Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@09:08:48 GMT

اولیانوف: ایده گسترش برجام غیرسازنده است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۵۸۱۱

اولیانوف: ایده گسترش برجام غیرسازنده است

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در گفت وگو با نشریه اشپیگل تاکید کرد: ایده گسترش برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به گونه ای که برنامه موشکی بالستیک ایران را نیز شامل شود، کاملا غیرسازنده و غیر واقع بینانه بود. پس از دو دور گفت وگو [درباره برجام در وین] تصور می کنم که کاملاً برای همه شرکت کنندگان روشن بود که هدف فقط بازگرداندن توافق هسته ای اولیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون هیچ گونه مکمل یا بحث دیگری.

اولیانوف درباره زمان پایان مذاکرات وین گفت که بسیار خوب است اگر این رایزنی ها تا ۲۱ مه به نتیجه برسد اما هیچکس نمی تواند تاریخ دقیقی برای آن مشخص کند.

وی تصریح کرد: یک توافق موقت بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد که سطح قابل قبولی از فعالیت های راستی آزمایی آژانس (در ایران) را در نظر می گیرد اما روز ۲۲ ماه مه به پایان خواهد رسید. جدا از این، در ماه ژوئن نیز انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید در ایران برگزار خواهد شد.

 این دیپلمات روس همچنین خاطر نشان کرد: هیچ جایگزین معقولی برای اتمام موفقیت آمیز این مذاکرات وجود ندارد. ما شاهد محرکه های مثبتی هستیم. ما در مسیر درستی قرار داریم.

اولیانوف در ادامه درباره حضور غیرمستقیم آمریکا در وین گفت: نباید انتظار برقراری مذاکرات مستقیم میان تهران و واشنگتن در این مرحله را داشت اما رایزنی ها بدون مذاکرات مستقیم میان این دو کشور هم می تواند به موفقیت دست پیدا کند. من فکر می کنم که چنین چیزی ممکن است. به محض اینکه برجام بازگردد و آمریکا دوباره عضوی از توافق شود، ایران و آمریکا به طور خودکار با یکدیگر به صورت مستقیم گفت وگو خواهند کرد زیرا می بایست به طور مرتب با دیگر طرف های توافق دیدار کنند.

وی با اشاره به خرابکاری اخیر در تاسیسات غنی سازی نظنز در ایران تاکید کرد که این گونه اقدامات خرابکارانه به شدت غیرسازنده است و پس از آن، بحث های داغی میان ایران و کشورهای اروپایی در جریان مذاکرات وین پیش آمد.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی همچنین گفت که از موضع رژیم صهیونیستی درقبال توافق هسته ای متاسف است چراکه برجام به نفع منطقه و همسایگان ایران است. مسکو نیز مخالف دستیابی ایران به سلاح هسته ای است و نمی خواهد شاهد افزایش تعداد کشورهایی باشد که این سلاح را در اختیار دارند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: برجام اولیانوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منبع صهیونیستی: نتانیاهو مذاکرات را به شکست کشاند

یک منبع صهیونیستی اعلام کرد که توافق تبادل اسرا و آتش‌بس به موفقیت نزدیک شده بود اما نتانیاهو با لجاجت و اصرار برای حمله به رفح، مذاکرات را به شکست کشاند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که شب گذشته رسانه‌های عبری درباره احتمال شکست مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا خبر دادند امروز دوشنبه یک منبع صهیونیستی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که دلیل شکست معامله تبادل اسرا و آتش بس در نوار غزه مانع تراشی‌های نتانیاهو و لجاجت و اصرار وی برای حمله ارتش اسرائیل به رفح است.

این منبع تاکید کرد که معامله تبادل اسرا و آتش بس در نوار غزه به موفقیت نزدیک شده بود اما آنچه که موفقیت این توافق را از بین برد لجاجت نتانیاهو و اصرار او درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح بود و همین مسئله موجب شد تا حماس مواضع خود را با هدف جلوگیری از ورود ارتش اسرائیل به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه تشدید کند.

همچنین یک منبع برجسته وابسته به مقاومت فلسطین اعلام کرد که نتانیاهو و سران رژیم اشغالگر مذاکرات را به شکست می‌کشانند. نتانیاهو به عربده‌کشی‌های خود ادامه می‌دهد و هیچ تمایلی به بازگشت اسرای اسرائیلی ندارد و در تلاش برای ادامه جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین است.

همچنین رسانه‌های عبری به نقل از محافل صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو همچنان بیانیه‌هایی ضد توافق با حماس صادر می‌کند.

روزنامه جروزالم پست در این زمینه اعلام کرد که محافل و کارشناسان اسرائیلی معتقدند که نتانیاهو مانع توافق می‌شود و این محافل تصمیم گرفته‌اند که بازی نتانیاهو در زمینه ایجاد مانع در معامله تبادل اسرا را فاش کنند. اظهارات نتانیاهو در پوشش یک مقام ناشناس بیانگر دیدگاه کابینه نیست، در واقع مقامی که نامش فاش نشده است و از او به‌عنوان منبع ناشناس یاد می‌شد و حتی در صورت هرگونه توافقی تهدید به ورود به رفح کرده است خود نتانیاهو می‌باشد.

این رسانه صهیونیستی تاکید کرد که هدف نتانیاهو فریب افکار عمومی است تا این‌گونه وانمود کند که بر سر مسئله تشدید نظامی و به شکست رسیدن توافق اتفاق نظر میان اسرائیلی‌ها وجود دارد.

بعد از تشدید تحرکات صهیونیست‌ها برای حمله به رفح و اخباری که درباره دستور ارتش رژیم اشغالگر برای تخلیه شرق این منطقه منتشر شده است یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین اعلام کرد: در سایه حوادث اخیر که در آن نیروهای اشغالگر تهدید به حمله کامل یا جزئی به رفح می‌کنند ممکن است جنبش حماس برای توقف مذاکرات جاری ( مذاکراتی که درباره آتش بس و تبادل اسرا در قاهره برگزار می‌شود) اقدام کند.

این واکنش حماس بعد از آن بود که امروز ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه از ساکنان شرق منطقه رفح خواست فورا منطقه را تخلیه و به منطقه المواسی در نزدیکی مصر بروند.

هشدار حماس به صهیونیست‌ها درباره حمله به رفحدستور ارتش اسرائیل برای تخلیه شرق رفحرسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • منبع صهیونیستی: نتانیاهو مذاکرات را به شکست کشاند
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • عضو حماس: در مذاکرات به سازوکار مشخصی رسیدیم
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات