Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@02:39:35 GMT

ارور 5E در یخچال سامسونگ و نحوه رفع این کد خطا

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۴۹۰۰

ارور 5E در یخچال سامسونگ و نحوه رفع این کد خطا

در این مطلب قصد داریم به بررسی ارور 5e در یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ و نحوه برطرف نمودن کد خطا 5e بپردازیم.

به گزارش برنا، آیا یخچال فریزر یا ساید بای ساید سامسونگ شما با مشکل ارور 5e روبرو شده است؟ نگران نباشید، برای حل مشکل و رفع این کد خطا کافی است این مقاله از تعمیرگاه کرج سرویس به عنوان نمایندگی سامسونگ در کرج را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشان دهنده خطای سنسور یخ زدایی در یخچال است. این عنصر به عنوان سوئیچ بین تایمر و بخاری عمل می کند. وقتی دما به یک نقطه خاص کاهش می یابد، ارتباط آن قطع می شود و بخاری ولتاژ را از طریق آنها منتقل می کند. سپس ارتباط وصل می شود، بخاری متوقف می شود و تایمر شمارش معکوس یخ زدایی را آغاز می کند. اگر سنسور درست کار نکند، اتوماسیون بلافاصله مشکلی را نشان می دهد.

خطای 5E همراه چیست؟

شکستن سنسور یخ زدایی منجر به چندین عیب می شود.

یخ جریان هوا را مسدود کرده و مانع از فن می شود. به همین دلیل، بعضی از دیواره های آن ممکن است گرم باشد، در حالی که دیگر دیواره ها ممکن است یخ زده باشند. در این حالت، کد خطای 5E همراه باE22 ظاهر می شود. یخچال روشن نیست. این اتفاق زمانی رخ می دهد که سنسور، حالت یخ زدایی را قطع نمی کند و دمای دستگاه بالا می رود. یا برعکس، اگر یک لایه ضخیم یخ مانع کار واحد شود به دلیل آنکه هیتر کار نمی کند. چگونه مسئله را به طور مستقل حل کنیم؟

 دو گزینه عیب یابی وجود دارد:

 یخچال و فریزر را با 10 تا 15 دقیقه از پریز برق جدا کنید.

کد خطای 5E را مجدداً تنظیم کنید تا همزمان به مدت 10 ثانیه دکمه های Power Freeze و Power Cool (بالا سمت راست و چپ صفحه کنترل) را پایین نگه دارید. اگر منشا اصلی خرابی مادربرد باشد، این اقدامات موثر هستند. در غیر این صورت، به مراحل بعدی بروید. اقدامات کاردینال

 کد خطای 5E در یخچال سامسونگ می تواند نه تنها خرابی سنسور یخ زدایی بلکه خرابی عناصر مرتبط با آن را نشان دهد.

تماس های شکسته

 دلایل خاص: اتصال کوتاه، خرابی یا شکستگی سیم کشی که به ماژول کنترل می رود.  برای تشخیص خطا، مدار را با استفاده از مولتی متر آزمایش کنید.  وضعیت اتصالات را بررسی کنید - اگر یخچال اخیراً از مکانی به مکان دیگر منتقل شده باشد، ممکن است شل شود. در این حالت، سعی کنید قطعات مربوط به اتصال را سفت کنید، نقاط مشکل ساز را درست کنید یا آنها را با پیچ و تاب و عایق بازیابی کنید. آخرین راه حل جایگزینی کل مهار است.

شکستگی سنسور یخ زدایی

خطای 5E اغلب دقیقاً به دلیل خطای آن ظاهر می شود. تنها تصمیم صحیح تعویض قطعه معیوب است.  برای این:

پانل پشتی واحد را جدا کنید. سنسور قدیمی را جدا کرده و یک سنسور جدید نصب کنید. پانل را به عقب وصل کنید.

 اگر مقدار زیادی یخ در محفظه جمع شده باشد، باید با سشوار ذوب شود. این عمل، خنک سازی را عادی می کند و واحد بدون نمایش کد خطای 5E و E22را نشان می دهد. اما قبل از آن، باید با فشار دادن بالاترین دو دکمه روی پنل ( به مدت 5 - 10 ثانیه) تنظیم مجدد آنها انجام شود.

ماژول کنترل آسیب دیده

 معمولاً این اتفاق پس از افزایش قدرت رخ می دهد. بنابراین، اگر کد خطای 5E پس از خاموش شدن به صفحه نمایش یخچال سامسونگ چشمک می زند، پس باید تراشه میکرو مدار را بررسی کنید. از نظر وجود عناصر سوخته، مسیرهای سیاه شده و سایر خطاها مورد بازرسی قرار می گیرد. روش بازیابی مناسب لحیم کاری است. اما اگر ماژول بوی پلاستیک سوخته می دهد، تنها راه حل تعویض آن است.

در آخر تعمیرگاه لوازم خانگی کرج سرویس (https://www.karajrepair.ir/) به عنوان مرکز تخصصی تعمیر یخچال در کرج توصیه می نمایید در صورت عدم تخصص لازم، لطفا برای پیشگیری از بیشتر شدن مشکل، از دستکاری دستگاه پرهیز نمایید و فورا با مراکز معتبر تعمیرات یخچال سامسونگ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارور 5E یخچال سامسونگ یخچال سامسونگ کد خطا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر محمد سیاح، رئیس شبکه دامپزشکی گفت: با توجه به گرم شدن هوا تخم‌مرغ در خارج از یخچال زودتر فاسد می‌شود به همین دلیل شهروندان تخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال مراکز عرضه زا خریداری کنند.

 وی، در خصوص نحوه تشخیص تخم‌مرغ سالم افزود: پوسته تخم‌مرغ بایستی سالم، تمیز، بدون ترک و شکستگی بوده و بوی تعفن و فساد را نداشته باشد.

سیاح، با بیان اینکه پوسته ناسالم تخم مرغ و مخلوط شده سفیده و زرده آن پس از شکستن، نشانه فساد تخم مرغ است هم گفت: توصیه می‌شود تخم‌مرغ سالم و تمیز، برای نگهداری در یخچال خانه شسته نشود چرا که این کار سبب مرطوب شدن سطح تخم‌مرغ شده و همچنین باعث از بین رفتن لایه محافظی روی پوسته می‌گردد، در نتیجه شرایط برای انتقال عوامل بیماری‌زا از سطح به داخل تخم‌مرغ فراهم می‌شود؛ اما در هنگام استفاده از تخم‌مرغ شستن آن هیچ مانعی ندارد.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، همچنین گفت: مصرف کنندگان به هنگام خرید تخم‌مرغ بویژه تخم مرغ‌های بسته بندی بایستی به ضرورت نشانه گذاری بر روی تخم مرغ و همچنین لیبل و پروانه بهداشتی صادر شده از سوی سازمان دامپزشکی الصاق شده روی بسته بندی‌ها دقت کنند چرا که نشانه گذاری و صدور این پروانه نشان از انجام نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی است.

 

دیگر خبرها

  • دانشمندان یک «خطای فنی» در لبه کیهان کشف کردند
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • تأملاتی در بومی‌نبودن نظریه‌های جامعه‌شناسی کشور
  • رندرهای گوشی سامسونگ گلکسی F55 5G منتشر شد
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی، سود خود را ۱۰ برابر کرد
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟