Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@09:07:36 GMT

نخست‌وزیر ایرلند شمالی استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۴۰۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

«آرلین فاستر» نخست وزیر ایرلند شمالی در پی پافشاری اعضای حزب متبوع خود برای برکناری وی، استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش الجزیره، قصور دولت فاستر در حل مشکلات برآمده از «برگزیت» و سایر موضوعات از مواردی است که اعضای حزب اتحادیه دموکراتیک برای برکناری نخست وزیر این کشور عنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرلین فاستر درباره استعفای خود گفت که وی روز ۲۸ ماه مه از رهبری حزب اتحادیه دموکراتیک و در پایان ماه ژوئن از سمت نخست وزیری این کشور کناره گیری می‌کند.

وی در ادامه در یک بیانیه تلویزیونی خاطرنشان کرد که خدمت به مردم ایرلند شمالی «امتیاز ویژه‌ای در زندگیم» بوده و تلاش کرده که حزب متبوع خود و ایرلند شمالی را از تفرقه دور کرده و به سوی مسیری بهتر رهنمون کند».

گفتنی است که ادامه فعالیت فاستر پس از امضای نامه عدم اعتماد به او از سوی بسیاری از قانونگذاران عضو حزب اتحادیه دموکراتیک غیرممکن شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ایرلند شمالی نخست وزیر ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم