Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@18:16:40 GMT

و حالا نسخه آفریقایی و هندی کرونا

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۷۱۱۸

و حالا نسخه آفریقایی و هندی کرونا

دلهره و نگرانی کم داشتیم حالا انواع جهش‌ یافته هم پیداشده است. آن‌هم در شرایطی که خبر می‌رسد آمار مبتلایان و فوتی‌ های کرونایی در حال افزایش است و مراکز درمانی پرشده و کادر درمان بیش از گذشته خسته شده‌اند.

این یعنی در کنار فشارهای اقتصادی ناشی از بروز کرونا، خانه‌نشینی و وسواسی که همه ما از شستن دست و ضدعفونی کردن همه‌جا و همه‌چیز گرفته‌ایم، ظاهرا قرار نیست کابوس کرونا ازسرمان دست بردارد و هرروز با اتفاقات عجیب‌وغریب کرونایی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک بخش ماجرا دست مردم است، قبول...! هرروز هم تأکید و اصرار بر رعایت پروتکل‌ها می‌شود اما سوی دیگر اتفاقاتی است که واقعا دست مردم نیست و به مدیریت بحران کرونا ربط دارد.

این‌که باید مرزها مدیریت و کنترل شود، این‌که رفت‌وآمدها باید ضابطه‌مند باشد، این‌که تصمیمات چندگانه گرفته نشود، این‌که هنوز از دست یک‌گونه ویروس خلاص نشدیم، گرفتار گونه جدیدتر می‌شویم...اینها که دیگر دخلی به مردم ندارد و اگر با همین دست‌فرمان پیش برویم تا ابدالدهر گرفتار دست‌وپنجه نرم کردن با این ویروس خواهیم بود.

به نظر، مسؤولان جز توصیه، تذکر و هشدار به مردم یک فکر اساسی برای کنترل بحران کرونا داشته باشند. ما که قرار نیست همه گونه‌های کرونا را تجربه کنیم و هربار با هجوم انواع جدید کرونا مواجه باشیم و هرروز بر تشویش و اضطراب عمومی افزوده شود.

جامعه از آغاز کرونا به‌اندازه کافی با انواع و اقسام بحران‌های روحی، روانی و عاطفی مواجه بوده است. از ابتلا و درگیری با کرونا گرفته تا از دست دادن عزیزان و نزدیکان تا خانه‌ نشینی و قرنطینه.

به‌اندازه کافی همه مردم گرفتار کرونا هستند و نباید تاب‌آوری جامعه در برابر این حجم از مشکلات دچار آسیب شود.

محمد عکاف - روزنامه‌ نگار / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا ماسک قرنطینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز
  • سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟