Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد باقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ماموریت های امداد و نجات در سال جاری اظهار کرد: ماموریت‌های امداد و نجات نسبت به مدت مشابه نوروز ۹۹، با رشد ۱۸ درصدی رو به رو بود، اما نسبت به نوروز ۹۸ با ۶۶ درصد کاهش همراه شده است، همچنین ماموریت‌های امداد و نجات ترافیکی نسبت به نوروز ۹۹ رشد ۲۳ درصدی و نسبت به نوروز ۹۸ کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به جذب نیروهای امدادی در سازمان امداد و نجات تصریح کرد: در پایان سال ۹۹ با موافقت ریاست جمعیت تعدادی از نیرو‌های داوطلب که دارای درجه ایثار بودند از طریق قرارداد ساعتی به عنوان نیرو‌های پایگاه جذب شدند و در پایان سال ۹۹ نیز آزمون درجه ایثار در سطح کشور برگزار شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر عنوان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ ساماندهی امدادگران و نجاتگران و برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برنامه ریزی شده است و  پس از ماه مبارک رمضان مرحله اعتراض به نتایج آزمون ایثار برگزار خواهد شد و امسال نیز انتخابات باشگاه امدادگران و نجاتگران هم در سطح کشور برگزار خواهد شد.

او با اشاره به انجام ۳ هزار و ۱۵۰ عملیات نجات فنی، افزود: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۷۵ مورد ماموریت و خدمات امداد و نجات انجام و به بیش از ۲۰۷ هزار نفر از آسیب دیدگان حوادث مختلف خدمات رسانی شد. در این مدت ۱۳ هزار و ۲۳۸ مصدوم و بیمار به مراکز درمانی از طریق زمینی و هوایی منتقل شدند.

محمدی با اشاره به رهاسازی ۳۷۸۹ مصدوم ناشی از سوانح ترافیکی افزود: همچنین به بیش از ۱۷ هزار نفر از آسیب دیدگان و افراد در راه مانده اسکان اضطراری داده شد.

بیشتر بخوانید

۷ توصیه ایمنی جمعیت هلال احمر برای جلوگیری از غرق شدگی هیچ دوره‌ای مانند امروز ایران نیازمند آرامش نبوده است/بحران اجتماعی در کنار بحران طبیعی وجود دارد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات ماموریت های امداد امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیروهای این جمعیت طی ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۶۵۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۱۸ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۸۱ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۱۵۵ بسته غذایی و ۹ دستگاه چادر توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۶۰ تیم عملیاتی متشکل ۶۱۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

کد خبر 6088869

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای