Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@08:52:53 GMT

عامل رونق بازار سرمایه در سال ۹۹ چه بود؟

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۵۹۶۰

عامل رونق بازار سرمایه در سال ۹۹ چه بود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: سال گذشته حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم از فعالان بازار سرمایه اخذ شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، فرشید زارعی کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، در سال ۹۹ چه مقدار مالیات مستقیم از فعالان بازار سرمایه اخذ شد؟، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم از فعالان بازار سرمایه اخذ شد، اما مانند سایر ارکان به بازار سرمایه تزریق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جریان نقدینگی عامل رونق بازار سرمایه در سال ۹۹

او افزود: همچنین در سال گذشته رونق بازار سرمایه به واسطه، جریان نقدینگی، تاثیر قیمت دلار، ارزندگی اکثر شرکت‌ها و رشد بیش از حد تورم بود.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که با توجه به اوضاع بازار سرمایه، اگر مالیات به دست آمده از بازار سرمایه به همین بازار تزریق می‌شد، این موضوع چه کمکی به بازار سرمایه می‌کرد؟، تشریح کرد: از آنجایی که طبق ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های متعدد سازمان بورس در یک سال اخیر، اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری منابع لازم را در بازار سرمایه تزریق کرده‎اند، در حال حاضر با توجه به افت زیاد بازار سرمایه و ارزندگی بسیاری از شرکت‌ها، دیگر منابعی برای تزریق باقی نمانده است.

او در پایان اظهار کرد: با رسیدن اکثر صندوق‌ها به سقف واحدهای سرمایه‌گذاری، منابع ورودی نخواهیم داشت، بنابراین با فراهم شدن افزایش سقف واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها، با صدور ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های فعلی، کاهش نرخ سپرده‌های بانکی و رقابتی‌تر شدن صندوق‌های سرمایه‌گذاری، جذب منابع از بازارهای موازی توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که بر این اساس احتمال تزریق بخشی از منابع جدید به بازار سرمایه زیاد خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف بازار سرمایه نقدینگی بورس بازار بورس شاخص بورس بورس تهران فرابورس اخبار بورس بازار بازار سهام سهام سرمایه گذاری بازار سرمایه صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه

معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس
  • معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟