Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش عصر امروز در نشست ارزیابی بازرگانی داخلی سازمان صمت با بیان اینکه حمایت از واحدهای صنفی نقطه عطف این سازمان در سال گذشته بوده است، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته در سال گذشته ۲۹ هزار و ۶۶۸ فقره پروانه کسب صنفی در گیلان صادرشده و این روند در سال جدید هم ادامه‌دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به رشد ۸۸ درصدی پروانه‌های صادرشده در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۸ افزود: بر اساس آمار در دو سال ۱۵ هزار فقره پروانه کسب در گیلان صادرشده که این آمار در مقایسه با سال ۹۹ با افزایش ۸۸ درصدی مواجه بوده است.

رئیس سازمان صمت گیلان از ایجاد ۷۴ هزار فرصت شغلی با صدور این میزان از پروانه کسب در این استان خبر داد و گفت: در سال ۹۸ بیش از ۵۰۰ فقره پروانه کسب ایثارگری صادر که در مقایسه با سال ۹۹ که ۶۴۹ بوده با افزایش ۱۳ درصدی مواجه شدیم.

دلق‌پوش همچنین با اشاره به راه‌اندازی «سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید» برای ثبت درخواست‌های فعالان اقتصادی گیلان تصریح کرد: در راستای سرعت بخشی به امور فعالان اقتصادی و دسترسی آسان به ستاد و ساماندهی بهینه چالش‌ها و بررسی مطلوب مشکلات بخش تولید و خدمات راه‌اندازی شده و در تمام نقاط کشور فعالان اقتصادی به‌راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و در کمترین زمان ممکن به‌صورت بهینه و منظم به مشکلات رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان صمت گیلان راه اندازی سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پروانه کسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های بخش کشاورزی بر اساس اطلس موجود تعریف شود

استاندار مازندران با تاکید بر تعریف و تدوین برنامه‌های بخش کشاورزی استان براساس اطلس موجود، آن برنامه را رفع موانع تولیدکنندگان و شناسایی فرصت‌ها در این حوزه مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری در جلسه شورای سیاست‌گذاری توسعه بخش کشاورزی این استان با محوریت «تولید دام سبک و سنگین در راستای تأمین گوشت قرمز» کشاورزی را پایه و پیشران استان مازندران دانست و اظهار کرد: وظیفه دولت، تسهیل‌گری و مرتفع کردن مشکلات پیش‌روی تولیدکنندگان است.

وی افزود: موانع پیش‌روی تولیدکننده باید مرتفع و کشاورزی در روستاها به درستی تقویت شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه تولیدکنندگان حوزه کشاورزی برنامه‌های خود را مکتوب کنند تا برای آن تصمیم‌گیری و چاره‌اندیشی شود، در مورد واحدهای راکد در این استان عنوان کرد: این واحدها فرصت‌های مهم تولید هستند که باید به سرعت رفع موانع شده و با کمک بخش خصوصی به چرخه تولید باز گردند.

نوری ادامه داد: بسیاری از موانع موجود توسط جهاد کشاورزی مازندران شناسایی شد اما اقدام عملی آنچنان که باید صورت نگرفت، بنابراین در این بخش نیازمند اطلسی هستیم تا برنامه‌های خود را بر اساس اطلس موجود تعریف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وقتی اطلس وجود داشته باشد، موانع برطرف و فرصت‌ها شناسایی و تقویت می‌شوند، اظهار داشت: نهادهایی زیر نظر مقام معظم رهبری هستند که می‌توانند به مردمی‌سازی این موضوع کمک کنند.

کد خبر 751337

دیگر خبرها

  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • برنامه‌های بخش کشاورزی بر اساس اطلس موجود تعریف شود
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است