Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@10:03:28 GMT

کشته شدن ۱۲۰۰ نفر در حملات تروریسی ۲ سال گذشته در عراق

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۲۴۶۸

کشته شدن ۱۲۰۰ نفر در حملات تروریسی ۲ سال گذشته در عراق

کمیساریای حقوق بشر عراق اعلام کرد که در حملات تروریستی طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در عراق دستکم ۱۲۰۰ نفر کشته شدند.

به گزارش مشرق، یکی از اعضای کمیساریای حقوق بشر عراق امروز (چهارشنبه) آماری را در مورد تعداد قربانیان عراقی که در نتیجه عملیات تروریستی طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی کشته شده‌اند، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علی البیاتی» در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم گفت: تروریسم برای هدف قرار دادن دوباره استان‌هایی که قبلا صحنه عملیات آن بوده بازگشته است و به سختی یک روز بدون عملیات تروریستی و قربانیان جدید می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد قربانیان سالانه  تروریسم از ۶۰۰ نفر فراتر می‌رود، گفت:  چهار، پنج درصد از مرگ و میرها در عراق به دلیل عملیات تروریستی است و این درصد بالایی است و نیاز به درمان واقعی دارد.

البیاتی همچنین بر ضرورت یافتن راه حل‌های واقعی در مبارزه با تروریسم، اتخاذ سازوکارهای بین المللی و تغییر استراتژی‌های سنتی و معمول تاکید کرد.

وی ادامه داد:  استراتژی بین المللی برای مبارزه با تروریسم  متکی به چهار رکن اساسی است که از بین بردن تروریسم را تضمین می‌کند  و شامل درمان شرایطی است که به گسترش تروریسم کمک می‌کند، جلوگیری و مبارزه با افراط گرایی،   تقویت توانایی‌های دولت و رعایت حقوق بشر است.

البیاتی گفت: اطمینان از احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون دو رکن اساسی برای مبارزه با تروریسم است، اما بخش کوچکی از این دو رکن در عراق محقق شده است با وجود اینکه عراق از کشورهایی بوده که بیش‌ترین خسارت را از تروریسم خورد و هزینه زیادی در این زمینه متحمل شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف تروریسم حقوق بشر عراق حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد

مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.   به گزارش بی بی سی، او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.   وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.   در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.   این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.   عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترور برای بقا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • ویدئو| روایتی تلخ از عملیات‌های تروریستی گروهک انصارالفرقان
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد