Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه باید متناسب با افزایش جمعیت و توسعه شهری در شهر ایلام، فضای معنوی و فرهنگی از جمله مساجد در نظر گرفته شود، گفت: ترویج فرهنگ و اقامه نماز سرمایه گذاری در راستای مصونیت از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۸ اردیبهشت) در نشست شورای اقامه نماز استان در حسینیه حضرت زینب کبری(س)، اظهار کرد: آیین نامه تشکیل شورای اقامه نماز استان و شهرستان ها که به تازگی ابلاغ شده است باید همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان در این امر مشارکت کرده و پای کار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: کریم اهل بیت(ع) امام حسن(ع) می فرمایند که خداوند متعال ماه مبارک رمضان را میدان مسابقه برای بندگان خود قرار داده است، در میدان مسابقه مردم تلاش می کنند که از همدیگر سبقت بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه این مسابقه  در زمینه طاعت خدا و  با هدف  کسب رضایت پروردگار  انجام می شود، ابراز کرد:ه هر کس بیشتر بتواند رضایت خداوند را کسب کند در این مسابقه بیشتر پیش می افتند و‌ کسانی که سبقت می گیرند رستگار می شوند و عده ای هم در این ناکام می مانند.

 

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه شب های قدر، یادآور شد: ماه مبارک رمضان یک فرصت استثنایی است که سرنوشت  یکسال آتی انسان در این شب ها ورق می خورد و ضریب اعمال نیک انسان در این ماه چند هزار برابر می شود و باید برای کسب فیوضات در این ماه تلاش کنیم و  تا زنده هستم برای آخرت خود توشه جمع کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه امروز خداوند توفیق داده است که در جایی به عنوان مسول قرار بگیریم که در ترویج فرهنگ نماز تاثیرگذار باشیم و این نعمتی بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم، گفت: مدیران در برگزاری نماز جماعت و ترویج فرهنگ اقامه نماز مشوق باشند و موانع را در این امر بزدایند.

 

وی تصریح کرد:  با توجه به بات سنتی که خیلی از محله های شهر ایلام داشته است ساخت مساجد در محلات با توجه به وضعیت اقتصادی مردم نیز خیلی راحت تر بود، اما هم اکنون این ساختار به هم خورده است و در توسعه شهر متاسفانه با ساخت و سازهای صورت گرفته،  کمتر به ساخت مسجد و فضای فرهنگی توجه شده است.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: باید متناسب با افزایش جمعیت و توسعه شهری در شهر ایلام، فضای معنوی و فرهنگی از جمله مساجد در نظر گرفته می شد، ما در حال حاضر در شهر ایلام باید حدود ۲۰ مسجد بیشتر از وضعیت موجود داشته باشیم که وجود ندارد و کمبود فضای فرهنگی در برخی از محلات شهر ایلام  بسیار مهم است که باید مورد توجه مسئولان حوزه مسکن و شهرسازی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  ابراز کرد: مردم  در برخی از محلات شهر ایلام برای ساخت مسجد پیشگام بوده و هستند و در برخی نقاط نیز باید حاکمیت و مدیران دستگاه های اجرایی وارد عمل شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به آئین نامه شورای اقامه نماز استان و شهرستان ها، خاطرنشان کرد: باید کار تخصصی انجام در زمینه تشکیل این شورا و کمیته های تخصصی انجام گیرد و موانعی که در راستای اقامه ترویج نماز و زمینه های گسترش فرهنگ نماز وجود دارد باید شناسایی شود و باید مدیران اجرایی به اندازه توان و اختیاری که دارند  تلاش کنند، مدیران موتور محرکه  مجموعه دستگاه های اجرایی خود در زمینه ترویج فرهنگ نماز باشند.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امروز در  استانی که در مسیر عتبات عالیات قرار دارد، باید توجه ویژه ای به بحث اماکنبرپایی و اقامه نماز بین راهی شود و  پیگیری های لازم در این زمینه صورت گیرد تا اقامه نماز در استان یک رونقی بیش از گذشته پیدا کند و امید است که نماز جماعت ادارت هم مورد توجه مدیران قرار گیرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  ابراز کرد: مدیران دلسوزانه پای کار باشند و برای اقامه نماز تلاش کنند، بسیاری از آسیب های اجتماعی با ترویج و گسترش نماز در جامعه مرتفع می شود، معمولا به دنبال راه حل های دیگری برای مقابله با آسیب های اجتماعی هستیم ولی باید گفت که بسیاری از این آسیب ها با ترویج نماز رفع می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: انسانی که نمازخوان و با خدا در ارتباط باشد کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرد، ترویج فرهنگ و اقامه نماز سرمایه گذاری است و امید است که خداوند متعال همه ما را از اقامه کننده های نماز قرار دهد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: فضای فرهنگی اقامه نماز ایلام مسجد حجت الاسلام کریمی تبار آسیب های اجتماعی امام جمعه ایلام ترویج فرهنگ اقامه نماز شهر ایلام آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم) وزیر دفاع پاکستان: اسرائیل به ایران حمله کند آسیب می بیند (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)