Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آمار فوتی‌های کرونایی به ۱۴ نفر رسید و باز هم رکورد تازه‌ای در این حوزه ثبت شد. - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با تاکید بر وخیم بودن آمار بیماران کرونایی در استان علی‌رغم ثبیت میزان ابتلا و بستری‌ها اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته آمار فوتی‌های کرونایی به 14 نفر رسید و باز هم رکورد تازه‌ای در این حوزه ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ضمن 49 بیمار بدحال هم در بخش مراقبت‌های ویژه و زیر دستگاه ونتیلاتور بستری هستند که آمار نگران‌کننده‌ای به شمار می‌رود.

وی میزان فعلی بستری‌های کرونایی را 636 نفر بیان و اضافه کرد: از این میزان 113 بستری جدید داشتیم که نسبت به میانگین روزهای قبل کاهش خوبی داشته؛ اما نوسان روزهای اخیر به ما نشان داده این کاهش تا زمانی که تثبیت نشوند، آمار قابل اعتنایی محسوب نشده و نمی‌توان با اتکا به آنها از رفع ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی در استان سخن گفت.

نامدار ادامه داد: همچنین در 24 ساعت اخیر 615 بیمار کرونایی جدید هم در شبکه بهداشت و درمان استان قزوین به ثبت رسیده که شامل موارد بستری و سرپایی به صورت همزمان است و آمار آن در مقایسه با هفته اخیر تقریباً نرخ ثابت و پایداری را طی می‌کند.

وی از بازگشایی بدون اجازه برخی مشاغل و صنوف انتقاد کرد و یادآور شد: با وجود تاثیر بالای دورهمی‌ها و اجتماعات خانوادگی در شیوع کرونای انگلیسی اما اعتقاد داریم که بازگشایی بی‌مهابای مشاغل گروه‌های 2 تا 4 هم می‌تواند اوضاع را بسیار سخت‌تر از گذشته کند و بازارگردی این روزها دوباره به نگرانی ما در امر کنترل اپیدمی و پاندمی کرونای جهش‌یافته تبدیل شده است.

عامل اصلی موج چهارم کرونا در قزوین مشخص شدآمار مبتلایان کرونا در قزوین به بالاترین حد رسید‌ /‌ بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها پر شدآغاز پیک چهارم شیوع کرونا در قزوین / مبتلایان روزانه ‌از مرز 400 نفر گذشت‌

آغاز واکسیناسیون بالای 70 ساله‌ها از 14 اردیبهشت

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین با اشاره به ترخیص 104 بیمار کرونایی از بیمارستان‌های استان در شبانه‌روز گذشته گفت: رسیدن به رقم متوسط 100 بیمار کرونایی ترخیص‌شده در روز می‌تواند چابکی شبکه درمان استان در مدیریت کرونا را افزایش دهد و در غیر این صورت بیمارستان‌های ما از بیماران کرونایی منفجر خواهد شد.

نامدار افزود: واکسیناسیون ضدکرونایی برای بیماران خاص استان امروز به اتمام رسید و واکسیناسیون افراد سالمند بالای 80 سال نهایتاً تا دوشنبه آینده ادامه خواهد داشت و از سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه وارد واکسیناسیون افراد 70 سال به بالا خواهیم شد.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین بیمارستان ویروس کرونا استانداری قزوین بیمارستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بهادری جهرمی: پرچم بالاست؛ خداقوت و دست مریزاد بچه‌ها
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!