Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسئول کانون فرهنگی امام زمان(عج) مسجد جامع روستای آهق از توزیع تعداد ۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۴۰۰ میلیون ريال به همت کانون و مسجد و همکاری خیران میان اقشار کم در آمد روستا به در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.

«حجت الاسلام مجتبی مظلومی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، به تبیین برنامه های کانون امام زمان(عج) روستای آهق شهرستان مراغه پرداخت و گفت: در سال های گذشته در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های این ماه به صورت پرشور و استقبال اهالی روستا برگزار می شد، ولی امسال به خاطر شرایط خاصی که نه تنها بر کشورمان ایران بلکه در تمام دنیا حاکم است از تراکم برنامه های جمعی و اجتماعی کاسته شده است که برنامه های مسجد و کانون را نیز شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مسئول کانون فرهنگی امام زمان (عج ) مسجد جامع روستای آهق در ادامه افزود: با وجود تمام مشکلات و سختی نگذاشتیم مسجد روستا به حالت کاملا تعطیل در بیاید و با رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده و رعایت فاصله گذاری ها برنامه های ماه مبارک رمضان را هر چند به صورت اندک در مسجد اجرا می کنیم.

مظلومی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا هیچ برنامه طی ماه مبارک رمضان نداشتیم، خاطرنشان کرد: توزیع ادعیه و دعاهای ویژه ماه رمضان، برگزاری و قرائت یک جزء از قرآن کریم به صورت روزانه به همراه ترجمه و تفسیرجزء، برگزاری نماز جماعت  در سه وعده و سخنرانی بین نماز مغرب و عشاء از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان امسال است.

وی با بیان اینکه مجموعه امتیاز این کانون طی ۲ سال گذشته در فهما بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ می باشد، یادآور شد: در سال های گذشته  و قبل از شیوع این بیماری در کانون و مسجد برنامه های بیشتری از جمله برنامه های قرآنی، احکام  و نماز واحد خواهران، پرسش و پاسخ جوانان، برنامه های قرآنی ویژه کودکان و نونهالان، احکام و برخی برنامه های مذهبی دیگر انجام می شد که امسال به دلیل شرایط خاص برنامه های جنبی را کاهش داده و فقط به جزء خوانی و نماز های یومیه اجرا می شود.

امام جماعت مسجد جامع  روستای آهق، در ادامه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت: در ماه شعبان به مناسبت بزرگداشت میلاد امام زمان(عج) تعداد 100 بسته معیشتی به ارزش 400 میلیون ريال به همت کانون و مسجد و همکاری خیران میان اقشار کم در آمد روستا توزیع شد.

مظلومی خاطر نشان کرد: این کمک های مومنانه در سال گذشته نیز همزمان با ماه مبارک رمضان در قالب 350 بسته و بین اقشار کم درآمد این روستا و روستاهای همجوار طالبان و حاجی کرد نیز توزیع شده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه وجود مراکز فرهنگی چون کانون فرهنگی هنری و کتابخانه در روستا بسیار پربرکت و لازم است، خاطرنشان کرد: کتابخانه باز با حدود یکصد جلد کتاب مورد مراجعه جوانان و نوجوانان روستاست که این کتاب ها بعضا اهدایی و برخی از گذشته در مسجد بوده اند و در خصوص کانون تا به امروز هیچ کتابی جهت گسترش این فضا و تعداد کتب دریافت نکرده ایم. این کتابخانه با توجه به اقبال و مراجعه اهالی روستا و اعضای کانون گنجایش افزایش تعداد کتب و گسترش را دارد.

 روحانی مستقر روستای آهق، با اشاره به اینکه کانون فرهنگی امام زمان عج مراغه در سال 1394 تاسیس شده، افزود: برگزاری طرح قرائت روزانه یک صفحه از قرآن به همراه ترجمه و تفسیر، برگزاری کلاس های قرآنی برای گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و آموزش بیش 100 نفر در این طرح از ابتدای تاسیس از جمله برنامه های دائمی این کانون می باشد.

وی با بیان اینکه کانون هم اکنون 259 عضو فعال دارد، افزود: برگزاری نمایشگاه های پیشگیری از اعتیاد و محرم در سال 99، برگزاری کارگاه های نقاشی، همایش های پیاده روی خانوادگی، برگزاری های جشن های مناسبتی در ایام مختلف سال از دیگر فعالیت های مستمر کانون است.

گفتنی است، روستای 400 خانواری آهق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سراجوی غربی بخش مرکزی شهرستان مراغه واقع شده است.

همچنین مراغه دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی است که در کنار رودخانه صوفی چای در دامنه جنوبی کوه سهند و 135 کیلومتری جنوب شهر تبریز واقع شده است.

پایان پیام/60

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجتبی مظلومی آهق مراغه ماه مبارک رمضان کانون فرهنگی امام زمان عج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

 حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد،گفت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) در تمام شهر‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا (ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

 خداداده با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، عنوان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت (عج) است.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)