Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@04:57:04 GMT

ظریف وارد مسقط شد | رایزنی با همتای عمانی و دیگر مقامات این کشور

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۸۶۶۴

‍‍‍‍‍‍

دریافت 1 MB

به گزارش  همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عمانی و در سومین مقصد سفرش به چند کشور حوزه خلیج فارس، دقایقی قبل وارد مسقط شد و در فرودگاه مورد استقبال «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان و علی نجفی خوشرودی سفیر ایران در مسقط قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این سفر علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با همتای عمانی، با سایر مقامات این کشور دیدار و درباره مسائل دوجانبه و اوضاع منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیشب (سه‌شنبه) از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به عمان در روز چهارشنبه خبر داد و هدف از این سفر را گفت‌وگو در حوزه روابط دوجانبه و همکاری‌ها در منطقه برشمرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم در سفر به دوحه با امیر و وزیر خارجه قطر دیدار و به گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت. 

رئیس دستگاه دیپلماسی پس از آن به بغداد سفر و با مقامات عراقی دیدار کرد و در ادامه این سفر به اربیل رفت و با مقامات منطقه کردستان عراق دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه در سفری که به بغداد داشت با نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس جمهور و رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین با برخی شخصیت‌های و رهبران جریان‌های سیاسی عراق دیدار کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گزارشی توئیتری از سفرش به بغداد و دیدارهای انجام شده، نوشت: در این دیدارها تأکید شد که همسایگان برای ایران در اولویت قرار دارند و از نقش محوری عراق در منطقه استقبال می‌کنیم.

وی در هفته گذشته نیز به اندونزی سفر و با وزیر خارجه و رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 597956 برچسب‌ها محمدجواد ظریف ایران و عمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمدجواد ظریف ایران و عمان جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی

پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

 امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است