Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@14:17:57 GMT

چوب حراج سعودی‌ها به شرکت نفتی آرامکو

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۶۲۸۷

چوب حراج سعودی‌ها به شرکت نفتی آرامکو

ایران اکونومیست-بن سلمان گفته است با یک شرکت بزرگ نفتی جهان برای فروش یک درصد از سهام آرامکو مذاکره می‌کند.

عربستان سعودی یک درصد از سهام آرامکو را به یک شرکت بزرگ نفتی که هنوز نامش فاش نشده می‌فروشد. آن طور که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان می‌گوید؛ این شرکت بزرگ نفتی مربوط به یک کشور بزرگی است اما هنوز جزئیات آن اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن سلمان در یک برنامه تلویزیونی گفت: «نمی‌توانم قول قطعی بدهم اما مذاکراتی برای فروش یک درصد از سهام شرکت نفتی آرامکو به شرکت انرژی بزرگ جهانی در حال انجام است.»

وی گفت: احتمالا سهام بزرگترین شرکت نفتی جهان به سرمایه گذاران بین المللی طی یکی دو سال آینده واگذار شود.

ولیعهد عربستان گفته است که بخشی از پول سهام آرامکو به صندوق سرمایه گذاری عمومی این کشور انتقال می‌یابد و بخشی از آن احتمالا در بازار بورس عربستان تزریق می‌شود.

بر اساس این گزارش بیش از 98 درصد از سهام آرامکو در اختیار دولت سعودی است.

اواخر سال 2019 و پس از سال‌ها تأخیر بحث فروش سهام آرامکو مطرح شد، ولیعهد عربستان از آن موقع ادعا می‌کند که با فروش سهام این شرکت بزرگ نفتی پول آن در بخش‌های رفاهی مردم استفاده خواهد شد.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت بزرگ نفتی درصد از سهام سهام آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند

توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با توجه به روند رو به رشد معاملات برق در بورس انرژی ایران در دو هفته اخیر از همه نیروگاههای خصوصی و دولتی درخواست کرد تا به منظور توسعه معاملات بورس و کاهش نقش وزارت نیرو در تجارت برق حداکثر مشارکت در این بازار را داشته باشند.

وی با تاکید بر تداوم تزریق نقدینگی هفتگی به حساب شرکت‌های توزیع برای خرید از بورس گفت: نیروگاههای کشور علاوه بر تأمین هزینه‌های بهره برداری و تعمیرات خود از بورس انرژی می‌توانند بخش عمده‌ای از برق خود را در بورس عرضه کرده و مبالغ مربوط به آن را دریافت کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: در حال حاضر هر نیروگاه می‌تواند تا سقف ٧٥ درصد از ظرفیت عملی تولید خود را در بورس انرژی به فروش برساند که در صورت استقبال از این معاملات، سقف معاملات نیروگاه‌ها تا ٩٠ درصد افزایش خواهد یافت.

رجبی مشهدی در پایان با توجه به تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکت‌های توزیع، از این شرکت‌ها و شرکت‌های مالک نیروگاه درخواست کرد برنامه ریزی معاملات خود در بورس انرژی را در طول ماه انجام داده و این امر را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند.

کد خبر 6096950 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد