Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، چندی پیش گزارشی با عنوان «مالوجه»، «نایسر» دوم کردستان در این رسانه منتشر کردیم که مردم این روستا جدای از مشکلاتی که دارند موضوع کمبود زیرساخت‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌ها به صورت چندپایه را مطرح کردند که ما هم بنا به رسالتی که داریم آن را از دستگاه متولی پیگیری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: اینکه مردم روستاهای «مالوجه» و «قزلجه‌کند» از نبود معلم در مدارس شکایت کرده‌اند به دلیل وجود معلم دوپایه در یکی از مدارس ابتدایی مالوجه و در روستای قزلجه‌کند در سه پایه است که آن هم به دلیل زیرنرم بودن این کلاس‌ها است و براساس ضوابط درست است و برای کلاس‌های زیرنرم به این صورت باید عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: تا سال ۹۷ در دوره ابتدایی در روستای مالوجه کلاس‌ها بصورت دوره‌ای و مختلط (دخترانه و پسرانه ) بود اما در سال ۹۷ با درخواست و اصرار اولیا و جهت جلوگیری از بروز برخی مشکلات، مدارس ابتدایی بصورت دخترانه و پسرانه تفکیک شد و این وضعیت سامان پیدا کرد.

مدیر آموزش و پرورش قروه با بیان اینکه برخی از اولیا عنوان می‌کنند که کلاس‌ها شلوغ است به  خاطر این است که اکثریت دوست دارند در مدرسه ابتدایی شهید بهرام معظمی که در وسط روستا قرار دارد فرزندشان را ثبت‌نام کنند در نتیجه تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های این مدرسه زیاد بوده و در مدرسه شهید غلامحسین که در آخر روستا قرار دارد تراکم کلاس‌ها کم و گاها برخی از پایه‌ها به دلیل همین تراکم کم به زیرنرم می‌رسد و موجب می‌شود به صورت دو پایه اداره شود.   

عبدالملکی اضافه کرد: همواره سعی کرده‌ایم بیشترین اعتبار را با توجه به جمعیت بالای دانش‌آموزی، به روستای مالوجه اختصاص دهیم و هرچه در توان بوده دریغ نشده است.

وی افزود: قطعا در زمینه زیرساخت‌های آموزشی نه تنها در این دو روستا بلکه در سایر نقاط نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که به دلیل کمبود اعتبارات زمان برخواهد بود البته در روستای مالوجه مدرسه مرحوم محسنیان که توسط خیر مدرسه‌ساز در سال ۹۶ احداث شد، مجددا در سال ۹۸ با مشارکت اداره‌کل نوسازی مدارس استان و خیرین دو کلاس دیگر به آن اضافه شد و مشکل دانش‌آموزان دختر دوره اول و دوم متوسطه در این روستا مرتفع شد‌.

وی اضافه کرد: همچنین مدرسه ابتدایی شهید بهرام معظمی به دلیل تراکم بالای دانش‌آموزی دو کلاس درس بامشارکت اولیا و آموزش و پرورش درحال ساخت است که در سال‌جاری به این  آموزشگاه الحاق و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قروه عنوان کرد: اگرچه مشکلاتی وجود دارد، اما خدمات ارائه شده را هم نادیده نگیریم و انشاءالله با مشارکت، همکاری و همدلی اولیای محترم بتوانیم مشکلات موجود در مدارس این  روستا را حل کنیم.  

وی عنوان کرد: جمعیت روستای مالوجه بسیار زیاد است و لذا سعی کرده‌ایم از هر ظرفیتی برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در این روستا بهره‌ بگیریم.

مدیر آموزش و پرورش قروه گفت: احداث و توسعه زیرساخت‌های آموزشی بدون ورود خیرین با توجه به وضعیت اعتباری موجود ممکن نیست و به همین منظور، جدای از حضور گروه‌های جهادی در این روستا، برای جذب خیرین نیز تلاش می‌کنیم.

عبدالملکی تصریح کرد: سال گذشته گروه جهادی که به منطقه آمده بود را شخصا به همراه فرماندار شهرستان به این روستا بردیم وضعیت را به صورت کامل توضیح دادیم، اما تصمیم برای ساخت مدرسه با خود آنها است.

وی با بیان اینکه تشکیل کلاس‌ها به صورت دو یا چند پایه در مدارس قانونی است، گفت: وقتی تعداد دانش‌آموزان به حد نصاب نرسد مدارس به همین صورت اداره می‌شود که نمونه آن را هم در مدرسه قزلجه‌کند شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در اکثر روستاهای شهرستان قروه که  تراکم جمعیت دانش‌آموزی کم است کلاس چندپایه وجود دارد و یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان با توجه به آموزش معلمان در این زمینه و نظارت راهبران آموزشی در روند کیفیت آموزش مشکلی به وجود نمی‌آید.  

مدیر آموزش و پرورش قروه افزود: اینکه مردم می‌گویند دختران به خاطر نبود دبیرستان در دوره دوم مجبور به ترک تحصیل هستند را قبول ندارم چون در حال حاضر دانش‌آموزان دختراین روستا در سه پایه تحصیلی رشته علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ضمنا در صورت وجود دانش‌آموز علاقه‌مند به سایر رشته‌های دبیرستانی یا هنرستانی از ظرفیت خوابگاه‌های شبانه‌روزی در سطح شهرستان برای ساماندهی آنان استفاده خواهد شد.

عبدالملکی اذعان کرد: با تمام این اوصاف در راستای ایجاد رفاه بیشتر برای مردم این روستا که از جمعیت دانش‌آموزی قابل توجهی برخوردار است احداث مدرسه جدید در مالوجه را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در نظر داریم و قطعا با فراهم شدن شرایط به ویژه در حوزه تامین اعتبار و اختصاص زمین مناسب از سوی مردم اقدام خواهیم کرد.

وی در ادامه به مسئله استفاده از معلمان با سابقه کم در مدارس مالوجه هم گفت: معلم‌هایی که در مدارس بکارگیری می‌شوند براساس امتیاز سازماندهی می‌شوند و آنچه از سوی اولیا عنوان شده درست نیست و همکاران باسابقه کم یا سنوات بالا در تمام مدارس شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه زیرساخت های آموزشی روستای مالوجه اولویت های آموزش و پرورش زیرساخت های آموزشی مدیر آموزش و پرورش روستای مالوجه دانش آموزان دانش آموزی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر چراغیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در هفته بزرگداشت معلم ۴۰ برنامه شاخص فرهنگی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بردسکن افزود: همزمان با هفته معلم در بیش از ۲۰۰ مدرسه سطح شهرستان زنگ سپاس معلم نواخته شد و با تقدیم شاخه گلی از زحمات معلمین تقدیر شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از فرهنگیان، طبیعت گردی و برگزاری مراسم تکریم، جشن سپاس معلم، مسابقه کتابخوانی در طی هفته معلم برگزار می‌شود، افزود: با حمایت‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دستور اخذ سه چمن مصنوعی گرفته شده که دو زمین چمن آن در دو مدرسه سطح شهرستان افتتاح و یک چمن دیگر نیز در دبیرستان شهید مفتوحی بزودی افتتاح خواهد شد.

چراغیان از توسعه فضای مدارس خبر داد و گفت: محیط تعداد ۷ مدرسه در سطح شهرستان نیز کف سازی و آسفالت شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بردسکن با بیان اینکه هدایت دانش آموزان به هنرستان‌ها رشد قابل قبولی داشته است، گفت: با ساخت و تجهیز کاردانش شهید هنرور ۴۳ درصد از دانش آموزان در هنرستان‌ها و مابقی نیز در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از ۲۰۰ مدرسه در سطح شهرستان تعداد ۶۰ نماز خانه داریم و با حضور ۴۰ روحانی نماز جماعت در مدارس برگزار می‌شود.

کد خبر 6094554

دیگر خبرها

  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد