفخ یا دل درد خفیف ایجاد شود که با مصرف دارو بعد از غذا این عوارض برطرف می شود.
پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف این دارو در مراحل آغازین شروع علایم کرونا موثرتر است هرچند که در بیماران بستری و حالت شدید بیماری هم به بهبود بیماری کمک می کند.
ایرانشاهی افزود: تولید انبوه کارخانه‌ای این دارو از اوایل خرداد ماه امسال آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: انجام این تحقیق و تهیه و تولید داروی مزبور حاصل یک کار تیمی توسط جمعی از محققان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

نام دکتر مهرداد ایرانشاهی استاد گروه " فارماکوگنوزی" دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر ESI قرار دارد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی، هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

برچسب‌ها کرونا مشهد سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد سازمان غذا و دارو کرونا مشهد سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، افراد مبتلا به چاقی که داروی کاهش وزن Zepbound را دریافت کردند، حوادث آپنه انسدادی خواب یا دوره های قطع تنفس در طول خواب کمتری داشتند.

«الی لیلی»، محقق و داروساز، می گوید: «افراد مبتلا به چاقی که از آپنه انسدادی خواب - یا دوره های قطع تنفس در طول خواب – رنج می بردند در هنگام مصرف داروی ضد چاقی Zepbound علائم شان تسکین یافت.»

نتایج حاصل از کارآزمایی بالینی دو ساله بر روی بیش از ۴۰۰ بیمار بزرگسال مبتلا به آپنه انسدادی خواب، شایع ترین نوع اختلال تنفسی مرتبط با خواب است.

در افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب، مجاری هوایی فوقانی مسدود می شود که باعث مکث کوتاهی در تنفس در هنگام خواب می شود. این وضعیت می تواند منجر به خستگی در طول روز، سردرد و سایر علائم کوتاه مدت و همچنین افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، دیابت و تغییرات سلامت روان شود.

دارو Zepbound توسط سازمان غذا و دارو آمریکا برای مدیریت وزن مزمن در نوامبر ۲۰۲۳ تایید شد. این سازمان قبلاً این دارو را برای درمان دیابت نوع ۲ تایید کرده بود.

Zepbound متعلق به دسته ای از داروهای شناخته شده به عنوان آگونیست های گیرنده GLP-۱ است. این دارو همچنین هورمون دیگری به نام GIP را هدف قرار می دهد که آن را به یک داروی دو اثر تبدیل می کند.

شرکت کنندگان در مطالعات جدید، دچار چاقی و آپنه انسدادی خواب متوسط تا شدید بودند، به این معنی که ۱۵ بار یا بیشتر در هر ساعت قطع تنفس در طول هر شب داشتند.

این شکل از آپنه خواب زمانی اتفاق می‌افتد که مغز سیگنال‌هایی را به‌درستی به ماهیچه‌هایی که تنفس را کنترل می‌کنند ارسال نمی‌کند.

شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی برای دریافت تزریق هفتگی Zepbound یا دارونمای غیرفعال تقسیم شدند.

پس از یک سال، افرادی که Zepbound دریافت کرده بودند به طور متوسط ۲۷.۴ بار حوادث آپنه خواب کمتر در ساعت داشتند، در مقایسه با کاهش متوسط ۴.۸ رویداد در ساعت برای گروه دارونما.

کد خبر 6093451

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه