Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:41:59 GMT

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در زنجان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۷۳۹۷

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا، انستیتو پاستور - انستیتو فینلای کوبا در زنجان آغاز شد.

پرویز قزلباش پیش از ظهر امروز (۹ اردیبهشت‌ماه) در بیست و سومین آیین پویش راه‌ سلامت و آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا، انستیتو پاستور - انستیتو فینلای کوبا، اظهار کرد: اولین کارآزمایی بالینی کشور در استان زنجان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحث کووید - ۱۹، یکی از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری است و همه جهان از ابتدای شیوع به دنبال دست‌یابی به یک واکسن موثر هستند.

وی افزود: تاکنون ۶ پلتفرم برای ساخت و تولید واکسن آماده شده است. یکی از موثرترین آن، واکسن انستیتو پاستور - انستیتو فینلای کوبا است که انستیتو پاستور موفق به انتقال دانش آن شده است.

این مسئول ادامه‌ داد: انستیتو پاستور یکی از قدیمی‌ترین موسسات تولید واکسن ایران است و ارتباط نزدیکی با انستیتو کوبا داشت که واکسن هپاتیت بی‌تجربه موفق گذشته است.

قزلباش تصریح کرد: این واکسن با دقت بالایی انتخاب شده و در کوبا با کم‌ترین عارضه بر روی ۴۴ هزار نفر آزمایش شده و در ایران نیز در هفت استان بر روی ۲۴ هزار نفر انجام خواهد شد که این مهم در راستای ایمن‌زایی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه این واکسن در شش شهر دو دُز تزریق می‌شود، یادآور شد: در زنجان و یزد سه دُز از این واکسن تزریق می‌شود که با تزریق دُز سوم بیش از ۹۷ درصد ایمنی‌زایی ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: این مطالعه وسیع بر اساس ثبت‌نام در استان بر روی ۳۰۰۰ نفر انجام خواهد شد. افرادی که در مطالعه شرکت می‌کنند، اقدام‌شان داوطلبانه و انسان‌دوستانه است که نتیجه آن واکسنی ایمن است.

این مسئول با بیان اینکه ثبت‌نام کنندگان در این مطالعه بین ۱۸ تا ۸۰ ساله هستند، گفت: تا هفت ماه پس از تزریق اولین دُز، این افراد تحت مراقبت پزشکی هستند و حتی بیماری زمینه‌ای آن‌ها کنترل می‌شود. امکان تماس ۲۴ ساعته، آنکال بودن دو پزشک برای همراهی این افراد در نظر گرفته شده و تا پایان دوره بیمه می‌شوند و مرکز راهبردی انستیتو پاستور بر این مهم نظارت دارند، البته باید توجه داشت بانوان باردار و افراد دارای فشار خون بالا نمی‌توانستند، در این طرح شرکت کنند.

قزلباش، شعار هفته جهانی بهداشت را ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر دانست و خاطرنشان کرد: اگر واکسن در ایران به تولید برسد، در سالم‌سازی جامعه نقش خواهد داشت و ایران در ماه‌های آتی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان واکسن جهان خواهد بود.

جمشید انصاری رئیس سازمان اداری استخدامی و معاون رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام شیرمحمدی نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم‌پزشکی، دکتر ایوب پزشکی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان، دکتر شغلی معاون تحقیقات دانشگاه علوم‌پزشکی، صفی‌الله کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استان، داوطلبانه واکسن انستیتوپاستور - انستیتو فینلای کوبا را تزریق کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان همه باهم علیه کرونا واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی کارآزمایی بالینی انستیتو پاستور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رفیعی  گفت:طبق تقویم انتخابات دور دوم دوزادهمین مجلس شورای اسلامی، تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز و تا ساعت  ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.


وی افزود: انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.


به گفته رئیس ستاد انتخابات استان دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۲۳ نفر در تصادفات زنجیره‌ای در زنجان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون