Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@23:51:46 GMT

پروانه وکالت حسام نواب‌صفوی تعلیق شد!

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۰۴۰۷

پروانه وکالت حسام نواب‌صفوی تعلیق شد!

دادگاه انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه پروانه وکالت حسام نواب‌صفوی را به دلیل محکومیت در دادگاه کارکنان دولت تعلیق کرد.

به گزارش مشرق، کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه، گفت: آقای حسام نواب‌صفوی یک شاکی خصوصی داشته که پرونده ابتدا در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح و در آن حسام نواب‌صفوی محکوم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرونده در ادامه در دادگاه کارکنان دولت طرح می‌شود که دادگاه این بار هم رأی به محکومیت حسام نواب‌صفوی محکوم می‌شود. در آخر هم پرونده در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد که باز هم رأی به محکومیت حسام نواب‌صفوی داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: نواب صفوی: فراری نیستم/ بعد از منفی شدن تستم خودم را به دادگاه معرفی می‌کنم

رئوف ادامه داد: این پرونده شاکی خصوصی داشته و خانمی به اتهام توهین و تهدید و افترا از حسام نواب‌صفوی شکایت می‌کند که در پایان دادگاه حکم به جزای نقدی و زندان می‌دهد.

وی افزود: خانم شاکی با استناد به حکم دادگاه، موضوع را در دادگاه انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه مطرح می‌کند و این دادگاه طبق قانون اقدام به تعلیق پروانه وکالت آقای نواب‌صفوی می‌کند.

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: این تعلیق تا رسیدگی به تخلفات آقای نواب‌صفوی ادامه دارد. ممکن است پس از آن سلب صلاحیت شود و از وکالت منفصل شود و یا ممکن است دادگاه تعلیق یک تا سه ساله دهد. دادگاه انتظامی و با توجه به شدت محکومیت کیفری حسام نواب‌صفوی حکم خواهد داد.

وی افزود: آقای نواب‌صفوی مدعی است که این پرونده‌سازی کار دانشگاه آزاد است و در تلافی به عهده گرفتن وکالت جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد که علیه این دانشگاه شکایت کرده‌اند دچار این وضعیت شده است؛ اما این پرونده همانطور که گفتم شاکی خصوصی دارد و ارتباطی به دانشگاه آزاد ندارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف حسام نواب صفوی قوه قضاییه دانشگاه آزاد انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه حسام نواب صفوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از رسیدگی به پرونده اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

سردار یحیی الهی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی و فعالیت اشخاصی که با سوء استفاده از محصولات از یکی از شرکت‌های لبنی شهر خرم‌آباد، اقدام به توزیع خارج از قیمت مصوب آنها در بازار کردند، مراتب در دستور کار ماموران این پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی ۲ نفر را در این رابطه شناسایی و در یک عملیات غافگیرانه آن‌ها دستگیر کردند که در تحقیقات انجام شده و با مواجه شدن با اسناد و مدارک به بزه ارتکابی معترف شدند.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: در بررسی کارشناسی کل مبالغی که به صورت غیرمجاز توسط متهمان اخذ شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار الهی با بیان ادامه داشتن طرح‌های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان در مبارزه با جرایم اقتصادی افزود: سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اخبار شهروندان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی