Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به مناسبت هفته کار و کارگر اظهارداشت: اگر حوزه رفاه، سلامت، حقوق، آموزش و ادامه فرایند تا مرحله بازنشستگی کارگران متوازن دیده نشود می‌تواند آسیب‌زا و اثر سو در جامعه بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه کارگران در عرصه تولید ستون فقرات و عامل دوام و بقای این کشور بوده‌اند افزود: اینکه بخش کارفرمایان را از جامعه کارگری جدا کنیم درست نیست در واقع آنان نیز خودشان بخشی از این مجموعه‌اند و اگر تصمیمی که در جامعه گرفته می‌شود کارگر و کارفرما را با هم نبینیم در غیر این صورت گام بعدی تصمیماتمان مشکلاتی ایجاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در تمام دنیا موضوع تولید با وجود کارگر و کارفرما مدنظر بوده خاطرنشان کرد: در شرایط سال‌های پیش بعضی از ابزارهای تولید در این حوزه اثراتی را گذاشته‌اند مانند دانش و تکنولوژی و بعضی اقدامات توسعه‌ای که سبب شده جای بازار نیروی انسانی را این دانش بگیرد که در برخی موارد برای جامعه بحران‌زا خواهد بود.

او  با بیان اینکه اگر در شرایط این چنینی درست برنامه‌ریزی نشود حتما قشر کارگری جامعه و آن بخش که به دانش روز مجهز نیست و استفاده از ابزار را ندارند دچار آسیب می‌شود تصریح کرد: در حوزه پیوند تکنولوژی و کار باید سراغ راه‌های جدید در حوزه شغلی و کاریابی برویم تا نیاز جامعه با حداکثر کیفیت تحقق بخشیده شود.

موهبتی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سیستان و بلوچستان شرایط اشتغال آن را متفتاوت کرده تاکید کرد: از شمال تا جنوب این استان تبدیل به کارگاه فعال عمرانی شده و وقتی ۶۰ هزار واحد مسکونی در حوزه بنیاد مسکن از (سیل، محرومیت‌زدایی، حاشیه‌نشینی و اقدام ملی شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر انجام می‌شود) این یعنی اشتغال بزرگ در حوزه کارگری و یک تحرک در حوزه بازار مجموعه‌ای از چرخه تولید که در اشتغال جامعه اثرگذار است.

او  با بیان اینکه راه‌آهن چابهار- زاهدان که ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای آن محقق شده و قشر زیادی در این مجموعه مشغول کار هستند تصریح کرد: با این راه‌آهن ظرفیت‌ها و استعدادهای دیگر سیستان و بلوچستان نیز با شتاب فزاینده به رونق در خواهد آمد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۱۳.۵ درصد بزرگراه‌های کشور پارسال در این استان بوده که تا پایان دولت ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیز افتتاح خواهد شد بیان کرد: اشکال بزرگ که در منطقه وجود دارد این است که فرهنگ و کار و تلاش از آن گرفته شده است.

او  با بیان اینکه خانواده حوزه وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی یک خانواده بزرگ است و ۱۰ تا ۱۲ مجموعه دارد که همگی در سیستان و بلوچستان نقش‌آفرین بوده‌اند خاطرنشان کرد: مجموعه پروژه‌های عمرانی به اضافه اقدامات اشتغالزایی که انجام شد در فصل پاییز پارسال نرخ بیکاری استان را تک رقمی کرد.

موهبتی با اشاره به اینکه با شرایطی که در بودجه ۱۴۰۰ به وجود آمده و این بودجه در سیستان و بلوچستان ۴۰۰ درصد رشد داشته و از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده تاکید کرد: این مهم حتماً در استان و آینده آن حرکت بزرگ خواهد بود و اتفاقی تکرار نشدنی است.

او  تصریح کرد: هر کسی که این مملکت را متعلق به خودش می‌داند نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و باید در انتخابات حضور و مشارکت حداکثری داشته تا دشمن را ناامید کند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان هفته کار و کارگر سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان الگو و نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت فرهنگ اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت‌های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان درعرصه‌های مدیریتی ضروری است.

خلیل‌احمد سلامی در نخستین جلسه کمیته بانوان و خانواده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تکریم قشر‌های مختلف جامعه کار و تولید بعنوان جهادگران عرصه تلاش و خودکفایی است.
وی به نقش مهم بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت جدی بانوان در عرصه‌های مختلف، توسعه پایدار محقق نمی‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمینه‌های مشارکت بیشتر بانوان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فراهم است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از آنها حمایت می‌شود.
وی از حمایت مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از بانوان کارآفرین خبر داد و افزود: زنان و دختران این استان بواسطه فرهنگ و پیشینه تاریخی مستحکم، از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و حمایت شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از بانوان عضو تشکل‌های کارگری و کارآفرینان می‌تواند در پیگیری مسائل این قشر پر تلاش و اثرگذار مهم باشد.
زهرا ابراهیمی گفت: در سال‌های اخیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تلاش کرده است با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌هایی را از بانوان این خطه انجام دهد.
وی افزود: حضور بانوان استان در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی با زنان تاثیر گذار و تقویت کمیته‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است