Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@06:01:17 GMT

برگزاری پویش «محله همدل» و «مردم ما»

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۸۹۳۵

برگزاری پویش «محله همدل» و «مردم ما»

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن(ع) اظهار کرد: امام مجتبی(ع) دارای فضایل ارزشمندی از جمله توجه به فقرا و تقسیم اموال با مستمندان بود و به عنوان کریم اهل بیت(ع) در بین ائمه اطهار مشهور هستند.

 وی با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: این سازمان بر حسب وظیفه خود اجرای گام دوم تبلیغ را با هدف استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان مردمی‌سازی یعنی ایفای نقش جدی و مؤثر جریانات و مجموعه‌های مردمی در فضای فرهنگی کشور با الگوگیری از سیره امام راحل در پیشبرد اهداف انقلاب و حرکت‌های اثرگذار و تاکیدات رهبری از جمله «آتش به اختیار بودن» در فضای فرهنگی جامعه را از مصادیق این راهبرد برشمرد و گفت: هدف ما بازگشت دادن جریان فرهنگی به دست مردم است.

وی در ادامه دوران کرونا را با همه آسیب‌هایی که برای جامعه داشت  فرصتی برای ظهور و بروز حرکت‌های مردمی برشمرد و تصریح کرد: در این ایام شاهد فعالیت‌های مردمی و رزمایش کمک‌های مومنانه با حضور گسترده گروه‌های مردمی و جهادی بودیم.

نظیری با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی پویشی را به‌ عنوان «مردم ما» طراحی کرده است تصریح کرد:  مردم ما در هر شرایطی از همنوعان خود غافل نشدند و در این زمینه باید این مسائل بیشتر تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات همدان تا قبل از شروع موج چهارم کرونا اجرای دو برنامه محوری نهضت عظیم قرآنی و بیان معارف قرآن را در دستور کار داشت افزود: در این برنامه سعی داشتیم محافل بزرگ انس با قرآن را در نقاط مختلف استان داشته باشیم که موج چهارم کرونا اجازه برگزاری برنامه را نداد.

راه‌اندازی «قرارگاه تبلیغ نوین»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به راه‌اندازی «قرارگاه تبلیغ نوین» از دهه محرم سال گذشته توسط این سازمان افزود: در این زمینه روحانیون و مبلغان در سطح بازار، باشگاه‌های ورزشی، تفرجگاه‌های مردمی و... حضور داشته و به تبلیغ برنامه‌های دینی اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم با توده‌های مردم ارتباط ایجاد کنیم و بستر تبیین دین را گسترده کنیم تا عموم جامعه با ما ارتباط داشته باشند، حتی در روستاها هم به سمت تبلیغ نوین و چهره به چهره با مردم رفته‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه سازمان تبلیغات در دوره جدید فعالیت‌های خود را در یک شبکه ملی تعریف کرده است گفت: در این زمینه باید در فضای کشور جریان‌سازی شود که بخشی از آن  پویشی با عنوان «محله همدل» طراحی شده که در ماه رمضان دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در این پویش به دنبال این هستیم فضای ارتباطات مردمی را در بستر محلات ارتقا دهیم و مردم آن همدیگر را بشناسند و مسائل و مشکلات را در محلات خود حل کنند.

راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی

نظیری با بیان اینکه راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی یکی از برنامه‌های این سازمان در سال‌های اخیر بوده است افزود: در حال حاضر در شهرستان ملایر چهار محل پایگاه فرهنگی اجتماعی فعال در محل‌های حاشیه شهر داریم که در واقع اصل ماموریت آنها رفع مشکلات و آسیب‌ها و برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی در این مناطق است.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در ماه رمضان گفت: برگزاری مسابقه فصل بندگی در کشور، طرح خادمیاران قرآنی در مناطق روستایی با استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی در مناطق محروم و برنامه‌های قرآنی و دینی در فضای مجازی، طرح کمک‌های مومنانه هیات های مذهبی و... از جمله برنامه‌های ما در ماه رمضان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۴۰ مبلغ ثابت و بیش از ۲ هزار مبلغ مقطعی در سطح استان در همکاری با سازمان تبلیغات گفت: این مبلغان با حضور در مناطق مختلف به صورت به تبلیغ برنامه‌های دینی می‌پردازند و از ۳ هزار هیات مذهبی در استان ۲ هزار و ۲۰۰ هیات در سامانه ثبت شده هستند.

بسیاری از روستاهای بالای ۵۰۰ خانوار نیازمند خانه عالم هستند

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ۱۸۰ روستای استان خانه عالم داریم گفت: با توجه به تعداد بالای روستاهای استان بسیاری از روستاهای بالای ۵۰۰ خانوار نیازمند خانه عالم هستند که اعتبار کافی برای ساخت آن وجود ندارد.

نظیری با بیان اینکه سال گذشته با همکاری بنیاد برکت و مشارکت‌های مردمی ۱۰ خانه عالم در شهرستان ملایر ساخته شد گفت: سال گذشته به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۸۳۰ میلیون تومان برای تعمیر خانه‌های عالم اختصاص یافت که بخش مهمی از این تعمیرات در حال انجام است.

وی یکی از چالش‌های جدی سازمان تبلیغات اسلامی و عموم دستگاه‌های فرهنگی کشور را کمبود اعتبارات فرهنگی و دینی دانست و تصریح کرد: اعتبارات ملی سازمان تبلیغات امسال به علت طراحی الگوی تمدن اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، به ۱.۵ برابر افزایش یافت و امیدواریم اعتبارات استانی نیز افزایش یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره «دین و رسانه» با حضور هفت استان گفت: این جشنواره سال گذشته برگزار شده که هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه رسیده و با توجه به حجم بالای آثار داوری این آثار زمان‌بر بود یادآور شد: چند بار برای برگزاری مراسم اختتامیه اقدام کردیم اما با توجه به موج کرونا نتوانستیم اختتامیه را برگزار کنیم که انشاءالله بعد از موج چهارم کرونا نتایج این جشنواره را اعلام می‌کنیم.

 انتهای پیام/ 89013

منبع: فارس

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب گام دوم تبلیغ ظرفیت های مردمی ماه رمضان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان راه اندازی سال گذشته خانه عالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود

حجت‌الاسلام پورثانی با اشاره به اینکه طی سال‌های قبل مربی پرورشی مدرسه به عنوان یک کارمند درجه ۲ نگاه می‌شد گفت: لزوماً هم مربی پرورشی کلاسی نداشته بود. همان طور که می‌بینیم امروز هم نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما فقط در پایه هفتم و هشتم یک درس تفکر و سبک زندگی داریم، در پایه‌های دیگر درس خاصی در امور تربیتی نداریم؛ مربی‌های پرورشی هم ابزار مناسب برای اهداف خود را ندارند.

در فضا، محتوا و نیروی انسانی کمبود داریم

وی با بیان اینکه فضا، محتوا و نیروی انسانی سه ضلع کار تربیتی است گفت: در هر سه ضلع ما دچار کمبود و مشکل هستیم. کار تربیتی تنها به وسیله آموزش و پرورش قابل جمع نیست؛ وظایف آموزش و پرورش هم با دیگر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست. رهبری هم برای مسئله تاکید کردند.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: ما باید عرصه را برای همه دغدغه‌مندان عرصه تربیتی فراهم کنیم. یکی از موانعی که نمی‌توانستیم بعد از ظهر مدارس و پنج شنبه‌ها را در اختیار امور تربیتی قرار دهیم خوشبختانه با برنامه هفتم توسعه عملیاتی کردیم.

وی با اشاره به اینکه درب آموزش و پرورش به روی همه دغدغه‌مندان عرصه فرهنگی و تربیتی باز است؛ گفت: ۵۰ هزار گروه جهاد تبیین در سراسر کشور بزرگترین عملیات جهاد تبیین را راه اندازی کردند. اعتقاد ما و شعار دولت هم همین است که اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش اتفاقی بیفتد چاره‌ای جز ورود با ضابطه گروه‌های جهادی ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شاخص اصلی ما رسیدن به حیات طیبه منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. البته برخی معتقد بودند وزارت آموزش و پرورش باید به نام وزارت تربیت رسمی جمهوری اسلامی تغییر یابد؛ سند تحول هم بر مبنای تربیت است و حتی پیوست برنامه درسی آن را هم دیده است. طرح اتقان را هم با هدف تقویت روحانیت در مدارس راه اندازی کردیم.

معلوم نیست دانش آموز اوقات فراغتش را چگونه طی می‌کند

وی در خصوص باز بودن درب مدارس به روی دانش آموزان در روزهای پایانی هفته گفت: ما سند جامع اوقات فراغت دانش آموزان را نوشته‌ایم. تمام اوقاتی که دانش آموز در اختیار مدرسه نیست و معلوم هم نیست دانش آموز اوقات فراغتش را چگونه طی می‌کند. آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تربیت، باید برای تمامی اوقات دانش آموز برنامه داشته باشد.

لزوم فعال شدن ۳۵۰ مدرسه توسط مساجد

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه ۳۵۰ مدرسه توسط مساجد باید فعال شوند گفت: ما آماده میزبانی همه گروه‌های مردمی را که در چهارچوب انقلاب فعالیت کنند؛ در تابستان داریم. در ۷۲۵ منطقه آموزش و پرورش یک دبیرخانه اوقات فراغت داریم؛ هر فردی که دغدغه‌مند امور تربیتی است و برای این موضوع برنامه دارد می‌تواند به دبیرخانه مراجعه کند. ما این آمادگی این مسئله را داریم و معتقدیم که درِ مدارس را هم به روی گروه‌های مردمی باز می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی