Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از پرس اسوسیشن؛ محققان انگلیسی تست کوچکی ابداع کرده‌اند که به شناسایی افراد بزرگسالی کمک می‌کند که در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های اعصاب مانند پارکینسون و آلزایمر قرار دارند.

محققان دانشگاه کویین مری لندن این دستگاه را ابداع کرده‌اند که از روغن‌های آروماتیکی داخل کپسولی تشکیل شده که مجهز به یک نوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای انجام تست، باید کپسول روی نوار شکسته شود تا به بوی روغن‌ها آغشته شود.

طبق اطلاعات موجود قدرت حس بویایی با افزایش سن کاهش می‌یابد. اما علاوه بر آن این حس با ریسک ابتلاء به آلزایمر و پارکینسون نیز مرتبط است. پژوهشگران معتقدند حس بویایی یکی از نخستین بخش‌هایی است که تحت تأثیر بیماری‌های تخریب اعصاب قرار می‌گیرد. بیماری‌های تخریب اعصاب شامل مواردی هستند که به مرگ بخشی از مغز منجر می‌شوند.

به گفته محققان آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد استفاده از این دستگاه در مقایسه با دیگر تست‌های بازار آسان‌تر است. همچنین این دستگاه همچنین به ردیابی بیمارانی کمک می‌کند که در نتیجه ابتلاء به کووید ۱۹ حس بویایی خود را از دست داده‌اند.

نتایج این تحقیق در ژورنال Royal Society Interface منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094331 برچسب‌ها پارکینسون آلزایمر حس بویایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پارکینسون آلزایمر حس بویایی حس بویایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم آلزایمر نگیریم؟

به گزارش خبرآنلاین، ورزش منظم و فعالیت بدنی اثرات مثبتی بر عملکرد شناختی در همه افراد، به‌ویژه سالمندان، دارد. به نظر می‌رسد ورزش هوازی، مفیدترین گزینه باشد، زیرا عملکرد اجرایی را بهبود می‌بخشد، باعث تقویت اعصاب می‌شود و می‌تواند روند پیشگیری از بیماری آلزایمر و عملکردهای مغز را به طور چشمگیری تقویت کند.

فعالیت بدنی، توانایی‌های شناختی را بهبود می‌بخشد

با توجه به این واقعیت که درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، یافتن راهی برای به تأخیر انداختن پیشرفت این بیماری عصبی بسیار مهم است. افزایش سطح ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند در دستیابی به این هدف به طور پایدار، مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش هوازی می‌تواند فعالیت نوسانی مغز را تعدیل کند و بر پویایی عصبی تأثیر بگذارد.

افراد مسنی که سابقه طولانی ورزش، بین ۲ تا ۱۰ سال، دارند، افت عملکرد شناختی کمتری را تجربه می‌کنند. همچنین داشتن فعالیت بیشتر باعث بهبود عملکرد اجرایی، بهبود حرکات، افزایش تمرکز و تقویت سرعت پردازش و حافظه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چه کنیم تا حافظه سالمی داشته باشیم؟/ ۱۰ نکته کلیدی برای جلوگیری از زوال عقل

منبع: psychologytoday

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897482

دیگر خبرها

  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی