Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:17:18 GMT

نقش کارشناسان بهداشت حرفه ای در نبرد با کرونا مثال زدنی است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۶۴۴۹

نقش کارشناسان بهداشت حرفه ای در نبرد با کرونا مثال زدنی است

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام علیرضا زالی به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه‌ای، آمده است: تجربه تاریخی حیات بشر بر روی زمین، ضرورت حفظ تندرستی را برای انسان‌ها مسجل کرده است و انسان‌ها به درستی دریافته اند که باید با به کارگیری علم و دانش عوامل بیماری زا را شناسایی کرده و از خطرات تهدید کننده سلامت پیشگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهداشت به عنوان جز جدایی ناپذیر سلامت شناخته می‌شود که در هیچ جامعه‌ای بدون ارتقای آن دستیابی به سلامت و تندرستی محقق نمی‌شود.

نامگذاری یک روز به عنوان روز جهانی بهداشت حرفه‌ای فرصت مغتنمی است برای تاکید بیشتر بر ضرورت و اهمیت علم بهداشت حرفه‌ای که به عنوان شاخه‌ای از علم بهداشت با شناسایی، ارزشیابی و کنترل عوامل زیان‌آور در محیط کار از بروز بیماری‌ها و عوارضی که ممکن است توسط عوامل مختلف به وجود آید جلوگیری می‌کند.

بدون شک حفظ بهداشت در محیط کار افراد جامعه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و این مهم محقق نمی‌شود مگر با همت تلاشگران حوزه بهداشت حرفه‌ای که با شناسایی خطرات و عوامل زیان‌آور محیط کار بر سلامت شاغلان، در مسیر ارتقای سلامت جامعه نقشی اساسی ایفا می‌کنند.

همه گیری بیماری کرونا دولت‌ها، کارفرمایان، کارگران و عموم مردم را با چالش‌های بی سابقه‌ای درباره این ویروس مواجه کرد و ضرورت حفظ بهداشت در محیط‌های کاری مختلف در مقابله با این بیماری بار دیگر اهمیت فعالیت‌های کارشناسان حوزه بهداشت حرفه‌ای را یادآوری کرد.

نقش پررنگ کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در عرصه نبرد با کرونا که با به کارگیری تخصص، دانش و مهارت خود و با مسئولیت پذیری مثال زدنی تمام قد در برابر این بیماری ایستادگی کردند بر هیچکس پوشیده نیست و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به خود می بالد که در تعلیم و آموزش متخصصان حوزه بهداشت از دانشگاه‌های سرآمد کشور به شمار می‌رود و تا کنون دانش آموختگان برجسته ای را در حوزه بهداشت و به ویژه بهداشت حرفه‌ای تقدیم جامعه کرده است.

ضمن گرامیداشت روز جهانی بهداشت حرفه‌ای، فرا رسیدن این روز را به همه فعالان عرصه بهداشت حرفه‌ای کشور به ویژه دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تبریک گفته و از درگاه خداوند متعال، سلامت، سعادت و توفیق روز افزون آنان را خواستارم."

کد خبر 5199932

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا زالی شبکه بهداشت و درمان ویروس کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی کووید 19 سازمان بیمه سلامت شیوع کرونا بارداری اهدای خون نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هندوستان بهداشت حرفه ای حوزه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا سیدمعلمی گفت: سلامت دهان ودندان به نوعی سرمنشاء سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستا‌ها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که عواملی که می‌توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می‌توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند؛ بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت‌های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مساله تنها وظیفه بهداشت کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مساله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی در پایان دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا