Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گروهی از مقام‌های ارشد دولتش را روانه غرب آسیا کند.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نوشته بایدن این تصمیم را همزمان با تلاش برای کاستن از نگرانی‌های متحدان آمریکا در خصوص گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران و رفع مسائل مرتبط با امارات متحده عربی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیمی از مقام‌ها از وزارت خارجه، شورای امنیت ملی و وزارت دفاع آمریکا به رهبری «برت مک‌گورک»، هماهنگ‌کننده سیاست‌های خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا و «درک چولت»، مشاور وزیر خارجه آمریکا عازم منطقه غرب آسیا خواهند شد.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ این خبر را به نقل از چند مقام مطلع منتشر کرده و نوشته مطابق با برنامه اولیه قرار است این مقام‌ها عازم عربستان سعودی، امارات، مصر و اردن شوند. این مقام‌های خواسته‌اند نامشان فاش نشود زیرا این سفر علنی نیست.

بلومبرگ نوشته این سفر در شرایطی انجام می‌شود که متحدان آمریکا در منطقه نگرانند «جو  بایدن» همزمان با چرخش سیاست‌های آمریکا به سمت مقابله با چین مورد غفلت واقع شوند. متحدان آمریکا در منطقه علاوه بر این، از تلاش دولت بایدن برای بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام که «دونالد ترامپ» از آن خارج شد نیز نگران هستند.

یک مقام دولت بایدن که خواسته نامش فاش نشود گفت هیأت آمریکایی درباره مسائل مهم مرتبط با امنیت ملی آمریکا و تلاش‌ها جهت کاستن از تنش‌ها در خاورمیانه به رایزنی خواهند پرداخت.

دیگر اعضای هیأت آمریکایی را «جوئی هود»، دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و «دانا استرول»، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه تشکیل می‌دهند.

این خبر در شرایطی اعلام شده که دور اول نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر دیروز با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین برگزار شد.

در این جلسه حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد.

کد خبر 598029 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام ایران و آمریکا خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام ایران و آمریکا خاورمیانه هسته ای مقام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در ادامه لفاظی‌های خود علیه حماس ضمن حمایت از اسرائیل، این جنبش را به دلیل ادامه درگیری‌ها در غزه محکوم کرد، زیرا این گروه نمی‌خواهد توافقی را بپذیرد.

این اظهارات در جریان دیدار بلینکن و هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، بیان شد. نماینده آمریکا خواستار هر تلاشی برای متقاعد کردن حماس به پذیرش پیشنهاد آتش‌بس فوری شد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین در مورد تلاش‌های جاری برای تضمین صلح پایدار در منطقه، از جمله از طریق راه‌یابی به یک کشور فلسطینی با تضمین‌های امنیتی برای اسرائیل، گفتگو کردند. بلینکن بر اهمیت اجتناب از تشدید درگیری در خاورمیانه تأکید کرد. 

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل روز شنبه گزارش داد که اسرائیل انتظار دارد حماس به پیشنهاد اخیر توافق ظرف ۴۸ ساعت آینده پاسخ دهد.

بر اساس این گزارش، مفاد این پیشنهاد امروز از طریق هیئت مصری به سرپرستی عباس کامل، رئیس اطلاعات، در غزه به حماس منتقل می‌شود. اسرائیل امیدوار است که حماس ۳۳ اسیر از جمله زنان، کودکان، مردان بالای ۵۰ سال و افراد بیمار را آزاد کند.

این کانال در ادامه اشاره کرد که به ازای هر اسیر اضافی آزاد شده، آتش بس یک روز تمدید می‌شود. در این دوره، هر دو طرف در مذاکراتی با هدف پایان دادن به جنگ و آزادی همه اسرای باقی‌مانده شرکت خواهند کرد. یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی طرفین به توافق، تهاجم رفح به حالت تعلیق در خواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در کرمان
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند