Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:50:51 GMT

ورزش، سلامتی و پاندمی کرونا

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۶۱۸۶

ورزش، سلامتی و پاندمی کرونا

درجهان هزاران کشته در روز، پر شدن تخت‌های بیمارستان، تعطیلی فرودگاهها، سینماها و فضاهای ورزشی، قرنطینه‌ها، بیکار شدن افراد، تعطیلی گردشگری و مسابقات ورزشی و جشنواره‌ها از پیامدهای ناگوار و تلخ پاندمی کرونا بود، همه در این ایام آسیب دیدند از دانش آموز و دانشجو تا هتل‌داران و ورزشکاران و بازاریان و در کل دنیا به شکلی زندگی همه مردم تحت تاثیر پیامدهای منفی کرونا قرار گرفت و از همه مهمتر اینکه آینده این بحران هنوز معلوم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکی از حوزه‌های مهم که تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و در این تحلیل مورد بررسی قرار دادیم حوزه ورزش است که نقش مهمی در سلامت روح و روان جامعه دارد، اما نکته اول اینکه در زمان سخت کرونا همه عموم مردم و حتی مسئولان، پزشکان و رسانه‌ها به این نتیجه رسیدند که ورزش کردن و تقویت سیستم ایمنی بدن در همه دوره‌های زندگی یک ضرورت است و در دوران سخت کرونایی اهمیت این مساله مهم برای همگان بیشتر روشن شد که ورزش کردن را جدی بگیریم و نگاه بهتری به امر مهم ورزش داشته باشیم.

در واقع تا جایی که امکان دارد برای ورزش هزینه کنیم، چون بر اساس یافته‌های علمی و گفته همه پزشکان و کارشناسان بهداشت و سلامت، بزرگترین راه مقابله با کرونا، در کنار رعایت اصول بهداشتی، تقویت سیستم ایمنی بدن است و در کنار تغذیه سالم، ورزش کردن یکی از بهترین راهکارها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله و کنترل کروناست و یا حداقل اینکه آسیب این ویروس برای افراد مبتلا کمتر است و همین نشانه اهمیت و جایگاه بالای ورزش در سلامتی جامعه است.

اما نکته مهمتر و اساسی‌تر اینکه در زمان سخت کرونا بالاخص شرایط قرمز و نارنجی شهرها که بر اساس مصوبات ستاد کرونا، سالن‌های ورزشی تعطیل است، باید سعی کنیم ورزش را به صورت کامل تعطیل نکنیم و به شیوه‌های گوناگون سعی کنیم فعالیت‌های ورزشی را در منزل و در مکان‌های خلوت ادامه دهیم و اجازه ندهیم با کم تحرکی و اضافه وزن غیر ارادی، به بیماری‌های دیگر در ایام کرونا گرفتار شویم چون در این صورت زمان زیادی می‌خواهد تا در ایام پسا کرونا این مشکل را برطرف کنیم.

 همین باعث می‌شود مشکلات زیاد جسمی و روحی برای افراد در این ایام به وجود آید که حل آن و برطرف کردن این مشکل زمان زیادی را بخواهد و یا شاید حتی امکان پذیر نباشد و این یک هشدار است که باید خیلی مواظب باشیم.

به اعتقاد کارشناسان حوزه ورزش و تغذیه، ۳۰ دقیقه ورزش روزانه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماریها و ویروس‌ها می‌شود و از طرفی ورزش در خانه را جدی بگیریم تا بدن سالمی داشته باشیم.

از طرفی کارشناسان حوزه سلامت و تغذیه، معمولا ورزش در مکان‌های خلوت، فضاهای باز، صبح اول وقت و پیاده روی را توصیه می‌کنند که می‌تواند در سلامتی شهروندان در ایام خاص کرونا بسیار تاثیرگذار باشد و آسیب‌های احتمالی زمان کرونا و تعطیلی فضاهای ورزش را به حداقل برساند.

*اسدالله ربانی مهر - مشاور فدراسیون اسکواش و رئیس هیات اسکواش استان همدان

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت همدان فدراسیون اسکواش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت همدان ویروس کرونا سلامت همدان فدراسیون اسکواش اخبار کنکور تقویت سیستم ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای مدعی شد که به‌دنبال پیشرفت در روند درمان سرطان پادشاه انگلیس، او بخشی از ملاقات‌ها و وظایف عمومی خود را از سر خواهد گرفت.

به گزارش مهر، کاخ باکینگهام با اعلام پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش را که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد، از سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام گفت: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت، اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدار‌های عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روز‌های اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

دیگر خبرها

  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟