Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدپور روز چهارشنبه همزمان با روز جهانی روانشناس و مشاور به رسانه ها گفت: با اجرای طرح خدمات مشاوره ای و حمایت های روانی- اجتماعی در بلایا (محب)، مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری به سه هزار و ۳۶۰ نفر، و مشاوره و خدمات روانشناختی تلفنی به ۱۲ هزار و ۴۷۰ نفر سال گذشته ارایه شد.

وی ادامه داد: بهزیستی به عنوان یکی از اصلی ترین متولیان امر مشاوره و ارائه خدمات روانشناختی است  و مطابق ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۰، ماده ۱۲۲ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور و جزء ۸ بند ب ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب ۲۷/۱/۹۵ سازمان بهزیستی مکلف به صدور پروانه تاسیس و مجوز فعالیت برای متقاضیان کلینیک و مراکز اورژانس و مددکاری اجتماعی و روانشناسی و مراکز خدمات روانشناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ۲۸مرکز فعال شامل ۱۶ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی ۳ مرکز سلامت روان و ۹ دفتر مشاوره تحت نظارت بهزیستی این استان فعال است که به ارائه خدمات مشاوره فردی، خانوادگی، تحصیلی، مشاوره پیش از ازدواج و شناسایی و درمان اختلال های روانشناختی می پردازند.

وی ابراز داشت : در مجموع بیش از ۱۵۰ روانشناس و مشاوره  در این مراکز و در طرح های مختلف بهزیستی شامل آموزش مهارت های زندگی، آموزش زندگی خانواده و آموزش پیش ازدواج، در استان فعال هستند که از آغاز شیوع کرونا با افزایش کار مشاوران و ساعت فعالیت صدای مشاور به ارائه خدمات تخصصی به ویژه کاهش استرس ناشی از بیماری پرداخته شد.

وی اضافه کرد: صدور مجوزهای مربوطه به استناد قانون مطابق با شرایط و ضوابط کارشناسی شده توسط بهزیستی انجام می شود که در همین راستا بهزیستی با افزایش تعداد مراکز مشاوره  و خدمات روانشناختی، در سطوح و گرایش های گوناگون عمومی و تخصصی، در جهت پیشگیری و کنترل آسیب های روانشناختی گام برداشته است.

ایزدپور یادآور شد: بهزیستی با برگزاری دوره های آموزشی متعدد در میان اقشار گوناگون (دانشگاه، مدارس، محلات شهری) نسبت به آگاه سازی در زمینه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن اقدامات موثری انجام داده است.

کرونا و تداوم خدمات مشاوره روانشناسی در سمنان

وی اقدامات بهزیستی استان سمنان را در ایام کرونا ارائه مشاوره و خدمات روانشناختی به خانواده سوگوار، راه اندازی سامانه غربالگری استرس و افسردگی جهت بهره برداری عموم به منظور بررسی میزان اضطرب توسط خود فرد و در صورت وجود علایم حاد، ارجاع به مراکز مشاوره تلفنی و حضوری عنوان کرد که در حال حاضر این سامانه به نشانی اینترنتی http://corona.behzisti.ir   فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: ارائه خدمات پیشگیری و مشاوره ای در موارد مشاوره سندروم اضطراب کرونا، مشاوره حضوری و برخط، تهیه بسته های آموزشی ارتقاء سلامت روان، تبلیغات شهری و تولید محتوا در سطوح گوناگون عمومی و تخصصی، طراحی و تولید چندین کلیپ و موشن های آموزشی در خصوص شناسایی آسیب های روانی و چگونگی بهره مندی از خدمات روانشناختی، معرفی روانشناسان و مددکاران اجتماعی داوطلب و آموزش به آنان در جهت حضور در نقاهتگاها و ارائه خدمات مشاوره، ایجاد شبکه آموزش مجازی برای مشاوران فعال در زمینه مداخلات روانی و اجتماعی در راستای آموزش و افزایش توان مشاوران، دیگر خدمات روانشناسی بهزیستی استان سمنان بود.

وی گفت: از جمله وظایف معاونت توسعه پیشگیری که عهده دار نظارت بر حوزه مشاوره مداخلات به هنگام برای شناسایی افراد در معرض خطر ابتلا به انواع آسیب های روانی و بهبود سلامت روان است.

ایزدپور بیان کرد: طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ ساله در استان سمنان همزمان با سراسر کشور در حال اجر است و بنا به شرایط همه گیری ویروس کرونا  و در جهت کاهش نگرانی های مراجعه حضوری، به صورت برخط در دسترس است که خانواده ها می توانند با مراجعه به سایت http://moshavereh.behzisti.gov.ir  ثبت نام و در این طرح شرکت کنند.

هشتم اردیبهشت مصادف با ۲۸ آوریل، هرساله به عنوان روز روانشناس و مشاور نامگذاری شده است. رویکرد نوین به روانشناسی از سال ۱۸۷۹، یعنی اندکی بیش از صد سال پیش، شروع شد.

برچسب‌ها سمنان سلامت روان انجمن روان شناسی ایران سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان سلامت روان انجمن روان شناسی ایران سمنان سلامت روان انجمن روان شناسی ایران سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور بهزیستی استان سمنان خدمات روانشناختی خدمات مشاوره ارائه خدمات سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

به گزارش قدس خراسان، سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند