Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@23:38:26 GMT

آواز سحرگهان، نوایی که هیچگاه خاموش نمی‌شود+فیلم

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۱۸۵۱

آواز سحرگهان، نوایی که هیچگاه خاموش نمی‌شود+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر کسی در هنگام سحر ماه مبارک رمضان، آواز سحرگهان با صدای قاسم رفعتی را از رادیو و تلویزیون نشنیده است. آوازی که سال‌ها از زمان تولید آن گذشته، اما هنوز در ذهن بسیاری باقی مانده است.

قاسم رفعتی خواننده این آواز می‌گوید، سحرگهان را دلی خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش درباره این قطعه ماندگار ببینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی عرفانی آواز ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی خاموش نخواهد شد

یکی از ویژگی‌های این جنبش اعتراضی آرام و بدون خشونت بودن آن است و دانشجویان در هر کدام از دانشگاه‌هایی که تجمع می‌کنند صرفا شعار‌هایی را در محکومیت اقدام رژیم اشغالگر قدس سر می‌دهند، اما با این وصف از سوی دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای و دولتی به عنوان عناصر خشونت طلب از آن‌ها یاد می‌شود. ترفندی که نشان از سعی و تلاش حامیان صهیونیسم برای مواجه با این خیزش نخبگانی دارد.


تاکنون درباره این حرکت اعتراضی بحث‌ها و ارزیابی‌های مختلفی شده و طبعا گمانه‌هایی هم درباره سرانجام این جریان صورت گرفته است. 

از نحوه مواجهه دستگاه حاکمیتی ایالات متحده می‌توان دریافت که مقامات آمریکایی از هر ابزار و روشی برای سرکوب این حرکت استفاده کرده و تلاش می‌کنند تا این شور و هیجان فروکش کند و طبعا برای رسیدن به این هدف از همه ابزار‌های نرم و سخت خود بهره می‌برند.

در فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی تلاش گسترده‌ای صورت می‌گیرد تا با اتهام زنی به دانشجویان آن‌ها را به عنوان افرادی خشن معرفی کنند که قصد آشوب در دانشگاه‌ها را دارند. از سویی دیگر با زدن برچسب‌هایی مثل یهودستیزی اذهان عمومی را نسبت به حرکت دانشجویی بدبین کنند. 

علاوه بر استفاده از ابزار رسانه، برخورد خشن با دانشجویی از سوی پلیس آمریکا یکی دیگر از شیوه‌های برخورد با این خیزش نخبگانی است. در جریان برخورد با دانشجویان دیدیم که پلیس از گلوله پلاستیکی استفاده کرد و با افراد شرکت کننده در تجمعات برخورد بسیار خشنی داشت.

القای این موضوع که دانشجویان معترض برای دانشجویان اسرائیلی یا یهودی مزاحمت ایجاد می‌کنند و رفتار پرخاشگرانه‌ای دارند از دیگر ترفند‌هایی است که برای تخریب این جنبش دانشجویی بکار گرفته شده است. این اتهام زنی در حالی صورت می‌گیرد که بخشی از دانشجویان شرکت کننده در این جنبش از یهودیان هستند که اعتراض خود را نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی با در قالب تجمع و سردادن شعار اعلام می‌کنند. 

در کنار همه طرح و برنامه‌هایی که هیات حاکمه آمریکا برای سرکوب این جنبش مدنظر دارد باید این نکته را یادآور شد که حتی اگر با تشدید خشونت علیه دانشجویان معترض به هدفش مبنی بر سرکوب این جریان معترض برسد باز هم این حرکت اعتراضی به مثابه یک آتش زیر خاکستر عمل خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی خاموش نخواهد شد
  • خواننده لرستانی پس از چند سال غیبت به صحنه برمی‌گردد
  • (ویدئو) بیماری‌های خاموش، اما کشنده!
  • عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود/ میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • «وعده صادق» اجماع‌ساز بود و همگان آن را ستودند/ میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • وعده صادق احساس غرور ملی بود / میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • بیماری‌های خاموش اما کشنده! (فیلم)
  • علائم خاموش استرس را بدانید
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب