Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@22:38:13 GMT

برداشت بامیه در شادگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۵۳۲۴

برداشت بامیه در شادگان آغاز شد

خلیل منیعات پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال زراعی جاری ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاروزی شهرستان شادگان به روش گلخانه ای (زیرپلاستیک) و ۲۰۰ هکتار به صورت بهاره زیر کشت بامیه رفته است. 
 وی افزود: بامیه در بخش خنافره به صورت پاییزه و بهاره و در بخش دارخوین و بوزی به‌ صورت پاییزه کشت شده و کار برداشت این محصول تا اواخر شهریورماه در شادگان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
منیعات گفت:با توجه به سال آبی خوب و بارش باران پاییزه و بهاره مناسب پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار بین هشت تا  ۱۰ تن بامیه برداشت شود. 
رییس جهاد کشاورزی شادگان گفت: سال گذشته هزار و ۶۰۰ تن بامیه از مزارع شادگان برداشت شد که در سال جاری پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۲ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یابد.

منیعات بیان کرد: سال زراعی جاری بارش‌های خوبی در منطقه شاهد بودیم ولی برای تداوم کشت نیاز به رهاسازی آب برای زمین شادگان بخصوص نخلستان‌های شهرستان ضروری است. 

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون و جراحی قرار دارد. 
 این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی دچار تنش آبی شد. 

شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است.گندم، سبزی ، بامیه و خرما از عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان می باشند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شادگان اراضی کشاورزی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شادگان اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی شادگان اراضی کشاورزی خوزستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت:این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود:همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد:میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد