Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:37:31 GMT

امکان صادرات محصولات حوزه فناویهای نرم با خانه های خلاق

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۰۸۶۹

امکان صادرات محصولات حوزه فناویهای نرم با خانه های خلاق

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز کرمی امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه حمایت از ایجاد خانه خلاق و مرکز نوآوری «رسانه مهر» که در محل سالن اجتماعات خبرگزاری مهر برگزار شد با بیان اینکه رسانه امید و امیدآفرینی در جامعه را ترویج می‌دهد، گفت: خانه‌های خلاق و نوآوری کار جدیدی است که معاونت علمی و فناوری طی یک سال اخیر اجرایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق با اشاره به هدف ایجاد خانه‌های خلاق افزود: در حال حاضر مزیت‌های زیادی بین نیروهای متخصص کشور در حوزه‌های مختلف وجود دارد و امکان اینکه همه شرکتها عنوان دانش بنیانی بگیرند وجود ندارد زیرا برای دانش بنیان شدن باید فناوری محصول یا خدمت از یک پیچیدگی غیر قابل کپی برخوردار باشد که بسیاری از طرح‌ها به این دلیل رد می‌شوند. از این رو پیشنهادی به معاون علمی و فناوری ارائه کردیم که شکل گیری زیست بوم جدید توسعه صنایع خلاق و راه اندازی خانه‌های خلاق در کنار زیست بوم دانش بنیان بود.

وی گفت: به دلیل اینکه مزیت‌های جغرافیایی در سراسر کشور وجود دارد در صدد برآمدیم تا خانه‌های خلاق را در هر استان راه اندازی کنیم. در حال حاضر هم بسیاری از استان‌ها حداقل یک خانه خلاق دارند و در برخی نیز دو الی ۳ خانه خلاق راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه خانه‌های خلاق در ارزش آفرینی و اشتغال زایی کمک کننده اند، گفت: معاونت علمی و فناوری نگاه ویژه ای به سازمان تبلیغات دارد و  در صدد برآمد که در راستای اجرای مأموریت‌ها و رسیدن به اهداف سازمان کمک کند.

وی با اشاره به همکاری‌های معاونت علمی با سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما در ابتدا با تبیان وارد کار شدیم و خانه خلاق تبیان را سال گذشته راه اندازی کردیم و سپس کار خوبی با حوزه هنری سازمان تبلیغات داشتیم و آن هم خانه نوآوری بهارستان بود که طی ماه‌های آینده در نزدیکی مجلس شورای اسلامی این خانه ویژه را در حوزه فناوری‌های نرم راه اندازی خواهیم کرد.

کرمی خاطر نشان کرد: رسانه مهر توانمندی بالایی دارد که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت کند و ما به دنبال استفاده از ظرفیت‌های این رسانه نیز هستیم.

وی در خصوص خانه‌های خلاق گفت: راه اندازی خانه‌های خلاق به ایده یابی، ایده سازی، جذب و جلب ایده‌ها کمک می‌کند و در این خانه‌ها مشاوران، حمایت گران و سرمایه گذاران به همراه اعضای هیأت علمی حضور دارند که ایده پردازان را هدایت می‌کنند.

به گفته دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، به واسطه خانه‌های خلاق، محصولاتی با استانداردهای لازم به درستی در مسیر تولید قرار می‌گیرند و حتی قابلیت صادراتی دارند که می‌توانیم آنها را به جامعه جهانی معرفی کنیم.

کد خبر 5199945 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: پرویز کرمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبرگزاری مهر تفاهم نامه حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی ایرانسل فناوری نانو ویروس کرونا تحقیقات علمی انگلیس هوش مصنوعی واکسن کرونا گوگل ماهواره روسیه خانه های خلاق دانش بنیان راه اندازی خانه خلاق خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تامین ۱۰ قلم داروهای راهبردی مورد نیاز زیمبابوه به کمک ایران
  • «نقشه راه اجرای سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم» رونمایی شد
  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد!
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد است 
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود