Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@06:33:06 GMT

رفع مشکلات مهاجران در سمنان با جدیت دنبال شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۴۶۲۹

رفع مشکلات مهاجران در سمنان با جدیت دنبال شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در آیین معارفه مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان  اظهار کرد: مراقبت و صیانت از اتباعی که به کشور ما پناه آوردند، اقدام معنوی و بسیار ارزشمند است.

او افزود: دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی، اجرایی و ستادی است و با انجام دقیق قانون و وظایف باید میزبانان خوبی برای اتباع باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: پیگیری امورات اتباع در دفتر اتباع و مهاجرین خارجی همانند سال‌های گذشته با اصول و چارچوب انجام شود و شرح وظایفی این اداره کل در بخش‌های امنیت، اسکان، بهداشت، اشتغال، سرمایه‌گذاری و ... بسیار قابل‌توجه است.

خجسته‌پور گفت: مراقبت و صیانت از افرادی که به‌عنوان میهمان در استان سمنان حضور دارند، با تمام جدیت ادامه می‌دهیم و در سال‌های گذشته سازمان‌های بین‌المللی کمک‌های خوبی به امور اتباع و مهاجران خارجی داشتند؛ اما اکنون به دلیل تحریم‌های خارجی و جا به جا نشدن ارز، با منابع داخلی برای گره‌گشایی از مشکلات اتباع اقدام می‌شود.

او با تأکید بر اینکه در رفع مشکلات مهاجران و مسلمانانی که به دلایل مختلف به ما پناه آوردند، اهتمام داشته باشیم، افزود: با میهمان‌نوازی از مهاجران خارجی، وحدت و همدلی بین مسلمین افزایش می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: از تلاش‌های سماکوش مدیرکل سابق دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان که دو سال در این مسؤولیت فعالیت داشت، تقدیر و تشکر داریم و در حوزه کاری از وی در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی ضعفی ندیدیم.

خجسته‌پور گفت: از تلاش‌های ایرج کارخایی که در ماه‌های گذشته مسؤولیت سرپرستی اداره کل دفتر امور اتباع و مهاجرین را برعهده داشت، قدردانی می‌شود.

او افزود: با مشورتی که با استاندار سمنان داشتیم، رستمی‌فر به‌عنوان مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی منصوب شد که هم تجربه خوبی در دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری به‌عنوان معاون دارد و در مقطعی سرپرست این اداره کل بود و برای وی هم آرزوی موفقیت دارم.

انتهاییام / گ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سمنان انتصاب دفتر امور اتباع و مهاجرین اتباع و مهاجرین خارجی استاندار سمنان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با رئیس مهمانشهر و شورای مهمانشهر بردسیر دیدار کرد. 

در این نشست اعضای شورا، مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مربوط به مهمانشهر را تشریح کردند. 

روح‌الله خضری‌پور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با تبریک روز شورا گفت: شورا باید در بهره‌برداری حداکثری از منابع به منظور تقویت امور و حل مسائل و مشکلات مردم اقدام کند، مهمانشهر‌ها بالقوه دارای ظرفیت اجتماعی و اقتصادی بالایی هستند که وظیفه شورا بالفعل و عملیاتی کردن آنهاست. 

وی عنوان کرد: شورا باید از تصدیگری فاصله بگیرد و نقش ستادی خود را در هدفگذاری و تصمیم‌سازی برای امور زیربنایی تقویت کند و با تدابیر حکیمانه و موثر همانند لکوموتیو یک قطار موتور محرک در پیشبرد امور باشد. 

خضری‌پور گفت: در این راستا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هم صرفا از برنامه‌های هدفمند و اثربخش حمایت می‌کند...

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز