Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود فضای بیمارستانی در استان خواستار توسعه فضای بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت شد و گفت: ایجاد یک آزمایشگاه مرجع مولکولی در استان ضروری است.

«حسین کلانتری» روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: کادر درمان استان در مدت شیوع ویروس کرونا زحمات زیادی متحمل شده‌اند و سند این تلاش بی‌دریغ شهادت دکتر محمد زارعی در عرصه سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به دانشگاه‌های قدیمی سایر شهرها کمبودهای زیادی دارد، اما با توجه به نوپا بودن در عملکردها موفق بوده و نیازمند حمایت‌های ویژه است.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کشور چهار پیک کرونا را پشت سر گذاشته و استان با تمام کمبودها و ضعف زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دو پیک را تجربه کرده و این نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی نهادها و دستگاه‌های اجرایی، نیروی  انتظامی و نظارتی است.
کلانتری تصریح کرد: خیلی سخت است که در استانی با روابط بالای فامیلی برخوردهایی با متخلفین مثل عروس و داماد شود و همین دقت و اهتمام در مأموریت‌ها باعث شده تا عملکرد استان در زمینه مقابله با کرونا موفق باشد.
وی ادامه داد: ما از استان خوزستان فاصله‌ای نداریم و روزانه بیش از ده هزار تردد بین شهرستان‌های گچساران و بهمئی به خوزستان انجام می‌شود، و همین باعث شد که استان کهگیلویه و بویراحمد وارد پیک جدید کرونا شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۹۰ درصد از مساحت استان از جنگل و مرتع است و بی‌شک کنترل تفریح‌ها و ورود مردم به تفرجگاه‌ها و طبیعت کار دشواری است و نباید استان کهگیلویه و بویراحمد در این موضوع با استانی که تفرجگاه آن ۲۰ پارک بوده، مقایسه کرد.
کلانتری گفت: ۲۶۰۰ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و با توجه به روابط گسترده فامیلی حضور در مراسم‌ها برای مردم از جایگاه بالایی برخوردار است، اما در شرایط کرونایی اجازه داده نشد این مراسم‌ها باعث ایجاد خطر جدی و بحران شود.
کلانتری تصریح کرد: با توجه به تمام کمبودها اما اجازه ندادیم که استان در مواجه با ویروس کرونا با بحران مواجه شود و انتظار داریم که وزارت بهداشت و درمان نسبت به استان نگاه ویژه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه بکارگیری نیروها، پرداخت مطالبات معوق پرسنل کادر درمان و بهداشت، تأمین نیروهای متخصص، از دغدغه‌های پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان است، اظهارکرد: بیمارستان‌ها خود گردان هستند و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، بیمارستان‌ها در تأمین منابع و هزینه‌ها با مشکل مواجه هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در ۱۴ ماه گذشته بسیاری از استان ها پایلوت بودند باید ببینیم استان های پایلوت چه کردند و استان ما که پایلوت نبود چه عملکردی داشت در غربالگری و طرح شهید سلیمانی نسبت به استانهای پایلوت عملکرد ما قابل تامل است
کلانتری ادامه داد: بیماران استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان باید به استان‌های همجوار مراجعه کنند و این معضل حتی در شهر یاسوج مرکز استان نیز وجود دارد و بیماران در این مورد متحمل هزینه‌ها و زحمت بسیاری می‌شوند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه به چهار شهرستان خدمات می‌دهد راه اندازی کلینیک در آنجا حائز اهمیت است و بیمارستان باید از لحاظ تجهیزات مورد توجه قرار گیرد در لنده بستر درمانی داریم که باید تجهیزات آن تکمیل شود و در مرکز استان نیز بحث رادیوتراپی مهم است تا نیاز نباشد بیماران ما به شهرهای شیراز و اصفهان مراجعه کنند که سخت و دشوار بوده و هزینه زیادی دارد و شأن مرکز استان چنین کمبودهایی نیست.
کلانتری با اشاره به تأثیر وجود آزمایشگاه سلولی و مولکولی در شناسایی بیماران کرونایی، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی یک آزمایشگاه مرجع دیگر لازم و ضروری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: انتظار داریم با توجه به وضعیت استان در ایام شیوع ویروس کرونا، نزدیکی به استان خوزستان و وقوع زلزله در شهرستان دنا سهمیه بیشتری از واکسن کرونا اختصاص داده شود.
کلانتری بیان کرد: در تامین دارو تاکنون کمبود داروی بیماران کرونایی نداشتیم اما تامین هزینه های دارویی مهم است دستور خوبی از دکتر نوبخت گرفته ایم که جداگانه دیده شویم زیرا هزینه ها سنگین است اما با قرض کردن اجازه کمبود دارو را در استان ندادیم.
 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد کروناویروس همه باهم علیه کرونا استاندار کهگیلویه و بویراحمد دهدشت استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میزان بارش‌های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح) استان کهگیلویه وبویراحمد تا ساعت ۶:۳۰شنبه ۱۵اردیبهشت ۱۴۰۳ به این شرح است.

دوگنبدان ۷۹.۱

دلی خمسیر ۷۸

باشت ۷۸

فیلگاه ۷۶

ماهورباشت ۷۵

امامزاده جعفر ۷۲

سوق ۷۰

امامزاده پهلوان ۶۹

برم سبز ۶۹

دیشموک ۶۸

علی کرمی دمچنار ۶۷

بوستان ۶۵.۵

دهدشت ۶۵.۴

دیل ۶۴

گنجگون ۶۳.۸

سی سخت ۶۳.۷

دشتروم ۶۳.۵

ستنگان ۶۲.۵

سرفاریاب ۶۱

سرآب ننیز ۵۸

یاسوج فرودگاه ۵۷.۸

چرام ۵۶

منصورخانی کاکان ۵۶

گنجه‌ای ۵۵.۸

درغک ۵۵

وزگ ۵۴

کریک ۵۴

تنگ پیرزال ۵۳

تل گاه ۵۳

ممبی ۵۳

تنگ سرخ ۵۱

چیتاب ۵۰

لیکک ۴۸.۸

مارگون ۴۸

جاورده ۴۷

سرآسیاب یوسفی ۴۴

قلعه دختر ۴۴

لنده ۴۳

قلعه رئیسی ۴۰

پاتاوه ۳۸.۵

تنگ رواق ۳۶

موشمی زیلایی ۳۴

سیرون شبلیز ۲۴

 

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی