Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، علی البیاتی عضو کمیساریای حقوق بشر عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد که طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دستکم ۱۲۰۰ شهروند عراقی در پی عملیات‌های تروریستی کشته شدند.

علی البیاتی گفت: تروریسم دوباره به تعدادی از استان‌های عراق بازگشته که در گذشته نیز جولانگاه تروریسم بوده و تقریبا هیچ روزی بدون عملیات تروریستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد قربانیان سالانه تروریسم از ۶۰۰ نفر فراتر رفته است؛ به گونه‌ای که ۴ تا ۵ درصد از جانباختگان عراق به دلیل عملیات‌های تروریستی است و این رقم، میزان بسیار زیادی است و نیاز به بررسی فوری دارد.

عضو کمیساریای حقوق بشر عراق با اشاره به ضرورت ایجاد راه‌های واقعی مبارزه با تروریسم مبتنی بر مکانیسم‌های بین المللی و تغییر در استراتژی‌های سنتی معمول، ادامه داد: استراتژی‌های بین المللی برای مبارزه با تروریسم چهار رکن اساسی برای از بین بردن تروریسم دارد.

البیاتی گفت: این ارکان عبارت است از بررسی اوضاع، جلوگیری از افراط گرایی و مبارزه با آن، ایجاد ظرفیت‌های حکومتی و احترام به حقوق بشر.

وی تصریح کرد: ضمانت احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون دو رکن اساسی مبارزه با تروریسم است، اما علی رغم آنکه عراق بسیار از تروریسم آسیب دیده، بخش بسیار ناجیزی از این دو رکن در عراق محقق شده است،

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تروریسم عراق حقوق بشر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس