Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:33:34 GMT

بیش از ۵۰ درصد صادرات روسیه حالا دیگر به دلار وابسته نیست

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۰۹۳۶

بیش از ۵۰ درصد صادرات روسیه حالا دیگر به دلار وابسته نیست

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، طبق گزارش جدید، سهم صادرات روسیه که با دلار آمریکا انجام شده‌اند در سه ماهه چهارم امسال به پایین ۵۰ درصد افت کرد.

این گزارش نشان می‌دهد عزم مسکو برای قطع وابستگی اقتصادی روسیه به دلار آمریکا جدی است و این روند همچنان ادامه دارد.

طبق داده‌های جدید که توسط بانک مرکزی روسیه منتشر شده، بخش مهمی از سقوط سهم دلار در صادرات روسیه به تجارت با چین مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بیش از ۳ چهارم حجم تبادلات تجاری تجاری بین چین و روسیه با یورو انجام می‌شود.

همچنین داده‌ها نشان می‌دهد سهم یورو از کل صادرات روسیه در این سه ماهه بیش از ۱۰ درصد جهش کرده و به ۳۶ درصد رسیده است.

در گزارش دیگری اعلام شد که چین و روسیه سهم تجارت با ارزهای ملی خود در کل تجارت دوجانبه بین دو کشور را، از ۲ درصد در ۲۰۱۴ به ۲۵ درصد افزایش داده‌اند.

کد خبر 5200286

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد روسیه دلار یورو اقتصاد مقاومتی حذف دلار از مبادلات تجاری ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت بورس تهران پروازهای خارجی نرخ خرید تضمینی گندم وزارت راه و شهرسازی نهاده های دامی قیمت یورو قیمت طلا صادرات روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟