Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران گفت: سردار حق‌بین در نبل و الزهرا حماسه‌ای خلق کرد که یکی از درخشان‌ترین و نورانی‌ترین حماسه‌‌های جبهه مقاومت در تاریخ ایران بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سردار کمیل کهنسال عصر امروز در مراسم هفتمین روز شهادت سردار محمدعلی حق‌بین "فاتح نبل و الزهرا" در گلزار شهدای رشت اظهار داشت: سردار حق‌بین تمام عمرش را در راه اسلام و انقلاب گذراند و هنوز نتوانسته‌ایم باور کنیم که از میان ما رفته است اگرچه روح مطهرش حاضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شهادت سردار فاتح نبل و الزهرا گفت: این ضایعه نه تنها برای مردم گیلان بلکه برای ایران اسلامی غم و مصیبت بزرگی است و داغ مردان بزرگی همچون شهید املاکی‌، خوش‌سیرت‌ها و بسیاری از شهدای این خطه و داغ حاج قاسم سلیمانی را در ذهن ما زنده کرد.

سردار کهنسال افزود: سردار حق‌بین تمام عمر و جوانی خویش را برای حفظ امنیت مردم گذاشت و هرگز لباس دفاع از شرف، ناموس، حیثیت و دفاع از مملکت خویش را از تن بیرون نیاورد و پای آرمان‌های امام راحل ایستاد و جانباز شد و امروز با عروج ملکوتی خود به یاران شهیدش و حاج قاسم پیوست.

سردار حق بین چگونه فاتح نبل و الزهرا شد؟+عکس و فیلمسردار پاکپور: بروزرسانی توانمندی‌ها راهبرد نیروی زمینی سپاه برای مقابله با تهدیدات استمعاون هماهنگ کننده نیروی زمین سپاه: سردار حق‌بین یک‌لحظه برای حذف داعشیان آرام و قرار نداشتوی با اشاره به انس و ارتباط خود با سردار حق‌بین در جبهه مقاومت گفت: امروز به شدت محزون هستیم البته هر کسی که مقطعی را در کنار سردار حق‌بین گذرانده باشد، امروز به شدت متأثر و دلتنگ است و فقدان او برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک ضایعه بزرگ است.

این فرمانده جبهه مقاومت ابراز داشت: سردار حق‌بین افتخارات عظیمی را در تاریخ شخصیت‌ها، مبارزات مردم گیلان و ایثار و فداکاری آنها برای دفاع از اسلام، ارزش‌ها و دفاع از مظلوم ثبت کرد همانطور که شهید املاکی به نمایندگی از مردم گیلان بالاترین شاخصه‌ها و اخلاقیات نمونه را در تاریخ دفاع مقدس ثبت کرد.

سردار کهنسال با اشاره به حماسه‌های شهید حق‌بین به تأسی از شهدای دفاع مقدس و تاریخ پرافتخار مبارزات مردم گیلان در صحنه جبهه مقاومت و مقابله با گروهک‌های تروریستی تصریح کرد: داعش و حامیانش می‌خواستند از اسلام هیچ اثری در دنیا باقی نماند اما شهید حق‌بین در آن جبهه، حماسه‌ای خلق کرد که یکی از درخشان‌ترین و نورانی‌ترین حماسه‌‌های جبهه مقاومت در تاریخ ایران بوده است.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ماجرای فتح نبل و الزهرا و نجات بیش از 60 هزار نفر از شیعیان مظلوم اشاره و بیان کرد: این مردم مظلوم نزدیک به 4 سال در محاصره بودند به طوری‌که دشمن شبانه‌روز بر سر زنان، کودکان و جوانان این شهر، گلوله می‌بارید و آنها را به خاک و خون می‌کشید.

سردار کهنسال با بیان اینکه داعش می‌خواست هر مظاهری که به اسم اسلام در قالب کتب، اشعار، ساختمان است نابود شود اظهار داشت: داعش به‌دنبال محو تاریخ اسلام بود و می‌خواست منطقه را از اسلام محمدی پاک کرده و اسلام آمریکایی و صهیونیستی را جایگزین آن کند و هیچ نشانی از شیعیان باقی نماند و نبل و الزهرا با چنین خطری روبه‌رو بود.

فرمانده جبهه مقاومت گفت: در طول چهار سال عملیات‌های زیادی برای شکستن محاصره نبل و الزهرا انجام شد اما این راه باز نشد تا اینکه در بهمن سال 94 قرار شد تعدادی از یگان‌های سپاه در آن خطوط مستقر شوند و لشکر 16 قدس گیلان نیز وارد عمل شود.

سردار کهنسال با اشاره به حماسه‌آفرینی سردار حق‌بین در فتح نبل و الزهرا افزود: سردار حق‌بین در یک کار عملیاتی با کمک فرماندهان و نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی لشکر، بسیاری از شناسایی‌های محور را شخصاً پیگیری کرد و دشمن تصور نمی‌کرد که این منطقه به دست جبهه مقاومت بیفتد اما سردار حق‌بین به کمک نیروهای تحت امرش این خط را شکست.

وی ابراز داشت: پس از حماسه نبل و الزهرا، سردار شهید سلیمانی خطاب به مدافعان حرم و سردار حق‌بین گفت که "شما در خیبر را شکستید" و حاج قاسم بر دست سردار حق‌بین بوسه زد و او را فاتح خیبر نامید و بیش از 60 هزار نفر از شیعیان مظلوم به همت این فرمانده شجاع نجات پیدا کردند و راه باز شد.

فرمانده جبهه مقاومت گفت: تواضع و اخلاص سردار حق‌بین با وجود این‌ حجم از افتخارات، ستودنی بود؛ او بسیار خوش‌رو و مهربان بود و امروز مردم گیلان باید به خود ببالند همانطور که به تاریخ مبارزات خود می‌بالند و مبارزات مردم این مرز و بوم در تاریخ حماسه‌های کشور ثبت شد و راه این سردار بزرگ نیز قطعاً با انگیزه و قدرت ادامه دارد.

انتهای پیام/612/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار حق بین سپاه پاسداران سردار کهنسال نبل و الزهرا جبهه مقاومت مردم گیلان حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق

شهروندان جنگ‌زده‌ غزه از مقاومت اسلامی عراق و دبیرکل جنبش نُجَباء به‌خاطر حمایت تمام‌قد از ملت فلسطین در نبرد نابرابر با رژیم متجاوز صهیونیستی، قدردانی کردند.

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق