Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@02:40:51 GMT

تأمین امنیت غذایی کشور راهبردی اساسی در استان گیلان است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۶۸۲۵

تأمین امنیت غذایی کشور راهبردی اساسی در استان گیلان است

گروه استان‌ها- استاندار گیلان با اشاره به راهبرد اساسی تامین امنیت غذایی گفت: بسیج مهندسین و موسسه تحقیقات برنج ارقام عملیاتی‌تر برنج تولید می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان اظهار داشت: تأمین امنیت غذایی کشور با توجه به امکانات گیلان یکی از راهبردهای اساسی استان بوده و قابلیت تولید بیش از 30 درصد سهم محصول برنج را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان از تصویب 25 درصدی منابع تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال 1400 برای بهره‌مندی کارکنان وظیفه خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت کشور و ستادکل نیروهای مسلح با رویکرد کارآفرینی و افزایش مهارت‌افزایی اقدامی بسیار تأثیرگذار است.

زارع حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع آب، خاک و سایر منابع طبیعی را از جمله عوامل توسعه پایدار دانست و خاطرنشان کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و توجیه اقتصادی برای کشاورزان همواره اثرگذار است و موجب ترغیب آنان به تداوم فعالیت‌های مرتبط و کشاورزی می‌شود.

استاندار گیلان: میزان ورودی آب به سد سفیدرود نگران‌کننده است‌ذبح اراضی کشاورزی پای ویلاسازان| ‌میلیاردرها و لاکچری‌نشینا‌ن‌ بلای جان شمالی‌ها شده‌اند/ ویلاسازی در ‌اراضی حاصلخیز گیلان+ فیلم"گروه‌های جهادی" نهرهای مناطق کم‌برخوردار گیلان را لایروبی می‌کنند

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تهیه ارقام برنج در گیلان ابراز داشت: در این مسیر بسیج مهندسین و موسسه تحقیقات برنج نیز در تهیه ارقام دقیق‌تر و عملیاتی‌تر تولید محصول راهبردی برنج با یکدیگر همکاری و نتایج سازنده‌ای دارند.

وی مزایای منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان را مورد اشاره قرار داد و افزود: منطقه مذکور با محوریت کشاورزی و صنایع شکل گرفته است و می‌بایست در رونق گردشگری نیز موثر باشد از طرفی هر سرمایه‌گذاری و برنامه اجرایی باید منطبق با آمایش سرزمینی با محوریت سبز-آبی و در راستای برنامه‌های توسعه‌ای گیلان باشد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه درخواست یک گروه سرمایه‌گذاری با موضوع تصدی سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان و چگونگی مراحل واگذاری اراضی ملی محدوده و همچنین طرح بهره‌مندی کارکنان وظیفه از منابع تسهیلات مشاغل خانگی در سال 1400 توسط مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ارائه شد.

طرح مدیریت پایدار اراضی شالیزاری یکی دیگر از طرح‌هایی است که در جلسه امروز توسط رئیس بسیج جامعه کشاورزی گیلان ارائه شد.

انتهای پیام/612/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) نشاکاری برنج در گیلان

(تصاویر) نشاکاری برنج در گیلان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) نشاکاری برنج در گیلان
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است