Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پاکستان، اتحاد کشورهای مسلمان دنیا در تحریم اقتصادی غرب را راهکار موثر برای مقابله با اسلام هراسی دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در جریان سخنرانی در ایالت پنجاب درخواست‌های حزب ممنوعه تحریک لبیک پاکستان برای اخراج سفیر فرانسه به خاطر اقدامات سرکوب‌گرایانه کشورش علیه مسلمانان را رد کرد و گفت که ایجاد هرج و مرج داخلی به هیچ عنوان راه حل مقابله با اقدامات توهین آمیز به مقدسات اسلامی در جوامع غربی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمران خان با اشاره به تظاهرات همراه با خشونت گروه تحریک لبیک پاکستان، افزود: برجسته سازی موضع اسلام هراسی در جوامع بین المللی راهکاری به مراتب بهتر و موثرتر برای توقف اقدامات اسلام ستیزانه در غرب است، موضوعی که دولت اسلام آباد آن را در سیاست‌های خارجی خود گنجانده است.

وی گفت: راه و روش من این است که رهبران تمامی کشورهای مسلمان را به این اطمینان برسانم که همه ما باید به صورت متفق‌القول از اروپا، اتحادیه اروپا و آمریکا بخواهیم تا درست همانند کاری که برای یهودیان انجام می‌دهند، خدشه‌وارد کردن به احساسات 1.25 میلیارد مسلمان را نیز متوقف کنند. همانگونه که صحبت کردن درباره "هولوکاست " در برخی از کشورهای غربی جرم محسوب می‌شود، مسلمانان نیز باید از طریق همکاری جمعی به غرب تلقی کنند که حق توهین به مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان را ندارند.

در فرانسه همانند اکثر کشورهای اروپایی، زیر سوال بردن صحت هولوکاست در طول جنگ جهانی دوم جرمی است که مجازات آن زندان است. اما انتشار کاریکاتورهای ناپسند شخصیت‌های برجسته مذهبی از جمله پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)، مانند آنچه در مجله طنز "شارلی ابدو" منتشر شد، مجاز است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به خاطر اقدامات سرکوب‌گرایانه‌اش علیه مساجد به بهانه مبارزه با "اسلام‌گرایی افراطی" صورت گرفته است، با انتقادات رهبران سیاسی و اعتراضات گسترده در کشورهای مسلمان رو به رو شده است.

عمران خان گفت: من می‌خواهم کشورهای مسلمان با تحریم تجاری کشورهایی که چنین اتفاق‌هایی در آنها رخ می‌دهد، خط مشی مشترکی را در مورد موضوع توهین به مقدسات ایجاد کنند. این موثرترین راه برای رسیدن به این هدف است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عمران خان اسلام هراسی تحريم کشورهای مسلمان عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا در حالی که تحقیقات خود را در مورد نقض مشکوک قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا آغاز کرد، گفت: پلتفرم‌های متا (فیس‌بوک و اینستاگرام) در مقابله با تبلیغات گمراه‌کننده و اطلاعات نادرست در دوره پیش از انتخابات پارلمان اروپا ناکام مانده‌اند.

این تحقیقات توسط ناظران فناوری اتحادیه اروپا در میان نگرانی‌ها درباره روسیه و چین به عنوان منابع ممکن اطلاعات نادرست انجام شده است، اما همچنین در داخل اتحادیه اروپا نیز، برخی از احزاب سیاسی و سازمان‌ها با دروغ‌ها سعی در جذب رأی‌دهندگان در انتخابات ۶ تا ۹ ژوئن برای انتخاب پارلمان پنج‌ساله بعدی دارند.

قانون خدمات دیجیتال که در سال گذشته آغاز شد، شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم می‌کند تا برای مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم‌های خود اقدامات بیشتری انجام دهد  و در غیر این صورت با جریمه تا ۶٪ از درآمد سالیانه جهانی خود مواجه شوند.

مارگرت وستاگر، رئیس دیجیتال اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: ما گمان می‌کنیم که نظارت متا کافی نیست، که شفافیت تبلیغات و رویه‌های تعدیل محتوا را ندارد.

او گفت: «بنابراین امروز، ما پرونده‌ای را علیه متا آغاز کرده‌ایم تا مطابقت آنها با قانون خدمات دیجیتال را ارزیابی کنیم.

متا که بیش از 250 میلیون کاربر فعال ماهانه در اتحادیه اروپا دارد، از روند کاهش ریسک خود دفاع کرد.

یک از سخنگویان متا گفت: ما یک فرآیند خوب برای شناسایی و کاهش خطرات در پلتفرم های خود داریم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با کمیسیون اروپا و ارائه جزئیات بیشتر این کار هستیم.

متا پنج روز کاری فرصت دارد تا اتحادیه اروپا را در مورد اقدامات اصلاحی انجام شده برای رفع نگرانی ها مطلع کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!