Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چند سال پیش در ازای دریافت مبلغی کاروانسرای تاریخی شاه عباسی کرج که مربوط به دوره صفویه است به رستوران و محل ارائه قلیان تبدیل کردند.

این رستوران پس از مدتی تعطیل شد و اکنون کاروانسرای تاریخی کرج پلمب شده است.

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در این رابطه گفت: کاربری کاروانسرای شاه عباسی مناسب نبود و نباید به تالار پذیرایی تبدیل می شد، این اشتباه همکاران ما در آن زمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به نیاز بازسازی برخی آثار تاریخی در البرز، افزود: در این شرایط باید از انجمن های مردم نهاد و بخش های خصوصی کمک بگیریم و باید برون سپاری کنیم.

محمدی با بیان این که پل تاریخی خاتون به دلیل نفوذ رطوبت طی سالیان متمادی، آسیب دید، گفت: مبلغ یک میلیارد تومان به احیای پل خاتون اختصاص پیدا کرده و مرمت آن درحال انجام است.

او با بیان این که مرمت حمام مصباح تقریبا تمام شده است، افزود: این حمام نیز با کاربری دیگری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آثار تاریخی آثار باستانی کاروانسرای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا حیدری بیان کرد: در حین حفاری در عمق یک و نیم متری در این خیابان یک دیواره تاریخی مشاهده شد که قدمت آن هنوز مشخص نشده است.

وی ادامه داد: میراث‌فرهنگی به این موضوع به عنوان یک پتانسیل نگاه می‌کند و چه بسا پس از آشکارسازی آثار، سایت موزه دیگری در مرکز شهر همدان در معرض دید گردشگران داشته باشیم.

۱۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آغاز شد.

عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان و در ادامه پیاده‌راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی همدان با یکصد میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

در پی بازدید میدانی خبرنگار مهر از پروژه، متوجه نمایان شدن شواهدی از آثار تاریخی در حین اجرای این عملیات شده و انتظار می‌رود هماهنگی و همکاری بین شهرداری و اداره کل میراث‌فرهنگی همدان سبب حفظ این آثار شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • صدور سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است