Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ، در نشست گرامیداشت هفتمین روز هفته سلامت با عنوان «مشارکت بین بخشی و مسئولیت اجتماعی در ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم تر» گفت: اختصاص و روز از روز‌های هفته سلامت به نام تشکل‌ها و مشارکت‌های بین بخشی بیانگر اهمیتی است که انتظار می‌رود تشکل‌ها و نهاد‌های اجتماعی در این شرایط حساس با هوشیاری و درایت لازم در چارچوب منافع سلامت جامعه ایفای نقش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اجرای پویش یک نفس همدلی از ابتدای امسال افزود: در مرحله نخست این طرح ۳۰ هزار ماسک به طور رایگان در بین اقشار نیازمند و آسیب پذیر استان توزیع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طرح یک نفس همدلی توسط امور مشارکت‌های اجتماعی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، ترویج فرهنگ اهمیت استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه خدمات به شهروندان مناطق کم برخوردار در راستای ارتقای سطح سواد سلامت جامعه است.

دهقانی عنوان کرد: در ادامه فعالیت‌های واحد امور مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه و خانه‌های مشارکت و سازمان‌های مردم نهاد استان، تفاهم نامه‌ای توسط سمن‌ها با دفتر سازمان ملل متحد در تهران با همکاری و مشارکت دانشگاه منعقد شد که موفق به دریافت اعتبارات در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: امید است با استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد، همچنان تفاهم نامه‌های مشترکی در حوزه سلامت منعقد و مشارکت بین سازمان‌های دولتی و غیردولتی با این دانشگاه به صورت مستمر ادامه یابد.

 حسینی، نماینده سازمان‌های مردم نهاد استان ضمن ارائه گزارش عملکرد سازمان‌های مردم نهاد و خانه مشارکت و نحوه اجرای طرح یک نفس همدلی در استان و شهرستان‌ها بیان کرد: طرح یک نفس همدلی توسط امور مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و سازمان‌های مردم نهاد استان برای اولین بار همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

او افزود: در این طرح، برنامه توزیع تعداد ۳۸۰ هزار ماسک و بیش از ۱۶ هزار ماده ضدعفونی دست با دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی در قالب همکاری سازمان‌های مردم نهاد و امور مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه و دفتر امور بین الملل سازمان ملل متحد (SGP) با هدف حمایت از گروه‌های کم برخوردار و آسیب پذیر در استان اجرا خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در این برنامه تاکنون ۲۸۹ نفر داوطلب از بین اعضای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت و سازمان‌های مردم نهاد سراسر استان آماده همکاری در توزیع اقلام بهداشتی با رعایت حداکثری پروتکل‌ها است.

در پایان این جلسه تعداد ۱۵۰۰ ماسک و ۲۴ محلول ضدعفونی به صورت نمادین به نماینده سازمان‌های مردم نهاد شهرستان بیرجند تحویل شد.

واکسیناسیون تمامی دانشجویان کارورز و کارآموز 

جوادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در حاشیه این مراسم گفت: امروز در اولین مرحله واکسیناسیون کرونا، ۱۸۰ نفر از دانشجویان رزیدنت، اینترن و استاژر پزشکی و ۳۹ نفر از دانشجویان دندانپزشکی که به صورت مستقیم در مراکز درمانی و بخش‌های بالینی مشغول به خدمته ستند، اولین دوز این واکسن را دریافت کردند.

او افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، واکسیناسیون تمامی دانشجویان کارورز و کارآموز فراخوان شده حاضر در دانشگاه طی امروز و فردا انجام می‌شود.

جوادی با اشاره به قدرت بالای سرایت و مرگ و میر کرونای جهش یافته و بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در کشور نگران کننده است اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا دانشجویان حاضر در دانشگاه که در مراکز درمانی و در خط مقدم مقابله با این ویروس حضور دارند، بر اساس اولویت علیه این ویروس خطرناک ایمن شوند.

او با قدردانی از حمایت‌های ریاست دانشگاه در خصوص تامین واکسن کرونا برای دانشجویان و همکاری معاونت بهداشتی، مرکز بهداشت بیرجند و اورژانس ۱۱۵ در فرآیند واکسیناسیون یادآور شد: اولویت‌های تزریق واکسیناسیون دانشجویان در پنجاه و چهارمین جلسه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه به تصویب رسیده که قبلاٌ در این خصوص اطلاع رسانی شده است.

جوادی تصریح کرد: از آنجایی که تزریق واکسن کووید ۱۹ فقط با کارت شناسایی معتبر ودارای کدملی انجام خواهد شد از دانشجویان فراخوان شده درخواست می‌شود تا حتما با داشتن کارت ملی به محل اجرای واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدافعان سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امور مشارکت های اجتماعی سازمان های مردم نهاد یک نفس همدلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی

نماینده ولی فقیه در کردستان در مراسم توزیع اقلام مورد نیاز فقرا، تحت عنوان پویش دست‌های مهربانی اظهار داشت: این پویش بیانگر احسان، انفاق و توجه به محرومان است و تمام ادارات ظرفیت‌های خیلی خوبی دارند که بتوانند قدری از فقر جامعه را بزدایند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: کاری که اکنون سازمان تبلیغات اسلامی کردستان و سازمان اموال تملیکی در استان انجام داده است یک الگوی بسیار خوبی است و به عنوان یک طرح در شورای اداری استان کردستان مطرح شود.

 وی تاکید کرد: نماز و روزه از واجباتی است که برای خودمان می‌باشد، اما توجه به محرومین و فقرا و کمک به نیازمندان از واجبات الهی است.

 مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اموال تملیکی کشور در راستای رسالت اجتماعی و محرومیت زدایی در مناطق محروم اقدام به تهیه بسته‌های پوشاک برای خانواده‌های نیازمند و فقرا کرده اند.

حجت الاسلام رازیانی افزود: در اجرای طرح پویش دست‌های مهربانی و در این مرحله ۵۰۰ بسته پوشاک مهیا شده است.

وی گفت: این بسته‌ها ۶ تا ۷ قلم لباس اعم از بلوز، شلوار، کاپشن و وسایلی در این زمینه و یک جفت کفش و یک بسته لوازم التحریر با ارزش چهل میلیون ریال در هر کدام از این بسته‌ها تدارک دیده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند