Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:50:30 GMT

ملایر و لالجین دو شهر خلاق فرهنگ و هنر ایران شدند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۶۲۸۷

ملایر و لالجین دو شهر خلاق فرهنگ و هنر ایران شدند

گروه استان‌ها-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: شهرهای لالجین و ملایر از استان همدان در بخش صنایع دستی به عنوان شبکه شهرهای خلاق کشور معرفی شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، احمدرضا احسانی از برگزاری آیین معرفی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد و اظهار داشت: شهرهای لالجین و ملایر از استان همدان در بخش صنایع دستی به عنوان شبکه شهرهای خلاق کشور معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بیان کرد: مرحله نخست این طرح در تابستان 1398 با اعلام فراخوان و آمادگی 367 شهر برای مشارکت آغاز و سپس با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی و هنری همه شهرهای شرکت کننده در مراکز استان‌ها از جمله همدان، برگزار شد.

این مقام مسئول توضیح داد: پس از برگزاری کارگاه‌ها، شهرها برنامه‌های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی ارسال و پس از چند مرحله داوری 143 شهر در 9 حوزه موضوعی موسیقی، ادبیات، صنایع دستی و سنتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، مد ولباس، سینما، رسانه و مطبوعات و چاپ و بسته بندی  به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ادامه داد: با توجه به شاخص‌هایی مانند، توجه ظرفیت‌های بومی، منطقه‌ای، ملی و ارزش‌های اعتقادی (دینی و مذهبی) در طراحی و اجرای برنامه‌ها، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهر، مشارکت مردمی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در تدوین و اجرای برنامه‌ها، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری، قابلیت و ضمانت اجرایی، پیشینه و سوابق هر شهر در حوزه مربوطه طبق نظر هیئت‌داوران؛ در مرحله نهایی تعداد 60 شهر انتخاب و عضو اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در موضوعات مختلف شدند.

پلاک‌کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی؛ نوبخت با تخصیص 10میلیارد تومان اعتبار برای "تالار فرهنگی و موزه موسیقی" سنندج موافقت کردهم‌افزایی مسئولان استان کردستان برای رونق حوزه فرهنگی و هنری/ برند "شهر خلاق موسیقی سنندج" حفظ شودانتظار 14 ساله شیراز برای کسب عنوان جهانی «شهر خلاق ادبی»

وی اعلام کرد: در حوزه صنایع دستی شهرهای لالجین و ملایر از استان همدان در کنار شهرهای میبد  از استان  یزد، زنجان، سیرجان از استان کرمان، سمنان، مود از استان خراسان جنوبی، کوزه کنان از استان آذربایجان شرقی،  مینودشت از استان گلستان و کیش  از استان هرمزگان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

انتهای پیام/742/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه شهرهای خلاق فرهنگی و هنری فرهنگ و هنر صنایع دستی برنامه ها شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در جلسه شورای هنر که امروز به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به برگزاری شصتمین دوسالانه ونیز، گفت: از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم؛ اتفاقی که در دوسالانه هنرهای تجسمی ونیز رخ داد، ارزشمند بود چراکه بعد از سال‌ها به فرزندان هنرمند انقلاب مثل مجموعه حوزه هنری اعتماد شد که این رویکرد برآمده از تفکری است که در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی افزود: دوسالانه هنر ونیز یکی از معتبرترین رویدادهای هنری دنیاست. اینکه در چنین رویدادی آنچه در پاویون جمهوری اسلامی عرضه می‌شود، تبیین و ارائه هنرمندانه از مظلومیت کودکان غزه باشد، اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود و این اولین نکته ارزشمند است.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: تهیه آثار هنری توسط هنرمندان انقلابی ارزش دوم بود. این آثار دی ماه سال قبل در جریان رویدادی در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی خلق شده و نتیجه همکاری هنرمندان بود که این، ارزش سوم محسوب می‌شود.

دادمان با بیان اینکه انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران قابل اعتنا بود، افزود: نکته دیگر همبستگی شکل گرفته میان هشت هزار تن از هنرمندان تجسمی بود که به اتفاق، نامه‌ای را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند تا رژیم صهیونسیتی را تحریم کند؛ اما دبیرخانه این نامه را نپذیرفت.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی در اقدامی پیش‌دستانه پاویون خود را (احتمالا به دلیل واکنش‌های احتمالی هنرمندان) بسته بود که اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم؟
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد