Web Analytics Made Easy - Statcounter

آصفری با تأکید بر اینکه حزب‌بازی و سیاسی‌کاری در شوراها می‌تواند بزرگ‌ترین آسیب را بزند گفت: نیاز است کسانی به شورای شهر ورود کنند که در کنار تعهد به مردم، انقلاب و ارزش‌ها متخصص هم باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفتگو با دیار آفتاب، ضمن گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه روز شوراها گفت: در اهمیت شوراها همین بس که یکی از سور قرآن کریم به این عنوان نام‌گذاری شده و به‌صراحت ذکر کرده است «وامرهم شوری بینهم»، این نشان از جایگاه مهم شوراهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در قانون اساسی هم اصول هفتم و ۱۰۰ تا ۱۰۳ به موضوع شوراهای شهر روستا و شوراهای عالی اشاره می‌کند و قانون‌گذار اختیارات خوبی را به شوراها داده تا بتوانند پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشند و با انتخاب شهرداران کارآمد، اصلح و باتجربه و متعهد امورات مردم در بخش‌های مختلف را پیگیری کنند.

مهم‌ترین تهدید و آسیب برای شوراها حزب‌بازی و سیاسی‌کاری است

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: مهم‌ترین تهدید و آسیب برای شوراهای شهر و روستا وارد شدن در مسائل سیاسی و حزبی است، البته فردی که در شوراست نمی‌تواند بدون نظر سیاسی باشد اما حزب‌بازی و سیاسی‌کاری در شوراها می‌تواند بزرگ‌ترین آسیب را بزند.

آصفری افزود: متأسفانه در این دوره از شوراها شاهد بودیم در تعدادی از شهرها در سطح کشور یک یا دو نفر یا در مواردی همه اعضا به دلیل تخلفات اقتصادی و رانت دچار حاشیه شدند؛ مردم زمانی به شوراها بی‌اعتماد می‌شوند که شوراها به دنبال مسائل خودشان و منسوبین به خود باشند.

مصوبات شورای شهر نباید خلاف شرع، قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب باشد/ لزوم نگاه شوراها به پیشرفت و توسعه در کشور 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب اظهار کرد: شوراهای شهر و روستا حق ندارند در تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات خود نگاه شخصی، سیاسی و طایفه‌ای داشته باشند چراکه نگاه شورای شهر باید به پیشرفت شهر و رشد مناطق کمتر توسعه‌یافته باشد.

وی بیان کرد: باید از تخصص‌های مختلف در شوراها وجود داشته باشند تا بتوانند مشکلات و دغدغه‌های مردم را حل کنند، مصوبات شورای شهر نباید خلاف شرع مقدس اسلام، قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب باشد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: زمانی که نگاه شوراها به پیشرفت و توسعه در کشور باشد می‌توان گفت این شورا موفق و کارآمد عمل کرده است.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه قانون مدیریت پایدار شهری هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال برسی است افزود: اگر این قانون به تصویب برسد اختیارات زیادی به شوراهای شهر و روستا داده می‌شود که نیاز است کسانی به شورای شهر ورود کنند که در کنار تعهد به مردم، انقلاب و ارزش‌ها متخصص هم باشند تا بتوانیم یک مدیریت شهری موفق داشته باشیم.

آصفری خاطرنشان کرد: شورای شهر باید از تصویب عوارض و تعرفه خدمات شهری چندین برابری که به مردم فشار وارد می‌کند جلوگیری کند و از مصوباتی که در شرایط اقتصادی فعلی روی مردم فشار پرهیز شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حزب بازی و سیاسی کاری شوراهای شهر شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: قانون شوراها با ۲۰ سال تأخیر اجرا شده و به همین دلیل جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه شوراها سهل‌الوصول‌ترین راه ارتباطی با لایه‌های مختلف مردم است، ابراز کرد: شورا زبان گفت‌وگو و انتقال پیام‌های مردم در گروه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اقشار و صنوف مختلف است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: اگر بخواهیم اتصال مردم با حاکمیت را داشته باشیم باید جایگاه شورا را جدی بگیریم و ارتباط سازمانی با اجزای مختلف جامعه و حاکمیت برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه شورا جزو هیچیک از قوای مجریه، مقننه یا قضائیه نیست، عنوان کرد: مردم امور مختلفی را در حوزه قضائی، ضعف‌های قوه مجریه یا مسائل حقوقی را مطرح می‌کنند که این ارتباط و جایگاه را باید به شورا بدهیم که پیام مردم را به قوای مختلف برساند و پیگیری کند.

ناصحی‌مقدم در مورد شورای شهر ششم یادآور شد: یک وجه قالب تفاوت این شورا با دوره‌های قبلی این است که اعضا به شکل تیمی وارد شورا شدند و تاکنون هماهنگ و منسجم عمل کردند و در سه سال گذشته تعامل در شورا به حداکثر رسید تا به مشکلات غلبه کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دوره‌های قبل که دستیابی به برنامه عملی منسجم را دشوار می‌کرد، اختلافات داخلی بود اما اکنون سعی بر این است تا با پیش‌بینی اهداف کارشناسی شده و تعامل باشهرداری، مسائل شهری تبدیل به گفتمان پایدار شود.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شورای ششم توانسته در این مسیر موفق عمل کند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ساختارها به نحوه بهینه استفاده کنیم و با توجه به اینکه ۹ فکر مختلف در شورا هست، ابتدا باید به نحوه تصمیم‌سازی با تعامل و همفکری توجه کرد و اگر هر فرد بخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند موفقیت حاصل نمی‌شود.

وی افزود: شورا دارای کمیسیون‌های تخصصی است و موضوعات در این کمسیون‌ها بررسی می‌شود تا در صحن شورا طرح و یا شهرداری مورد تبادل نظر قرار گیرد.

کد خبر 6090994

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است