Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قوانین و مقررات روابط کار نیازمند بازنگری است گفت: قانون کار و روابط کارگری و کارفرمایی در راستای ارتقای امنیت شغلی و تأمین حق و حقوق کارگری و کارفرمایی باید اصلاح شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آذرشهر، محمدحسین فرهنگی در بازدید از کارخانجات شهرک صنعتی شهید سلیمی، در نشستی که با تولیدکنندگان و نمایندگان جامعه کارگری داشت، با تاکید بر اینکه قوانین و مقررات روابط کار نیازمند بازنگری است اظهار داشت: قانون کار و روابط کارگری و کارفرمایی در راستای ارتقای امنیت شغلی و تأمین حق و حقوق کارگری و کارفرمایی باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رفع نواقص اجرایی ماده 41 و سالم سازی محیط کار را لازم و ضروری دانست و افزود: باید دولت و مجلس به حل مشکلات کارگری و کارفرمایی توجه ویژه‌ای داشته باشد تا تولیدکنندگان و کارگران با اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهند.

قانون کار ‌با اقتصاد کوپنی و تفکر توده‌ای شکل‌گرفته / کارآفرین ‌شهامت به‌کارگیری جوانان را نداردافزایش کمتر از 2 میلیون تومان دستمزد کارگران با ماده 41 قانون کار در تضاد است35 درصد کارگرانِ قرارداد موقت فقط پایه حقوق دریافت می‌کنند/ ضرورت اجرای ماده 7 قانون کارمحرومیت خبرنگاران از حقوق قانون کار/ زیر ساخت های فضای رسانه باید اصلاح شود + فیلم

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، مشکلات صادرات، بازگشت ارز، بانک، تأمین مواد اولیه، بیمه، مالیات بر ارزش افزوده را از جمله مهمترین مطالبات صنعتگران دانست و گفت: این امورات تا جایی که مجلس می‌تواند مانع زدایی و پشتیبانی کند، اقدام خواهد کرد.

محمدحسین فرهنگی با بیان اینکه در اقدامی مثبت، نقدینگی در دو سال اخیر به جای هدایت به سمت بازارهای کاذب ارز و سکه و... به سمت تولید، صنعت و اشتغال سوق یافته است، ابراز داشت: این اقدام مبارک و بسیار مثبتی است که توسعه پایدار صنعتی و اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، افزود: این هدایت نقدینگی به سمت تولید باعث شده در سال گذشته سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی استان افزایش قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/111/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگری و کارفرمایی قانون کار روابط کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کارگران نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند و این افراد در رشد تولید در خط مقدم قرار دارند.
حیدری افزود: صنعت نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد و از همین‌رو دولت برنامه‌هایی برای توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی دارد.
وی با بیان اینکه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت یکی ار محور‌های اصلی سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: ما شاهد انگیزه بالا و تلاش فعالان در عرصه تولید هستیم و باید برای رفاه کارگران تلاش شود.
استاندار گفت: دولت رفع مشکلات کارگران را در دستور کار قرار داده و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است و امید است با این اقدامات انگیزه مضاعفی برای فعالان این عرصه ایجاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است