Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:07:21 GMT

هشت درصد تماس با مشاوران بهزیستی بخاطر ترس از کرونا بود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۷۴۰۶

هشت درصد تماس با مشاوران بهزیستی بخاطر ترس از کرونا بود

به گزارش ایرنا، دکتر «فرحناز محمدی» روز پنجشنبه در جلسه به مناسبت گرامیداشت نهم اردیبهشت روز «روانشناس» که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران و کارشناسان بهزیستی شهرهای استان برگزار شد، افزود: خط ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی به صورت رایگان است و کارشناسان متخصص در حوزه‌های مختلف به مردم خدمات می‌دهند.

وی اظهار داشت: ارتقای سطح سلامت روانی و جامعه از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ادامه داد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا و افزایش تعداد تماس ها، مشاورین در سه شیفت کاری و از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در همه ایام هفته مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ نسبت به سال قبل شاهد ۴۰ درصد افزایش خدمات مشاوره تلفنی بوده‌ایم که بخش عمده‌ای از این افزایش ناشی از مشکلات فردی و خانوادگی ثانویه بر عوارض طولانی مدت همه گیری ویروس کرونا بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۳۰ درصد تماس‌ها با مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ سال گذشته در زمینه مشکلات زناشویی و بین فردی، ۳۵ درصد مربوط به مشکلات فردی و اختلالات روانی و ۳۵ درصد دیگر نیز به مسایل تحصیلی و تربیتی کودکان ارتباط داشت.

محمدی یادآور شد: در این بین، ۸۵ درصد تماس گیرندگان خانم‌ها و ۱۵ درصد آقایان بزرگسال بودند البته حدود ۲۰ درصد از تماس‌ها منجر به ارجاع به مراکز درمانی، حمایتی، نگهداری و تخصصی مشاوره‌ای شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشاوره سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشاوره سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا مشاوره سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: موضوع استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره یکی از مهمترین اولویت‌های ما است که می‌تواند در جهت حل مشکلات جوانان تاثیر گذار باشد.

ستوده نژاد افزود: تلاش‌ها و اقدامات شما در کم کردن اسیب‌های جامعه بسیار ارزشمند است، اما شاید هیچ گاه به دید مردم نیاید، اما قطعا در اینده نزدیک تاثیر خود را خواهد گذاشت لذا همه وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده داریم، چون آینده یک جوان و یک جامعه در گرو این اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۱ مرکز مشاوره در تبریز فعالیت دارند و در شهرستان‌ها هم این مراکز فعال هستند.

همچنین مسئولان مراکز مشاوره استان هم مشکلات خود را بیان داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • معمای اتوبان
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی 
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان