Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای شهر رشت عصر چهارشنبه در یکصد و نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر ضمن تبریک ولادت امام حسن (ع) و گرامیداشت روز ملی شوراها در نهم اردیبهشت است، گفت: شوراها از ارکان تصمیم گیری و ابزار تجلی اراده مردم هستند.

احمد رمضانپور در ادامه به روز و هفته کارگر اشاره و اضافه کرد: متأسفانه شاهد بودیم به دلیل مشکلات و مدیریت و عملکرد نادرست بسیاری از شغل‌ها آسیب دیده و کارخانجات تعطیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانپور با بیان اینکه طبق اصل صریح قانون به عنوان کسی که این مراحل را طی کرده و در اولین دوره شورا یکی از مسئولین هیئت نظارت شورا بوده باید از داشتن نگاه سیاسی و حزبی در تأیید صلاحیت‌ها جدا خودداری شود، افزود: چون باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: اگر فردی حقوق بیت المال را تضییع کرده حکم صادر کنند اما تا زمانی که این مستندات نیست هیچکس حق ندارد تنها برای یک گزارش فردی را رد صلاحیت کند.

رئیس شورای شهر رشت تأکید کرد: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات در گیلان این پیام من را بشنوند تا حقی از هیچکس ضایع نشود.

عملکرد شهردار رشت نشان از هماهنگی وی با شورا ندارد

عضو شورای شهر رشت در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا تا ماه آینده، اظهار کرد: مسئولانی که در تصمیم گیری نقش دارند باید زمینه ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه بسیاری از مصوباتی الزاماتی که شورا برای شهردار تعیین می‌کنند ابتر مانده است، افزود: از پاسخ شهردار درباره تذکراتی که به وی داده شده غیر از دو مورد قانع نشده‌ام و قطعاً مراحل قانونی در این زمینه طی خواهد شد.

وی با اشاره به ادعا شهردار رشت مبنی بر هماهنگ بودن با شورای این شهر، اضافه کرد: ما طی یک ماه گذشته شهردار را ندیده‌ایم و متأسفانه عملکردها چیز دیگری می‌گوید.

حاجی پور در ادامه با بیان اینکه متأسفانه به تذکرات توجه نمی‌شود و سرمایه‌های انسانی این شهر و شهرداری را کنار می‌گذارند، گفت: بارها در این زمینه به شهردار تذکر داده شده اما باز هم شاهد کنار گذاشتن سرمایه‌های انسانی شهرداری هستیم.

وی همچنین با این سوال که امسال چه میزان به حقوق کارگران و پرسنل شهرداری اضافه شده است، ادامه داد: متأسفانه کارگران حقوق واقعی خود را دریافت نمی‌کنند و اگر هم اعتراض کنند اخراج می‌شوند.

حاجی پور در ادامه با اشاره به وضعیت ویروس کرونا در رشت با تأکید بر لزوم رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی شهروندان، گفت: وضعیت خیابان مطهری رشت در این زمینه اصلاً مناسب نیست و بسیار شلوغ است.

وی با بیان اینکه رانندگان استیجاری هنوز حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، اضافه کرد: شهردار باید در این خصوص راهکاری ارائه کند این رانندگان نه بیمه دارند و نه جذب شده‌اند لذا باید تصمیم اساسی برای آنها گرفته شود.

ما از کسی دستور نمی‌گیریم

امیر حسین علوی یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز خواستار تذکر به شهردار این شهر شد و گفت: آقای شهردار باید پاسخ دهند که چرا هنوز شیوه نامه پروانه املاک نسقی ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه در خصوص رانندگان استیجاری که شهردار به ما قول داده بود بعد عید قراردادی منعقد شود متأسفانه روند انجام این کار طولانی شده است، افزود: هر کسی در نظام مسئولیتی دارد طی سال گذشته به واسطه استفاده از ماسک برخی مسئولان چهره‌های ما را فراموش کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به نامه سازمان بازرسی در سال ۹۷ و پیگیری و پاسخگویی به بخشی از آن، گفت: در مقطعی نیز این موضوع در شورای حل اختلاف مطرح شد و اینکه گفته می‌شود چارت شورا و تعداد پرسنل اضافه است اشتباهی که مطرح شده و ما پاسخ دادیم.

علوی با بیان اینکه حق مسئولیت برخی از مدیران شورا و غیره چون نیروهای شهرداری رشت هستند حق مسئولیت می‌گیرند، اضافه کرد: این افراد نیروهای شهرداری هستند و حق مسئولیت آنها نیز توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ما دستور از کسی نمی‌گیرم و متوقف شدنی نیستیم، ادامه داد: در موضوعات و فضای کاری باید محترمانه تر عمل شود.

لازم به ذکر است، این جلسه برای دقایقی به دلیل درگیری لفظی یکی از اعضای شورای شهر رشت با شهردار این شهر دچار تنش شد.

کد خبر 5200436

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر رشت اسماعیل حاجی پور ویروس کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 کمک مومنانه عکس استانها اردبیل محدودیت های کرونایی شورای شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ابراهیم رئیسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزه‌­های علمیه) به‌ تصویب رسیده است را برای اجرا به شورای ‌عالی حوزه‌­های علمیه، شورای تخصصی حوزوی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به شرح زیر برای اجرا ابلاغ کرد.

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ ۱۳/۰۴/۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می­گردد:

ماده ۴- اعضای شورا:
سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌­های علمیه
سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی
رئیس جامعة ‌المصطفی العالمیه یا نماینده وی
مدیر حوزه علمیه خراسان
مدیر حوزه علمیه اصفهان
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران
مدیر جامعة الزهرا (س)
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی
هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای‌ عالی حوزه­‌های علمیه و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

 

 

 

دیگر خبرها

  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟